مجله تکنولوژِی / صنایع حفاظت تصویری / دوربین مدار بسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله تکنولوژِی / صنایع حفاظت تصویری / دوربین مدار بسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

تفاوت DVR و NVR


دستگاه NVR و DVR هر دو عملکرد یکسانی دارند اما در نحوه و نوع دوربین های مورد استفاده متفاوت هستند. بطور کلی DVR و NVR هر دو وظیفه ضبط فیلم را بر عهده دارند. NVR مخفف کلمه Network Video Recorder یا ضبط کننده ویدئویی شبکه است و با نام دستگاه ضبط کننده تحت شبکه نیز شناخته می شود. در مقابل DVR مخفف Digital Video Recorder یا ضبط کننده ویدئویی دیجیتال است. با ما همراه باشید تا به طور جزی با تفاوت DVR و NVR و مطالب زیر آشنا شوید:

  • مقایسه DVR و NVR در یک نگاه
  • کارکرد دستگاه DVR چیست؟
  • کارکرد دستگاه NVRچیست؟
  • تفاوت ظاهری DVR و NVR
  • DVR بهتر است یا NVR
  • DVR بخرم یا NVR
 
 

مقایسه DVR و NVR در یک نگاه

تفاوت NVR و DVR در نحوه پردازش داده های ویدئویی است. سیستم DVR داده های ویدئویی را در دستگاه ضبط کننده پردازش می کند. در حالی که سیستم NVR ، داده ها را در دوربین رمز گزاری و پردازش می کنند. سپس آن ها را برای پخش به دستگاه ضبط که وظیفه ذخیره سازی و مشاهده از راه دور را بر عهده دارد، ارسال می کند.

از آنجایی که دستگاه ها، داده ها را به شیوه های متفاوتی اداره می کنند، مشخصا به انواع مختلف دوربین نیاز دارند. دستگاه های NVR از دوربین های تحت شبکه پشتیبانی می کنند. در حالی که دستگاه های DVR از دوربین های آنالوگ و آنالوگ اچ دی پشتیبانی می کند.

 
 
 

کارکرد دستگاه DVR چیست؟

 

قبل از توضیحات بیشتر در مورد تفاوت DVR و NVR سعی می کنیم کارکرد هریک را جداگانه توضیح دهیم. دوربین های مورد استفاده در سیستم های DVR، دوربین های آنالوگ و آنالوگ اچ دی می باشند. این دوربین ها به لحاظ قیمت بسیار به صرفه تر از دوربین های تحت شبکه هستند. اما انعطاف پذیری دستگاه های DVR برای استفاده از انواع مختلف دوربین ها بسیار پایین تر است.
در سیستم DVR، دوربین ها، امواج آنالوگ را به ضبط کننده منتقل می کنند. سپس پروسه پردازش تصاویر صورت می گیرد. البته DVRهای جدید توانایی ارسال تصاویر بر بستر اینترنت را نیز دارند. از جمله مزیتی که این DVR جدید دارند، پیچیدگی کمتر آنها نسبت به سیستم NVR می باشد.

 
dvr چیست
 

 در سیستم های DVR، کاربر باید هر دوربین را مستقیما به ضبط کننده متصل کند. همچنین، در سیستم DVR، دستگاه برق دوربین ها را تامین نمی کند. برای اتصال هر دوربین، احتیاج به یک تقسیم کننده است تا بتواند برق دوربین را تامین کرد.

در سیستم DVR، تصاویر از طریق کابل کواکسیال مستقیما به دستگاه ضبط منتقل می شوند. سپس تصاویر ضبط شده، پردازش می شوند.

 
 
 

کارکرد دستگاه NVR چیست؟

 

 

سیستم های مبتنی بر NVR، تصاویر را روی دوربین ها پردازش می کنند. بدین ترتیب دوربین های مورد استفاده در سیستم NVR بسیار مقاوم تر از دوربین های موجود در سیستم های DVR هستند. این سیستم ها از دوربین های IP استفاده می کنند که به تنهایی یک دستگاه مستقل برای گرفتن تصویر است.

 
قیمت ان وی آر 4 کانال هایک ویژن
 

 هر دوربین IP، شامل یک چیپ ست می باشد که توانایی پردازش و انتقال داده های ویدئویی را به دستگاه ضبط کننده دارد. بر خلاف دوربین های آنالوگ، دوربین های IP معمولا از توانایی ضبط و انتقال صدا نیز برخوردارند. هرچه دوربین های IP از لحاظ سخت افزاری قوی تر باشند، دارای قابلیت های هوشمند و تجزیه تحلیلی بیشتری نیز می باشند.
همانند سیستم DVR، در دستگاه NVR نیز دوربین ها توسط یک کابل به دستگاه ضبط کننده وصل می شوند. هر چند این اتصال به شیوه ای کاملا متفاوت صورت می گیرد. سیستم های NVR برای انتقال داده ها از کابل های CAT6 و CAT5 استفاده می کنند.
سیستم های NVR بطور کلی منعطف تر از سیستم های DVR هستند به این علت که دوربین ها لزوما به صورت فیزیکی به دستگاه ها متصل نمی شوند و تنها باید در یک شبکه قرار بگیرند. ضبط کننده های NVR یک سیگنال دیجیتال را از دوربین ها دریافت می کنند و کیفیت فیلم های ضبط شده به همان وضوح تصاویر دریافتی می باشد. از آنجایی که کابل ها سیگنال های صوتی را نیز دریافت می کنند، تمامی دوربین های IP که دارای میکروفن هستند، می توانند صدا را هم دریافت کنند.

 
 
 

تفاوت ظاهری DVR و NVR

از نظر ظاهری تفاوت DVR و NVR بسیار مشخص است. دستگاه ان وی آر دارای پورت های شبکه RJ45 می باشد. اما دستگاه دی وی ار دارای درگاه کواکسیال می باشد. در شکل زیر می تواند تفاوت ان وی ار و دی وی ار، از نظر ظاهری مشاهده کنید.

 
 

DVR بهتر است یا NVR

 

در این قسمت به طور جزئی تر تفاوت DVR با NVR را بررسی می کنیم. به این ترتیب شما می توانید با توجه به نیاز کاربری که دارید راحت تر انتخاب کنید:

 

1- انعطاف پذیری

کلا سیستم های امنیتی مبنی بر DVR، از نظر نوع دوربین و گزینه های نصب از انعطاف پذیری کمتری نسبت به NVRها برخوردار هستند. در حالی که سیستم های NVR می توانند دوربین های امنیتی سیم دار و بی سیم را ادغام کنند. سیستم های DVR فقط می توانند از دوربین های امنیتی سیمی استفاده کنند.

 

2- نحوه پردازش تصاویر

 

برخلاف سیستم DVR، دستگاه NVR تصاویر ویدئو را پردازش نمی کند. این مرحله توسط دوربین ها به طور کامل انجام می شود و دستگاه تنها وظیفه ذخیره و نمایش ویدئو هارا بر عهده دارد. این مساله نشان دهنده پیشرفته بودن دوربینهای IP نسب به دوربین های آنالوگ است.

 

3- نحوه پشتیبانی و ذخیره اطلاعات

 

پشتیبانی از نوع ذخیره سازی هم در این دو دستگاه متفاوت است. دستگاه NVR می تواند هم بروی هارد دیسک و هم بر روی شبکه و حتی بدوی تجهیزات جانبی فضای ذخیره سازی نظیر هارد پرتابل (eSATA) عملیات ذخیره سازی را انجام دهد.
علاوه بر مورد بالا، هر دستگاه ضبط می تواند از ظرفیت های متفاوتی از هارد دیسک را پشتیبانی کند. مثلاً یک دی وی ار نهایتاً از هارد دیسک با ظرفیت 6 ترابایت را پشتیبانی می کند. ولی در ان وی ار این ظرفیت حداکثری تا 10 ترابایت یا 12 ترابایت در سری های جدید می باشد. هر دو دستگاه بسته به تعداد کانال های ورودی تصویر از تعداد هارد دیسک های متفاوتی پشتیبانی می کند. مثلاً یک دستگاه 16 کانال از 2 هارد دیسک و دستگاه 23 کانال از 4 تا 8 هارد دیسک پشتیبانی می کند که این مورد در هر دو دستگاه یکسان است.

 

4- پهنای باند مصرفی

 

سیستم دوربین NVR برای ضبط و ذخیره فیلم ها نیازی به اینترنت ندارد. اما اگر بخواهید از راه دور به تصاویر و سیستم مداربسته خود دسترسی داشته باشید، وجود اینترنت الزامی است. این سیستم ها یک جریان صوتی- تصویری عالی را متناسب با کار شما و با استفاده از شبکه ارائه می دهند. سیستم های تحت شبکه با توجه به ساز و کاری که دارند ارسال اطلاعات از طریق شبکه ممکن می شود. بنابراین از پهنای باند شبکه داخلی استفاده می کنند بدون این که اینترنتی مصرف شود. این پهنای باند براساس تعداد دوربین های شبکه و نوع آنها متفاوت خواهد بود. در حالی که در زمان ارسال اطلاعات از طریق اینترنت تنظیمات میزان مصرف پهنای باند کمی تغییر می کند. شما می توانید با کیفیت بالا تصاویر را ضبط کنید (مصرف پهنای باند شبکه داخلی بیشتر) اما با کیفیت پایین تری از طریق اینترنت انتقال دهید (پهنای باند کمتر). اگر از سیستم های دی وی ار بخواهید همانند سیستم NVR مورد استفاده قرار دهید، پهنای باند شبکه را مصرف خواهد کرد.

 

5- کیفیت تصاویر

 

در سیستم DVR، امواج آنالوگ باعث می شوند که کیفیت تصاویر در مقایسه با سیستم NVR کمتر باشد. همچنین کابل های کواکسیال به طور کلی سیگنال های صوتی را انتقال نمی دهند و ضبط کنندهای DVR نیز تعداد معدودی درگاه ورودی صوتی دارند.

 

6- نصب

 

در سیستم آنالوگ دوربین ها با استفاده از کابل کواکسیال و توسط فیش BNC به دستگاه متصل می شوند. هر چند استفاده از کابل های کواکسیال ممکن است به صرفه و کارآمد باشند اما دارای محدودیت هایی نیز هستند. مسیریابی برای کابل های کواکسیال، ممکن است شرایط نصب را دشوار تر کند. همچنین ممکن برای هر دوربین نیز نیاز به پریز برق باشد.

 
 

حالا DVR بخرم یا NVR ؟

 

 

با توجه به مطالبی که راجع به تفاوت DVR و NVR گفته شد؛ درست است که سیستم تحت شبکه بسیار انعطاف پذیر و هوشمند است. اما سیستم های تحت شبکه گران تر نیز می باشد. بنابراین جهت انتخاب باید به نوع کاربری خود توجه کنید. در صورتی که سیستم مداربسته برای یک محیط کوچک می خواهید سیستم آنالوگ و Dvr نیاز شما را جواب خواهد داد و نیاز به سیستم های گرانتر نیست.
اما چنانچه نیاز به سیتم نظارتی در کارخانه ها یا سازمان های اداری و فروشگاه های بزرگ را دارید. سیستم های تحت شبکه به دلیل قابلیت انعطاف پذیری و ارتقا گزینه صد در صد بهتری است.
لذا توصیه می کنیم قبل از خرید از طریق شماره زیر، مشاوره لازم را در این زمینه انجام دهید تا بعدا دچار ضرر مالی نشوید.


1.      سیستم امنیتی و حفاظتی چیست    فروشگاه خانه هوشمند     اسمارت سکیوریتی      شهر هوشمند

مزایا و معایب دوربین لامپی


اخیرا سارقین با پوشاندن چهره خود اقدام به سرقت دوربین مداربسته و حتی دستگاه ضبط می کنند. از این رو کاربران خیلی به دنبال دوربین ها نامحسوس هستند که امنیت خود را حفظ کنند. از این رو دوربین لامپی بین مشتریان خیلی پرطرفدار شده است. دوربین های لامپی یکی از انواع دوربین مداربسته بی سیم می باشد. در ادامه بیشتر با نحوه عملکرد این دوربین و نحوه انتقال تصویر آن صحبت خواهیم کرد.

 
 

دوربین لامپی چیست؟

دوربین مداربسته لامپی یک سیستم نظارتی است که امکان دید 360 درجه ای دارد. به همین دلیل مانند دوربین چشم ماهی (Fisheye) دارای تصویر پانوراما می باشد. بنابراین دوربین های لامپی دارای زاویه دید گسترده ای می باشند. به طوری که می توانید تنها با یک عدد از این دوربین ها  یک سالن تقریبا بزرگ مثلا تا حدود 80 متر مربع را به طور کامل و با کیفیت بالا پوشش داد.

 

در واقع می توان گفت دوربین مداربسته لامپی نوع دیگری از دوربین چشم ماهی است

 

قابلیت دوربین مداربسته لامپی

دوربین مداربسته مینی لامپی با لنز واید چشم ماهی خود می شود گفت جز پیشرفته ترین دوربینهای‌ مدار بسته است. دوربین های لامپی دارای WiFi بوده. لذا انتقال تصاویر به روش اینترنتی P2P است. لذا دوربین مداربسته لامپی یک گزینه مناسب براینظارت نامحسوس برای امکان مسکونی، تجاری و صنعتی است.
یکی از قابلیت های دیگر دوربین مداربسته لامپی، خاموش و روشن کردن لامپ دوربین از راه دور است. شما می توانید از طریق نرم افزار موبایل لامپ این کار را انجام دهید. پس می توانید در هر جای دنیا که باشید لامپ را خاموش یا روشن کنید.
دوربین مداربسته لامپی با قابلیت تشخیص حرکت با داشتن سایر قابلیت ها می تواند یک گزینه ایده آل باشد. همچنین برخی از دوربین های لامپی دارای میکروفن و بلندگو هستند که برای نظارت بر کودک می تواند خیلی مفید باشد.

 
 
 

ویژگی و مشخصات دوربین های لامپی

 
  • دارای بدنه پلاستیکی مقاوم جهت مقاومت در برابر ضربات ضعیف
  • انتقال تصویر برروی موبایل و تبلت های ios و اندروید
  • دارای لنز 360 درجه که محیط را کامل پوشش می دهد
  • پشتیبانی از رم micro SD تا 64 گیگابایت
  • ضبط تصاویر برروی حافظه 64 گیگ تا یک هفته و به صورت اتومات دوربین پاک خواهد شد
  • امکان مشاهده تصاویر  ذخیره شده برروی موبایل و تبلت بدون خارج کردن حافظه از داخل لامپ
  • قابلیت شنود و مکالمه بسیار مناسب
  • دارای LED برروی دوربین که به وسیله نرم افزار می توان روشن و خاموش کرد یا می توان طوری تنظیم کرد که در شب لامپ به صورت اتومات روشن شود
  • نصب و فعالسازی بسیار آسان دوربین مخفی لامپی
  • دوربین مداربسته لامپی دید در شب
  • این مدل از دوربین های لامپی مجهز به قابلیت IR هستند که امکان تصویربرداری در شب را بسیار آسان می کند.
 
دوربین لامپی
 

قیمت دوربین لامپی

قیمت دوربین لامپی نسبت به سایر دوربین های مداربسته مقرون به صرفه تر است. در ارزانترین حالت جهت احداث سیستم حفاظتی شما به چند دوربین، یک دستگاه ضبط کننده و کابل و سایر تجهیزات نیاز دارید. اما مساله این است که این سیستم های نظارتی دارای محاسنی می باشند که دوربین مداربسته لامپی از آن محروم است.

پس درست است که دوربین مدار بسته لامپی با سیستم امنیتی مجهز اختلاف قیمت محسوسی دارد. اما شما باید با توجه به نیاز کاربری که دارید نوع دوربین مداربسته را انتخاب کنید. در این زمینه بهتر است قبل از خرید با یک کارشناس فروش مشاوره کنید.

 

معایب دوربین مداربسته لامپی

  • عدم اتصال دوربین مداربسته لامپی به دستگاه‌های NVR و DVR: دوربین های لامپی به دلیل عدم پشتیبانی از NVR و DVR از کارت حافظه برای ثبت تصاویر استفاده می کند. کارت حافظه اصولا پاسخگو نیاز مصارف خانگی است و برای مصارف تجاری خیلی محدود می باشد.
  • وجود تصاویر پانوراما: ثبت تصاویر پانوراما توسط دوربین مداربسته لامپی را می توان از نقاط ضعف این دوربین بر شمارد. به دلیل اینکه تشخیص جزئیات در این نوع تصاویر کمی دشوار و زمانبر است. برعکس دوربین‌های تخت تصاویر را به صورت ساده و با کیفیت ضبط می‌کنند.
 
 
 

نصب دوربین لامپی

 

از جمله دغدغه کاربران دوربین مداربسته، بعد از خرید دوربین نصب آن است.  اما خبر خوبی که در مورد نصب دوربین مداربسته لامپی می توان به شما داد این است که برای نصب این دوربین کافی است این دوربین مثل لامپ به سرپیچ متصل کنید.

بنابراین نصب فیزیکی دوربین مداربسته لامپی فوق العاده ساده است. فقط باید توجه کنید که دوربین در مرکز باشد تا زاویه 360 درجه را پوشش دهد. پس از نصب فیزیکی نوبت به تنظیمات نرم افزاری و انتقال تصویر دوربین مدار بسته لامپی می رسد.

 
دوربین لامپی
 

نصب اپلیکیشن دوربین مداربسته لامپی

با استفاده از اپلیکیشن دوربین، می توان تصاویر را به صورت پاناروما مشاهده کنید. یکی از این اپلیکیشن ها . اپلیکیشن Icsee می باشد که به صورت رایگان می توان آن را دانلود کرد.

اپلیکیشن Icsee از طریق تکنولوژی انتقال شبکه p2p استفاده می کند. این اپلیکیشن توسط دستگاه های اندروید و ios  قابل پشتیبانی است. بنابراین از طریق Icsee می توانید تصاویر را به راحتی و به صورت آنلاین با موبایل تان مشاهده کنید.

دانلود نرم افزار دوربین مداربسته لامپی
 

نحوه اتصال دوربین لامپی به مودم

پس از نصب دوربین مداربسته لامپی از طریق هات اسپات می توان دوربین را به مودم وصل کرد. با ورود به اپلیکیشن دوربین مدار بسته لامپی صفحه جدیدی برای شما باز می‌شود که تصویر دوربین در آن قابل مشاهده است. در این مرحله است که باید دوربین را به مودم متصل کنید.
ابتدا از قسمت بالا سمت راست، بر روی آیکون settings کلیک کنید
پس از ورود به صفحه تنظیمات، بر روی Network Settings کلیک کنید.
در صفحه باز شده، بر روی Routing mode کلیک نمایید.
در صفحه جدید شبکه وای فای مورد نظر خود را انتخاب کرده و گزینه Save را بزنید و پیام ظاهر شده را Confirm کنید.
دقت کنید اگر تصویر دوربین برای شما قابل مشاهده نبود،به مرحله قبل بازگردین و مجددا دوربین را انتخاب کنید تا تصویر را ملاحظه کنید.

https://tiamcctv.com/انواع-میکروفن-در-دوربین-مداربسته/

https://tiamcctv.com/هایک-ویژن/

https://tiamcctv.com/tvt/

https://tiamcctv.com/leagal-cctv/

https://tiamcctv.com/تقویت-استراتژی-امنیت-سایبری/

https://tiamcctv.com/record-audio-on-hikvision-cctv/

https://tiamcctv.com/panoramic-cctv-camera/

https://tiamcctv.com/installation-of-cctv-cameras-in-hotels/

https://tiamcctv.com/cctv-software-download/

DVR خودرو چیست و نصب دی وی ار خودرو


دستگاه‌های دی‌وی‌آر سیار اشاره به سیستم‌های تصویربرداری دیجیتالی مستحکم دارد. این سیستم ها اختصاصا برای اقدامات امنیتی و نظارتی داخل خودرو حین حرکت طراحی شده‌اند. امروزه این دستگاه‌ها با یک سری قابلیت‌های تمام و کمال مشابه با آنچه در دوربین‌های مداربسته حرفه‌ای دیده می‌شد به همراه چند ویژگی دیگر جهت نصب آن در خودرو، به کاربران عرضه می‌شوند. کیفیت ضبط عالی در سرعت فریم بالا و همچنین تجهیز شدن به آخرین نسخه فشرده‌سازی H.264 همگی در این DVR خودرو  منظور شده است.

 
 

1- DVR ماشین چیست؟

دستگاه دی‌ وی‌ آر به خوبی از چند آپشن ضبط هوشمند، روش‌های سرچ، حالت‌های پلی‌بک و بخصوص امکانات صادراتی پشتیبانی می‌کند. گذشته از این امکانات دستگاه در سایزهای مختلف از جمله 4، 8، 16 کاناله و دیگر کانال‌های ترکیبی قابل دسترس مشتریان قرار دارد.

در دستگاه DVR ،تعدادی ورودی دوربین وجود دارد که بسته به نیاز می توان تهیه و به آن متصل کرد. تصاویر ارسالی از دوربین، بسته به کیفیت دوربین دارای حجم متفاوتی از لحاظ بسته‌های اطلاعاتی است. دستگاه‌های DVR وظیفه دارند که اطلاعات ارسالی از دوربین را فشرده کرده و با فرمت‌های استاندارد در حافظه جانبی دستگاه بایگانی نمایند.

دستگاه DVR خودرو به خوبی از چند آپشن ضبط هوشمند، روش‌های سرچ، حالت‌های پلی‌بک پشتیبانی می‌کند. گذشته از این امکانات دستگاه در سایزهای مختلف از جمله 4، 8، 16 کاناله و دیگر کانال‌های ترکیبی قابل دسترس مشتریان قرار دارد.

 
 
 

2- کاردبرد دی وی ار خودرو

 

این دستگاه ها نیز همانند دوربین های خودرو به عنوان ابزار نظارتی خودرو می باشند. چه هنگامی که شما در خودرو هستید چه در زمان هایی که خودرویتان پارک است.

اما عمده تفاوتی که دی وی آر خودرو با دوربین های خودرو دارد این است که محدودیت هایی که در دوربین های خودرو وجود دارد در DVR خودرو نیست.

 
dvr خودرو
 
 
 
 

3- ویژگی های DVR خودرو

تمام مزیت هایی که در دوربین های خودرو وجود دارد در دستگاه های DVR خودرو نیز وجود دارد. از جمله اینکه :

  • داشتن مدرکی دال بر مقصر نبودن در تصادف ها …
  • جلوگیری از کلاه برداری شیادانی که سعی دارند با صحنه سازی تصادف از شما اخاذی کنند .
  • مچ گیری از کسانی که در پارکینگ به خودرویتان آسیب میزنند و روی بدنه خودرو خط می اندازند …
  • تحت نظر داشتن خودرو هنگامی که آن را در اختیار کس دیگری قرار می دهید.
  • و یا ثبت تصاویر به یادماندنی و خاطره انگیر در مسافرت ها و گردش ها
 
 
 

4- جاسازی DVR خودرو

این دستگاه به شکل نامحسوس در خودرو جاسازی می شود به گونه ای که فقط مالک خودرو از محل قرارگیری آن مطلع باشد و کسی متوجه آن نشود. همچنین بسته به بودجه و نیاز کاربر می توان کیفیت دوربینی که قرار است به دستگاه DVR وصل شود را انتخاب کنید. می توانید دوربین های با کیفیت بالا و با قابلیت دید در شب تهیه و استفاده کنید و یا دوربین های اقتصادی تر با کیفیت متوسطی را در نظر بگیرید.
بعلاوه اینکه دوربین های این دستگاه ها بر خلاف دوربین های خودرو به شکلی کوچک و ظریف هستن که می توان بدون جلب توجه در خودرو نصب شوند و به صورت نامحسوس از داخل و بیرون خودرو فیلمبرداری کنند. در برخی از DVR های خودرو امکان اتصال به اینترنت و وای فای وجود دارد که بدین ترتیب امکان انتقال تصویر را خواهید داشت. در این صورت می توانید تصاویر را به صورت لحظه ای و آنلاین در گوشی موبایل یا کامپیوتر مشاهده کنید.

 
 
 

5- نصب و راه اندازی دستگاه DVR

 

  • دستگاه DVR اتومبیل را نمی‌توان مستقیم روی بدنه خودرو نصب کرد. محفظه دی وی آر باید از بدنه خودرو عایق بندی شده باشد. استفاده از پوشش یا باکس محافظ خارجی جهت جلوگیری از نفوذ آب و گرد و غبار ضروری است.
  • نصب افقی به توصیه کارخانه مجاز است.
  • به منظور آگاهی از نحوه عملکرد دستگاه و دریافت سیگنال مادون قرمز، دوربین دید در شب (چراغ LED ) بر روی پنل جلویی دستگاه دی‌ وی‌ آر می‌بایست به سمت بیرون نصب گردد.
 
 
 

6- چند نکته در مورد نصب دستگاه دی وی ار اتومبیل

  • تفکیک دستگاه از بدنه خودرو جهت رفع تداخل نویز: زمان نصب دستگاه دی‌ وی‌ آر در وسایل نقلیه گازسوز 12 ولتی، باید به عایق‌بندی آن توجه داشته باشید. برق دستگاه را مستقیم از باتری خودرو تامین کنید و موقع نصب حتما از قرار گرفتن محافظ نوسان برق و فیوز بین دستگاه دی‌ وی‌ آر و باتری اطمینان حاصل کنید.
  • به قطبش سوئیچ کنترل برق توجه داشته باشید. نحوه تست قطبش: سوئیچ کنترل را از برق بکشید، سیمی از قطب منفی باتری بگیرید و آن را با دستگاه مولتی‌متر دیجیتال تست کنید. یک سر سیم را به قلم سیاه و قلم قرمز مولتی‌متر را به بدنه خودرو وصل کنید. اگر مدار کار می‌کند بدین معناست که سوئیچ کنترل برق خودرو مثبت است و اگر مدار کار نکرد، سوئیچ کنترل منفی است.
  • درصورتی ‌که سوئیچ کنترل خودرو منفی است، لازم است به مسئله عایق‌بندی بین دی‌ وی‌ آر (دوربین مدار بسته داخل ماشین) و لوازم جانبی رسیدگی کنید.
  • در مورد خودروهایی که با باتری 12 ولتی کار می‌کنند رسیدگی به عایق‌بندی بین دستگاه دی وی آر و لوازم جانبی آن بسیار ضروری است.
 
 
 

7- جی پی اس خودرو

جی پی اس (GPS) یا مکان یابی نیز قابلیتی هست که در برخی از DVR خودرو ها قرار گرفته که در این صورت می توانید از محل خودرو و مسیرهای طی شده توسط خودرو آگاه شوید. همچنین پورت خروجی تصویر نیز این امکان را به شما خواهد داد که در صورت تمایل تصاویر دوربین ها را در نمایشگر خودرو داشته باشید.

 
 
 

8- رابط آنتن (GPS/WIFI/3G)

دستگاه‌هایی که به عملکردهای وای فای، GPS و 3جی مجهز هستند یک آنتن به همراه محصول به مشتریان عرضه خواهد شد. در اینجا برخی نکات درخصوص نصب آنتن را مطرح می‌کنیم:

  • برای اینکه آنتن خوب سیگنال دهد توصیه می‌شود آن را بر روی سقف خودرو نصب کنید.
  • برای حفظ سلامت کاربر توصیه می‌شود از روکش محافظ اکسترنال استفاده کنید.
  • امکان ندارد دو آنتن با هم تداخل پیدا کنند.
  • درصورتی‌ که امکان نصب آنتن در بیرون از وسیله نقلیه وجود ندارد (زیرا برخی شرکت‌های اتوبوسرانی یا راننده‌ها با سوراخ کردن سقف خودرو موافق نیستند. در این شرایط آنتن باید داخل خودرو نصب گردد و از سیگنال دهی خوب آن اطمینان حاصل شود.
 
 
 

9- نحوه وصل کردن آنتن GPS

برای بهتر دریافت کردن سیگنال‌های ماهواره‌ای آنتن GPS باید بر روی وسیله نقلیه نصب گردد. درصورتی‌که ایجاد سوراخ در سقف خودرو ممنوع شده است، در این صورت لطفا کابل GPS را از بیرون وسیله نقلیه بگیرید (کابل قابل رویت نباشد).
آنتن GPS خاصیت آهنربایی دارد و می‌توان آن را به بدنه فلزی سقف خورد چسباند. آن را با چسب شیشه در جای خود ثابت نگه دارید و سمت سیاه رنگ آنتن می‌بایست به سمت بالا باشد.
نحوه نصب آنتن 3G
این آنتن را به شیشه یا روکش پلاستیکی خودرو وصل کنید، اما نه به بدنه فلزی چراکه بر دریافت سیگنال ارتباطی تاثیر می‌گذارد.

 
 
 

 

10- نحوه وصل کردن سیستم آلارم

سیستم آلارم (دکمه هشدار) یکی از عملکردهای ورودی سنسور I/O دستگاه دی‌ وی‌ آر محسوب می‌شود. این عملکرد جهت برطرف کردن برخی مشکلات اضطراری مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای نمونه اگر تصادفی اتفاق بیفتد، راننده یا سرنشینان می‌توانند با فشار دادن این دکمه ویدئو آلارم را از طریق شبکه 3جی به سرور اصلی ارسال نمایند. استفاده از سیستم آلارم در اتوبوس بسیار مرسوم است. از 2 دکمه هشدار مختلف در اتوبوس استفاده می‌شود. یکی برای راننده و دیگری برای مسافر.


1.      آداپتور صنعتی دوربین مدار بسته    دوربین مداربسته تیاندی  دوربین مدار بسته   نصب دوربین مدار بسته

 

 

 

2.      پک دوربین مداربسته  دوربین مدار بسته   نصب دوربین مدار بسته  hikvision  هایک ویژن

خرید بهترین دوربین مداربسته


مهم ترین سوالی که برای بسیاری از افرادی که می خواهند سیستم نظارتی و امنیتی داشته باشند این است که : چه دوربین مداربسته ای بخرم؟ انتخاب دوربین مداربسته حتما باید با توجه به بودجه و قابلیت هایی که از دوربین انتظار دارید، باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا نکاتی که قبل از خرید دوربین باید توجه کنید را بدانید.

 
 

اولین گام: تعیین بودجه برای خرید دوربین مداربسته

به صورت کلی از نظر تکنولوژی دو نوع دوربین مداربسته با رزولوشن های متفاوت داریم: دوربین آنالوگ و دوربین ای پی. معمولا دوربین های IP به دلیل نوع تکنولوژِ پیشرفته تر و قابلیت های هوشمندسازی نسبت به دوربین های آنالوگ گران تر می باشند.

بنابراین باید قبل از خرید مشخص کنید که امنیت محل مورد نظر چقدر حساس است و چقدر می خواهید هزینه کنید. سپس با دریافت پیش فاکتور اولیه خواهید توانست انتخاب کنید که چه دوربینی را انتخاب کنید.

 به عنوان مثال پیشنهاد می شود برای محیط های کوچک و آپارتمانی که تنها نظارت مهم است و نیازی به پردازش تصاویر مانند ردیابی و تشخیص چهره و غیره نیست دوربین آنالوگ نیاز شما را پاسخگو می باشد. بنابراین نیاز به صرف هزینه بالا و خرید دوربین های تحت شبکه یا IP نیست.

 
 
 

دومین گام: به چه رزولوشن و کیفیت تصویری نیاز دارید؟

رزولوشن های بالا باعث بهبود کیفیت تصویر و همچنین بالا رفتن قیمت ها خواهد شد. بنابراین یکی از مهمترین عواملی که باید به آن توجه نمود کیفیت تصویر است. بنابراین این بخش تا حد زیادی بستگی به حساسیت شما دارد.

 دوربین های مداربسته دارای کیفیت تصویر: 1، 2، 3، 4، …… مگاپیکسل هستند. در صورتی که کیفیت تصویر متوسط مد نظرتان است توصیه می کنیم دوربین مداربسته 2 مگاپیکسلی خریداری کنید.

 
 
 

سومین گام : دام یا بولت

چنانچه قصد نصب دوربین مداربسته در محیط های داخلی را دارید دوربین دام آن هم با بدنه پلاستیکی مناسب است. اما اگر قصد نصب دوربین در محیط های باز یا خارجی را دارید باید دوربین بولت یا بالت را انتخاب کنید.

به دلیل امکان بارندگی و باد در فضای خارجی بهتر است دوربین های Outdoor دارای استاندارد IP67 و IK باشند. همچنین توجه داشته باشید که دوربین های دام بر روی سقف نصب می شوند. دوربین مداربسته بالت بر روی دیوار نصب می شوند.

برخی از دوربین مداربسته دارای قابلیت چرخش 360 درجه می باشند. این دوربین ها به دلیل موتور تعبیه شده در آنها دارای قیمت بالاتری هستند. به این دوربین های چرخشی اسپید دام یا ptz گفته می شود. این دوربین ها به دلیل قیمت بالا برای پروژه های بزرگ و محدوده های وسیع کاربرد دارد.

همچنین توصیه می شود برای انبار ها و فروشگاه ها بسیار بزرگ با سقف بلند از دوربین چشم ماهی یا فیش آی استفاده کنید. این دوربین ها حالت تخت دارند و بر روی مرکز سقف نصب می شوند. بنابراین میزان پوشش دهی این دوربین ها فوق العاده زیاد است. البته برای نصب این دوربین ها سقف باید حداقل 3 متر باشد.

 
 
 

چهارمین گام : دید در شب دوربین مداربسته

برخی از دوربین های مداربسته دارای قابلیت های دید در شب سیاه و سفید و اخیرا رنگی هستند. اگر تمایل دارید تصاویر را در شب نیز مشاهده کنید؛ به خصوص در محیط های بیرونی باید دوربین مداربسته با قابلیت دید در شب بخرید.

هنگام خرید دوربین دید در شب بهتر است کاتالوگ محصوص را مشاهده کنید تا میزان IR آن را ببینید. اگر IR دوربین 40 متر درج شده باشد، برد مفید آن کمتر است. یعنی تا 20 متر را پوشش خوبی می دهد و بیشتر از آن تصاویر کیفیت خوبی ندارند.

اگر می خواهید دوربین مداربسته IR را در محیط داخلی و یا کوچک نصب کنید پس نسبت به متراژ آن حساس نباشید. اما چنانچه تمایل دارید تصاویر را در شب نیز رنگی ببینید باید دوربین مداربسته استارلایت و یا Color VU را تهیه کنید که قیمت بالایی دارند.

 
 
 

پنجمین گام : دوربین مداربسته بی سیم بخریم ؟

نصابان دوربین مداربسته به هیچ وجه دوربین مداربسته بیسیم را توصیه نمی کنند. مهمترین دلیل هم می تواند این باشد که اگر این دوربین ها خوب بودند، برندهای معروف و مطرح اقدام به تولید آنها می کردند. اگر چنین دوربین هایی خریداری کنید بعد از مدت کوتاهی باید آن را عوض کنید.

دوما این این دوربین ها حتما به منبع تغذیه یعنی کابل برق نیاز دارند پس بی سیم نیستند مگر اینکه دارای باطری داخلی باشند که آن هم عمر زیادی ندارد. دوربین های بی سیم که از طریق وایرلس اطلاعات را انتقال می دهند، برد مفید کمی دارند. همچنین اگر دیوار یا مانعی این چنینی در مسیر انتقال اطلاعات به دستگاه ضبط کننده باشد باعث بروز اختلال خواهد شد.

بنابراین اگر می خواهید پولتان را هدر دهید می توانید دوربین مداربسته بی سیم را انتخاب کنید.

 
 
 

ششمین گام : بهترین مارک دوربین مداربسته چیست؟

سیستم های نظارتی و امنیتی بسیار حساس هستند. بنابراین توصیه می شود هیچگاه در این مورد ریسک نکنید و از برندها نامعتبر و no name استفاده نکنید. همواره برندی را انتخاب کنید که در ایران دارای گارانتی و پشتیبانی باشد.

در بازار ایران برندهای مختلفی همچون پاناسونیک، سامسونگ، هایک ویژن، یونی ویو، داهوا، هایلوک، سونی، اکسیس و …. موجود هستند. برند این محصولات ضمانت کننده کیفیت آنهاست. در حال حاضر در ایران برند هایک ویژن به دلیل تکنولوژی بالا و قیمت ارزان تر و همچنین خدمات رایگان نرم افزاری و پشتیبانی نسبت به سایر برندها پیشی گرفته است.

جهت بررسی برندهای موجود در ایران می توانید نمودار زیر را بررسی کنید.

عوامل موثر بر قیمت دوربین مداربسته
 
 
 

هفتمین گام: لنز دوربین مداربسته (وریفوکال یا موتورایز یا لنز ثابت؟)

معمولا لنز دوربین مداربسته بر اساس فاصله کانونی به دسته های زیر تقسیم بندی می شوند.

  • ثابت (Fix)
  • تنظیم دستی (Vari-focal)
  • تنظیم خودکار یا موتوردار (Motorized).

لنز ثابت:

نزهای ثابت همیشه فاصله کانونی ثابتی دارند. این یعنی اینکه پس از نصب، زاویه دید دوربین ثابت است و نمی توان آن را تغییر داد. در کاربری های معمولی لنزهای ثابت به دلیل قیمت مناسب آن معمولا پرکاربردتر هستند.

لنزهای وریفوکال متغیر:

لنزهای وریفوکال امکان تغییر فاصله کانونی به صورت دستی، آن هم در یک بازه مشخصی را دارند. لنز وریفوکال دارای زوم اپتیکال می باشند.

لنزهای وریفوکال موتوردار:

لنزهای موتوردار یا موتورایز را می توان از راه دور،  فاصله کانونی شان را تغییر داد و اصطلاحا زوم دار هستند. این نوع لنزها به دلیل اینکه موتور در آنها تعبیه شده است معمولا نسبت به بقیه لنزها گرانتر است. ترجیحا این نوع لنزها برای محیط هایی که محدودیت نصب دارند کاربرد بیشتری دارند.

1.      دوربین مداربسته tiandy       قیمت انواع دوربین مدار بسته  جی پی اس ماشین   شرکت نصب دوربین مداربسته  سایت هایک ویژن

دوربین مداربسته tiandy   دوربین حارس    دوربین مداربسته     هایک ویژن      نصب دوربین مدار بسته