مجله تکنولوژِی / صنایع حفاظت تصویری / دوربین مدار بسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله تکنولوژِی / صنایع حفاظت تصویری / دوربین مدار بسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

Google فضای Gmail را به ده گیگابایت ارتقا می‌دهد


رقابت بر سر افزایش فضای رایگان همچنان ادامه دارد. گوگل که همین چند روز پیش با ارائه فضای 5 برابر در مقابل دراپ باکس درخشیده است هم اکنون با ارائه 10 گیگابایت فضای رایگان دیگر یکه تاز این عرصه است...

گوگل و جی میلپس از اعلام گوگل مبنی بر ورود Google Drive با 5 گیگابایت فضا برای کاربران، این گونه اعلام شد که‌ تیم Gmail نیز به فکر افتاده و 33 درصد فضای بیشتر به کاربران خود ارائه خواهد داد. به طوری که این فضا از 7.5 گیگابایت به 10 گیگابایت خواهد رسید. www.ParsCms.com

در اطلاعیه گوگل مبنی بر افزایش فضای Gmail این گونه آماده است که "امروز ما خوشحالیم که اعلام کنیم فضای رایگان هر کاربر Gmail از 7.5 گیگابایت به 10 گیگابایت افزایش خواهد یافت و این اتفاق دقیقاً مقارن با زمان ورود Google Drive به بازار، رخ می‌دهد. امیدواریم تمامی کاربران از این هدیه ناچیز بهره ببرند."

این طور که به نظر می‌رسد هم اکنون هر کاربر گوگل، 15 گیگابایت فضای رایگان در اختیار دارد و این خود یک امتیاز قابل ذکر برای این شرکت بزرگ است. به نظر می‌رسد هزینه‌های حاشیه‌ای اعطای فضای cloud به کاربران به سمت صفر میل می‌کند؛ چرا که در غیر این صورت اعطای فضایی در این حجم به این تعداد از کاربران دنیای آنلاین هزینه‌ی زیادی در بر خواهد داشت.

این طور که به نظر می‌رسد هم اکنون هر کاربر گوگل 15 گیگابایت فضای رایگان در اختیار دارد و این خود یک امتیاز قابل ذکر برای این شرکت بزرگ است

در نظر داشته باشید که در حال حاضر SkyDrive از مایکروسافت نیز به ارائه‌ی 7 گیگابایت رایگان می‌پردازد. با اضافه کردن این حجم از فضا به 15 گیگابایتی که از گوگل دریافت می‌کنیم، 22 گیگابایت رایگان در اختیار خواهیم داشت که در مقیاس وب فضایی بسیار بزرگ محسوب می‌شود. با این وجود آیا کاربران دیگر نیاز به جستجو برای فضای رایگان دارند؟

در حالی که رقابت شدیدی بین شرکت‌های بزرگ و مورد اطمینان گوگل، مایکروسافت و دیگر رقبا پدید آمده است؛ به غیر از dropBox، SkyDrive و Google Drive، حقیقتی دیگر به نام فضای ذخیره سازی ایمیل‌ها در وب وجود دارد؛ اگر به این گفته اطمینان ندارید می‌توانید فایلی را به ایمیل خود ارسال کنید. ایمیل شما این فایل را تا همیشه به رایتان نگهداری خواهد کرد.



www.ParsCms.com

ملزم شدن YouTube به نصب فیلتر رعایت کپی رایت


موسسه موسیقی GEMA، نماینده بیش از 60 هزار آهنگ ساز و موسیقی دان آلمانی، با تنظیم شکواییه ای، گوگل را به اتهام عدم رعایت قوانین کپی رایت به دادگاه کشانده است. غرامت درخواستی جالب توجه است...

یکی از دادگاه های آلمان گوگل را ملزم به پیاده سازی فیلترهایی بر سرویس محبوب YouTube نموده است. تا کاربرانی که از کشور آلمان به آپلود فایل‌های موسیقی تصویر بر روی این وب سایت می‌پردازند امکان درج و آپلود فایل‌های تحت حفاظت GEMA که یک موسسه موسیقی در آلمان است را نداشته باشد. www.ParsCms.com

GEMA در دادگاه عنوان کرده است که YouTube حساسیت لازم در زمینه‌ی رعایت حق معنوی کلیپ‌هایی که در این وب سایت درج می‌شوند را نداشته است. البته این عنوان شده است که قبلاً نیز در YouTube سیستمی برای بررسی و حذف محتوای ویدئویی که قوانین کپی رایت را زیر پا می‌گذارند، وجود داشته است. اگر این قانون توسط دادگاه مورد تأیید قرار گیرد گوگل مجبور به پرداخت غرامت برای تک تک فایل‌های ویدئویی که از قانون مورد نظر تخلف داشته‌اند، خواهد بود.

اگر حجم 60 ساعت ویدئو در دقیقه را و اگر 60 ساعت آپلود ویدئو در دقیقه در وب سایت YouTube در مقیاس جهانی را در نظر بگیریم رقم مورد نیاز برای پرداخت جریمه رقمی بسیار قابل ملاحظه است.

اگر حجم 60 ساعت ویدئو در دقیقه را و اگر 60 ساعت آپلود ویدئو در دقیقه در وب سایت YouTube در مقیاس جهانی را در نظر بگیریم شاید رقم مورد نیاز برای پرداخت جریمه رقمی قابل ملاحظه باشد. در صورتی که YouTube ملزم به بررسی حق مالکیت معنوی فایل ویدئویی قبل از انتشار آن در وب سایت باشد، ممکن است کاربران نیز به ستوه آیند و مشکل دیگری برای YouTube به مشکل‌های قبلی اضافه شود.

GEMA که نماینده بیش از 60 هزار آهنگ ساز و موسیقی دان آلمانی است در ابتدا به دلیل آپلود 12 فایل موزیک ویدئو بر روی YouTube که قوانین را زیر پا گذاشته‌اند از گوگل شکایت کرد. GEMA قبلاً نیز در موردی مشابه در شکایت از Grooveshark این سرویس پخش موسیقی را به تعطیلی کشانید.


www.ParsCms.com

ملزم شدن YouTube به نصب فیلتر رعایت کپی رایت


موسسه موسیقی GEMA، نماینده بیش از 60 هزار آهنگ ساز و موسیقی دان آلمانی، با تنظیم شکواییه ای، گوگل را به اتهام عدم رعایت قوانین کپی رایت به دادگاه کشانده است. غرامت درخواستی جالب توجه است...

یکی از دادگاه های آلمان گوگل را ملزم به پیاده سازی فیلترهایی بر سرویس محبوب YouTube نموده است. تا کاربرانی که از کشور آلمان به آپلود فایل‌های موسیقی تصویر بر روی این وب سایت می‌پردازند امکان درج و آپلود فایل‌های تحت حفاظت GEMA که یک موسسه موسیقی در آلمان است را نداشته باشد. www.ParsCms.com

GEMA در دادگاه عنوان کرده است که YouTube حساسیت لازم در زمینه‌ی رعایت حق معنوی کلیپ‌هایی که در این وب سایت درج می‌شوند را نداشته است. البته این عنوان شده است که قبلاً نیز در YouTube سیستمی برای بررسی و حذف محتوای ویدئویی که قوانین کپی رایت را زیر پا می‌گذارند، وجود داشته است. اگر این قانون توسط دادگاه مورد تأیید قرار گیرد گوگل مجبور به پرداخت غرامت برای تک تک فایل‌های ویدئویی که از قانون مورد نظر تخلف داشته‌اند، خواهد بود.

اگر حجم 60 ساعت ویدئو در دقیقه را و اگر 60 ساعت آپلود ویدئو در دقیقه در وب سایت YouTube در مقیاس جهانی را در نظر بگیریم رقم مورد نیاز برای پرداخت جریمه رقمی بسیار قابل ملاحظه است.

اگر حجم 60 ساعت ویدئو در دقیقه را و اگر 60 ساعت آپلود ویدئو در دقیقه در وب سایت YouTube در مقیاس جهانی را در نظر بگیریم شاید رقم مورد نیاز برای پرداخت جریمه رقمی قابل ملاحظه باشد. در صورتی که YouTube ملزم به بررسی حق مالکیت معنوی فایل ویدئویی قبل از انتشار آن در وب سایت باشد، ممکن است کاربران نیز به ستوه آیند و مشکل دیگری برای YouTube به مشکل‌های قبلی اضافه شود.

GEMA که نماینده بیش از 60 هزار آهنگ ساز و موسیقی دان آلمانی است در ابتدا به دلیل آپلود 12 فایل موزیک ویدئو بر روی YouTube که قوانین را زیر پا گذاشته‌اند از گوگل شکایت کرد. GEMA قبلاً نیز در موردی مشابه در شکایت از Grooveshark این سرویس پخش موسیقی را به تعطیلی کشانید.

www.ParsCms.com

آیا گرافیست ها وب را سنگین می کنند؟ / چه نوع طرحی برای طراحی سایت مناسب است؟؟


امروزه استفاده از تصاویر رو به افزایش است.اطلاعات وب سایت websiteoptimization.com به مانشان می‌دهد که حجم صفحات وب در سال‌های اخیر بیشتر شده‌است.آیا می‌توان در این رابطه به سرزنش گرافیست‌ها پرداخت!؟

نقش طراحان وب سایتwww.ParsCms.com

John Naughton، در مقاله‌ای تحت عنوان "آیا طراحان گرافیک وب را سنگین تر کرده اند؟" به این مطلب پرداخته است که نقشی که طراحان وب، در افزایش حجم وب سایت‌ها داشته‌اند، نقشی مهم و غیرقابل انکار است. به عقیده او ، در سال‌های ابتدایی وب ، این مرورگرها بودند که وظیفه نحوه نمایش وب سایت را بر عهده داشتند و نه طراحان. هیچ چیز طراحان را ، به اندازه زمانی که کارشان توسط کسی یا چیز دیگری کنترل شود، به خشم نمی آورد! اینگونه بود که طراحان بر آن شدند تا ، کنترل لازم بر نحوه نمایش صفحات وب را به دست گیرند. اگرچه Naughton تاکید می‌کند وب سایت‌ها اکنون جذاب تر شده‌اند و حتی کاربر نهایی نیز از کارایی ساده‌تر وب لذت می‌برد اما این مواهب با پرداخت هزینه‌های سنگین امکان پذیر شده است. متوسط حجم صفحات وب از 93.7 کیلوبایت به 679 کیلو بایت رسیده است! گرچه طراحان و عکاسان با افتخار از این موضوع یاد می‌کنند، اما مهندسین از افزایش استفاده نادرست از پهنای باند شکایت دارند و معتقدند که حجم زیاد صفحات وب موجبات عدم دسترسی کاربران زیادی در نقاطی که به اینترنت پرسرعت دسترسی ندارند - مانند کشور مظلوم ما! - را فراهم می‌کند.

غنی‌تر کردن وب

طراحانی که ما با آن‌ها به صحبت پرداخته ایم، نظریه Naughton در این رابطه را ، به طور گسترده‌ای رد کرده‌اند! Daniel Howells، طراح وب، معتقد است که طراحی به معنی غنی‌تر کردن وب است. او می‌گوید Naughton، احتمالاً تا کنون با وب سایت‌هایی که از قدرت نفوذ زیادی برخوردار هستند و در عین حال تقریباً از هیچ تصویری استفاده نکرده اند، برخوردی نداشته است!!  Howells که خود یکی از هواداران کم گویی است، اضافه می‌کند که Naughton پیوند بین کم گویی و طراحی زیبا را در نیافته است!

Daniel Gray نظر Naughton را کامل و جامع نمی‌داند. وی معتقد است که Naughton بسیار منفی نگر بوده و نظری تک بعدی در این رابطه ارائه کرده است. Daniel Gray اضافه می‌کند که، اگرچه Naughton در مقاله خود از وب سایت‌های خبری و عکاسی به عنوان بسیار حجیم نام می‌برد اما میزان و معیاری خاص برای متعادل بودن حجم وب سایت‌ها به ما نشان نمی‌دهد. من مقاله او را به دلیل کارهای خوب او که در وب سراغ داشتم مطالعه کردم، اما به نظر من او در مقاله اخیر خود فاصله زیادی با واقعیت پیدا کرده است.

Keith Butters، مدیرعامل و بنیانگزار گروه باربارین، نظر Naughton در رابطه با مهندسین را خیلی دقیق نمی‌داند. او می‌گوید : "گرچه ایشان نگران پهنای باند هستند ، اما تمامی مهندسینی که می‌شناسم بر قدرت طراحی و توانایی آن در برقراری ارتباط تاکید دارند. بعلاوه ، در گذشته‌ای نه چندان دور در وب اولیه ، استفاده از صفحاتی که فقط از متن استفاده می‌کردند، امتحان شد و نتایج آن حاکی از خسته کننده بودن و عدم تأثیر گذاری بر روی مخاطبان به دلیل عدم بهره گیری از طراحی بود!"

کمبود بهینه سازی

البته همه افراد نظر Naughton را رد نمی‌کنند، Aaron Gustafson، طراح و توسعه دهنده، معتقد است که این گرافیست‌ها نیستند که وب را به ویرانی می کشانند ، بلکه این کمبود هنر و قحط الرجال افراد حرفه‌ای است! بدون داشتن اطلاعات کافی و تخصص کامل در رابطه با بهینه سازی وب سایت، تصمیمات چندان صحیحی در رابطه با بهینه سازی و اتخاذ نخواهد شد. طراحان همیشه باید در نظر داشته باشند که فضای وب، ربطی به دنیای تلویزیون و چاپ ندارد و پهنای باند به عنوان یک فاکتور اصلی تلقی می‌شود! در این جا Gustafson نظر Naughton را این گونه کامل می‌کند که : «وی به این نکته اشاره کرده است که زیبایی‌های وب سایت از زیبایی پوسته آن فراتر است، اجرا و معماری بهینه آن در کنار جذابیت ظاهری از عوامل تأثیرگذار و مهم هستند اما تا زمانی که طراحان بیشتری این مورد را درک نکنند روند فعلی همچنان ادامه خواهد داشت! بارها با افراد حرفه‌ای حوزه وب در این رابطه به صحبت نشسته ام، مواردی همچون به حداقل رساندن حجم استفاده از جاوااسکریپ، فشرده سازی تصاویر و کنار گذاشتن اجزای غیر لازم. بسیاری از وب سایت‌ها هستند که از کتابخانه سنگین Jquery فقط برای رسیدن به یک افکت ساده استفاده می‌کنند. افکتی که به آسانی می‌توان آن را بدون درج یک تابع بزرگ در وب سایت پدید آورد! طراحان باید بدانند، تک تک تصمیمات ما در تجربه کاربر از وب سایت موثر خواهند بود».

درخواست تعادل

این که برخی تصور می‌کنند جنبه‌های زیبایی شناسی وب سایت و کاربری آن دو جنبه متنقاض هستند، تصوری غلط است! چرا که کاربری یک وب سایت اولاً ترکیبی از اصالت و انتخاب است. در عین حال از شگردهای بصری استفاده می‌کنند تا سادگی استفاده از وب سایت را برای کاربر نتیجه دهد. زیبایی شناسی یک وب سایت عبارتند از : در کنار هم قرار گرفتن عناصر مختلف وب سایت به طوری که چینشی چشم نواز داشته باشند و از اصول هندسی زیبایی شناسی تبعیت کنند. همان‌طور که می‌بینید هیچ یک از دو اصل بالا یکدیگر را نقض نمی‌کنند و در کنار هم به خوبی می‌توانند قرار گیرند؛ و در صورت به کارگیری صحیح، تعادلی مثال زدنی به وجود آورند.

طراحی تنها بخشی از وب است

بر اساس نظر Andy Budd، اشتباهی که Naughton مرتکب شده است، این است که حجم زیاد صفحات را به دلیل عناصر گرافیکی طراحی می‌داند. اگر به برخی وب سایت‌های بزرگ و حجیم بنگرید، خواهید فهمید که طراحی فقط بخشی از این حجم را شامل شده است و برخلاف نظر Naughton که فقط کلمات را به عنوان محتوا به حساب می‌آورد باید گفت که تصاویر و ویدئوها نیز به همان اندازه از اهمیت برخوردار هستند و می‌توانند بخشی از داستان باشند. Andy Budd، علاوه بر این اضافه می‌کند که بخش زیادی از حجم وب سایت‌های امروزی به دلیل کاربردهایی است که برای بهبود کارایی وب سایت به آن اضافه می‌شود. مواردی نظیر تکمیل خودکار عبارات جستجو، چک کردن خودکار این که باکس نام کاربری و رمز عبور پرشده‌اند! و یا این که اطلاعات سبد خرید به طور دقیق وارد شده‌اند از این دسته‌اند. البته او تایید می‌کند که برخی از طراحان تلاش می‌کنند تا از تک تک پیکسل‌های صفحه استفاده کنند و این موردی است که Naughton نیز به آن اشاره کرده است. اگر به طراحی گوگل توجه کرده باشید، آن‌ها بیشتر به کارایی و ارائه سرویس‌ها به بهترین نحو تکیه کرده‌اند تا بر جذابیت گرافیکی طراحی آن. به شکلی که می‌توان گفت یکی از ساده‌ترین طراحی‌ها را داشته‌اند. البته این به آن معنا نیست که طراحی باید از بین رود، بلکه به این معناست که انتخاب‌ها باید منطقی بوده و طرح‌ها بر اساس اصول منطقی پیاده شوند. موقعیت سنجی و چینش صحیح آبجکت ها می‌تواند موجبات ارتقا سطح تجربه کاربر شود. از این رو است که نمی‌توان حجم زیاد صفحات وب را تنها به دلیل افزایش حجم گرافیک های تولیدی طراحان دانست!

1.      طراحی سایت فروشگاهی

2.      طراحی سایت تهران

3.      طراحی سایت

4.      طراحی وب سایت

5.      طراحی سایت شرکتی

طراحی سایت فروشگاهی

www.ParsCms.com