مجله تکنولوژِی / صنایع حفاظت تصویری / دوربین مدار بسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله تکنولوژِی / صنایع حفاظت تصویری / دوربین مدار بسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

آشنایی با آدرس آی پی دوربین مدار بسته

آشنایی با آدرس آی پی دوربین مدار بسته
آشنایی با آدرس آی پی دوربین مدار بسته

با ورود دوربین های تحت شبکه به بازار و با توجه به کیفیت فوق العاده این دوربین ها و طرفداران زیادی که پیدا کرده، داشتن دانش اولیه در مورد مفاهیم شبکه به یک ضرورت در این زمینه تبدیل شده و نصابان و کار شناسان سیستم های مدار بسته بدون داشتن این دانش قادر به پیاده سازی دوربین تحت شبکه نمی باشند .

عبارت IP مخفف Intemet Protocol می باشد و یکی از پروتکلهای ارتباطی در شبکه است، آدرس های IP از کلاسهای مختلفی برخوردارند که هر کدام در رنج خاصی قرار دارد و کاربرد خاص خود را دارد.

در سیستمهای امنیتی به دلیل کوچک بودن شبکه معمولا از IP کلاس C استفاده می شود مگر اینکه سیستم در شبکه بزرگتری نصب شود که در این صورت حتما به یک متخصص شبکه نیاز خواهید داشت. آدرسهای IP برای برقراری ارتباط بین دستگاه هایی که در یک شبکه به هم متصل هستند استفاده می شوند و همینطور کلاسهای مختلف IP و Subnet های مختلف برای جدا سازی این شبکه ها استفاده می شو.د.

آدرسهای IP از ۴ قسمت تشکیل شده اند و هر قسمت با علامت از یکدیگر جدا شده اند، مانند ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱ که این یک IP کلاس C می باشد. در IP  های کلاس C 3 قسمت اول یعنی ۱۹۲٫۱۶۸٫۱ معرف Net ID وقسمت آخر یعنی عدد ۱ معرف Host ID می باشد. Net ID  مانند نام فامیلی می باشد. همانطور که در یک خانواده نام فامیلی تمام اعضای خانواده یکی می باشد، در یک شبکه نیز Net ID تمام دستگاه ها باید یکی باشد در غیر این صورت ارتباط برقرار نخواهد شد

( مگر در موارد خاص که در شبکه های کوچک و کم اهمیت استفاده ای ندارد)، یعنی اگر Net ID یک دستگاه ۱۹۲٫۱۶۸٫۱ و Net ID دستگاه دیگری ۱۹۲٫۱۶۸٫۲ باشد این دو دستگاه قادر به ارتباط نیستند و حتما باید هر دو دستگاه یک Net ID داشته باشند مگر از طریق تنظیمات خاص نرم افزاری و یا تجهیزات سخت افزاری که برای Routing استفاده می شوند و در شبکه های کوچک کاربردی ندارند.

Host ID نیز مانند نام کوچک می باشد، همانطور که در یک خانواده نام کوچک اعضا باید با هم متفاوت باشد، در یک شبکه کامپیوتری نیز Host ID تمام دستگاه ها باید با هم متفاوت باشد در غیر این صورت شبکه دچار اختلال شده که موجب کند شدن و یا قطعی شبکه می شود، به این حالت اصطلاحا IP Conflict گفته می شود. یعنی اگر Net ID یک دستگاه ۱۹۲٫۱۶۸٫۱ و Host ID آن ۱ باشد،

یعنی آدرس IP کامل دستگاه ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱ باشد و دستگاه دیگری در شبکه با همین IP وجود داشته باشد، شبکه دچار اختلال می شود و حتما باید Host ID آن تغییر کند. به عنوان مثال می توان Host ID دستگاه جدید را به ۲ یا عدد دیگری که در شبکه استفاده نشده است تغییر داد مانند: ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۲ – ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۳ – ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۴ و الی آخر.

هر دستگاهی که می خواهد در یک شبکه به تبادل اطلاعات بپردازد (کامپیوتر، گوشی، دوربین و …) باید یک شناسه داشته باشد که این شناسه IP نامیده می شود. ( از طریق IP دستگاه ها یکدیگر را یافته و به تبادل اطلاعات با یکدیگر می پردازند)

اگر از IP های استفاده شده در شبکه اطلاعی ندارید می توانید از نرم افزارهای مخصوص اسکن IP مانند Advanced IP Scanner استفاده کنید، به این صورت که رنج IP مورد نظر را در این برنامه وارد کرده و روی Scan کلیک کرده و صبر کنید تا لیست تمام IP های موجود در شبکه را به شما نشان دهد.

برای پیاده سازی یک شبکه ی کامپیوتری، می بایست متناسب با شرایط پروژه، تصمیم به IP دهی برای اجزای مختلف شبکه نموده تا برای عیب یابی و IP دهی دستگاه های جدید دچار چالش های مختلف نشوید. البته پروتکل DHCP به صورت اتوماتیک، عمل تخصیص IP را انجام دهد.

مقالات مرتبط با دوربین های مداربسته:

1.      10 تکنولوژی جدید در دوربین های مداربسته

2.      واترمارک دوربین مدار بسته

3.      حافظت از سیستم های تحت شبکه

4.      قابلیت تشخیص شی رها شده در دوربین مداربسته

5.      علت بوق زدن دستگاه DVR

6.      تحلیل ویدئویی در دوربین های مداربسته

امنیت دیتا سنترها

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد