مجله تکنولوژِی / صنایع حفاظت تصویری / دوربین مدار بسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله تکنولوژِی / صنایع حفاظت تصویری / دوربین مدار بسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

بررسی تخصصی دوربین مدار بسته Pro 4K اویجیلون

استفاده از منابع نوری

در هنگام استفاده از منابع نور در فضای آزاد با حجمی در حدود 4.5 لوکس در نزدیکی دوربینهای مداربسته شروع به مقایسه دوربینهای مداربسته کردیم. در صحنه زیر می بینید که دوربین مداربسته اویجیلون تصاویری ارائه می کند که کمی رنگ پریدگی دارد و جزئیات اجسام کاهش یافته و تقریبا تمام تصویر برگه سنجش بینایی غیرقابل تشخیص است. دوربین مدار بسته سونی VB770 تصاویر بهتری ارائه می داد و تقریبا اجسام و نوشته های تصویر بخوبی قابل تشخیص هستند.

بررسی تخصصی دوربین مدار بسته سونی، اویجیلون، هایک ویژن و اکسیز

در این میزان نور، کارایی وضعیت رنگی و وضعیت تک رنگ بشدت با یکدیگر در تمام دوربینهای مدار بسته مورد بررسی یکسان بودند. به همین دلیل در مقایسات بعدی تنها در حالت تک رنگ (Monochrome) به مقایسه پرداختیم.

بررسی تخصصی دوربین مدار بسته سونی، اویجیلون، هایک ویژن و اکسیز

در میزان PPF حدودا برابر 65 با زاویه دیدی 60 درجه، دوربین مدار بسته اویجیلون Pro جزئیاتی یکسان با دوربینهای مدار بسته 1080P ارائه می داد و تنها دوربین مدار بسته سونی VB770 تا حدودی تمام جدول سنجش را پوشش داد.

بررسی تخصصی دوربین مدار بسته سونی، اویجیلون، هایک ویژن و اکسیز

در آخر هم در PPF حدود 45 مشاهده و تشخصی فرد در تصویر تمام دوربینهای مدار بسته غیر قابل ممکن بود.

بررسی تخصصی دوربین مدار بسته سونی، اویجیلون، هایک ویژن و اکسیز

بررسی دوربینهای مدار بسته در نور روز

در طول روز دوربین مدار بسته اویجیلون Pro تصاویر بسیار بهتری از دوربینهای مدار بسته 1080P ارائه داد و تقریبا 2 تا 3 خط از جدول تشخیص بینایی بخوبی در سطوح سنجش نزدیک قابل تشخیص بودند و جزئیات اجسام هم بدلیل بالابودن PPF بخوبی مشاهده می شدند.

بررسی تخصصی دوربین مدار بسته سونی، اویجیلون، هایک ویژن و اکسیز

با پیشروی در بررسیها با تفاوتهای بسیار بیشتری روبرو شدیم. دوربینهای مدار بسته 1080P جزئیات بسیار خشن و ناقصی ارائه می دادند اما دوربین مداربسته سونی و اویجیلون جزئیات تقریبا یکسانی ارائه می دادند و تنها کمی نور تصویرها فرق داشت.

بررسی تخصصی دوربین مدار بسته سونی، اویجیلون، هایک ویژن و اکسیز

در مقایسه آخر هم که در فاصله دورتری از دوربینهای مدار بسته بدست آمد دوربین مدار بسته اویجیلون جزئیات بهتری نسبت به دوربین مدار بسته سونی VB770 ارائه کرد و قابلیتهای بهتری را به نمایش گذاشت. دوربینهای مدار بسته 1080P تقریبا جزئیات بسیار کمی در این فاصله داشتند و روی جدول سنجش هم تقریبا چیزی قابل تشخیص نبود.

بررسی تخصصی دوربین مدار بسته سونی، اویجیلون، هایک ویژن و اکسیز

مقایسه پهنای باند دوربینهای مدار بسته

نرخ انتقال بیتها در دوربین مدار بسته اویجیلون Pro 4K خیلی بیشتر از میزانی است که در دوربینهای مدار بسته 4K در نور کم (حدود 0.1 لوکس) شاهد آن هستیم و عددی بیش از 32 مگابیت در ثانیه می باشد. البته باید توجه داشت که این میزان شامل جریان تصویری اصلی است که بیشترین رزولوشن را داراست و جریانهای دیگر که با HDSM سر و کار دارند در این دسته قرار نداشتند. میزان انتقال بیتها بصورت کلی در زمان تاریکی که شامل جریان تصویری رزولوشن پایین است تقریبا 46 مگابیت بر ثانیه بود.

بررسی تخصصی دوربین مدار بسته سونی، اویجیلون، هایک ویژن و اکسیز

وضعیت صحنه های ساکن یا Idle

فرم ور دوربین مدار بسته اویجیلون شامل قابلیت کاهش پهنای باندی با نام وضعیت صحنه های ساکن یا بیکار (Idle) بود که با تنظیم میزان فریمهای تصویر و فشرده سازی و ترکیب فریمهای I در زمان سکون صحنه وضعیت را بهبود می بخشید. در تنظیمات پیش فرض این قابلیت میزان فریمها در ثانیه 1، میزان ترکیب فریمهای I هر 4 ثانیه و میزان فشرده سازی یا Cap هم ثابت بوده که میزان مصرف پهنای باند چیزی در حدود 75 تا 80 درصد چه در روز و چه در شب در زمان سکون تصویر در صحنه کاهش می یابد.

بررسی تخصصی دوربین مدار بسته سونی، اویجیلون، هایک ویژن و اکسیز

نتایج خیلی بهتری هم با افزایش میزان فشرده سازی تصاویر و ترکیبات I فریمهای مختلف بدست می آید.

توجه کنید که برخلاف کدکهای هوشمند مثل Zipstream در اکسیز یا H.264+ هایک ویژن، وضعیت صحنه ساکن اویجیلون در زمان پویا شدن تصویر اصلا انتقال بیتها را کاهش نمی دهد و به تنظیم فشرده سازی پشت صحنه و اجسام متحرک مثل کدکهای هوشمند نمی پردازد. در بررسیهای انجام شده فهمیدیم که حتی در صحنه های شلوغ هم دیگر کدکهای هوشمند می توانند چیزی در حدود 50 درصد و حتی فراتر مصرف پهنای باند را کاهش دهند.

صرفه جویی پهنای باند در ارتباط HDSM سرور به دستگاههای گیرنده

HDSM اویجیلون بصورت دینامیکی ارتباط و پهنای باند سرور-کلاینت یا سرور ارائه تصویر و گیرنده ها را تنظیم می کند و براساس سایز تصویر نمایشی و زوم دیجیتال آنرا مدیریت می کند. درواقع بطور ساده جریانها به بلوکهایی تقسیم می شدند و تنها بلوکهای لحظه ای از سرور به دستگاهها ارسال می شد و کاهش مورد نیاز پهنای باند در زمان زوم دیجیتال رخ می داد. برای مثال وقتی دوربینهای مدار بسته 4K Pro در حالت شب در پنجره های مجزای 2 در 2 دیده می شوند، انتقال بیتها در ارتباط تقریبا 8 مگابیت بر ثانیه می شود. با زوم به گوشه های تصویر در میدان دید دوربین مدار بسته میزان انتقال بیتها (Bitrate) تا 3.5 مگابیت بر ثانیه کاهش می یابند.

جریان تصویری دوم RTSP

هیچ راهی برای مشاهده یا انتقال جریان تصویر دوربین مدار بسته H4 Pro بصورت full 4K از طریق ONVIF یا RTSP به پلتفرمهای دیگر وجود ندارد. اما جریان تصویر جایگزین با رزولوشن 1080P می تواند به دستگاههای دیگر از طریق RTSP منتقل شوند.

1.      قیمت دوربین های مدار بسته

2.      منوی OSD در دوربین مدار بسته چیست؟

3.      بررسی دوربین مدار بسته دید درشب

4.      نصب دوربین مدار بسته چشم ماهی / کابلهای شبکه Cat5 و Cat6

دوربین مداربسته بی سیم / هارد ۱۰ ترا بایت بنفش وسترن دیجیتال

فروش ویژه پکیج محصولات هایک ویژن با 40 درصد تخفیف!

در ادامه مسابقه تخفیف و شکست قیمتها، هایک ویژن تخفیف بی سابقه ای را بر روی پکیج برخی محصولاتش ارائه کرده است. این شرکت در اقدامی عجیب بر روی پکیج محصولاتش با عنوان “Super Value Kits” تخفیف فروش 40 درصدی اعمال کرده است.

در این مقاله بیشتر در این باره توضیح خواهیم داد و به این اقدام دوباره و کاهش قیمت دوربینهای مدار بسته هایک ویژن می پردازیم تا بیشتر از علت آن مطلع شویم.

اقدام به فروش پکیج محصولات هایک ویژن

هایک ویژن در خبرنامه ماه ژانویه (دی-بهمن ماه 1395) به معرفی محصولات سبد فروش ویژه خود پرداخت :

تخفیف ویژه محصولات هایک ویژن

در این معرفی آمده است که اولین سری از پکیج محصولات هایک ویژن شامل رکوردر و دوربینهای مدار بسته ای می شود که برای کسب و کارهای کوچک و محلهای اقامت مناسب خواهند بود.

کاهش قیمت و تخفیف ویژه Hikvision

قیمتها تا 40 درصد پایینتر از قیمت معادل خرید دوربین مدار بسته و خرید رکوردر بصورت مجزا خواهند بود :

تخفیف ویژه محصولات هایک ویژن

اخیرا هم تعدادی از شرکتهای سازنده دوربین مداربسته و تجهیزات نظارت تصویری اقدام به فروش دوربینهای مدار بسته 720P/1.3MP کردند که بتازگی خط تولید آنها بسته شده بود. اما در هر صورت این پکیجهای شرکت هایک ویژن همگی دارای تجهیزات نظارت تصویری با رزولوشن 1080P هستند.

دوربینهای مداربسته آنالوگ HD هم با قیمتی در حدود 30 دلار (120 هزارتومان) در حال فروخته شدن هستند در حالی که دوربینهای مدار بسته تحت شبکه با قیمتی حدودا دوبرابری (250 هزارتومان) از برند هایک ویژن در دسترسند که این نشان می دهد مسابقه فروش در محصولات رده پایین هم همچنان ادامه دارد.

زمان محدود فروش ویژه هایک ویژن

شرکت پخش کننده ADI بعنوان عامل فروش ویژه محصولات هایک ویژن برای این مدل فروش تاریخی 1 ماهه تعیین کرده است:

تخفیف ویژه محصولات هایک ویژن

اما از آنجایی که واضح است هر ماهه ADI در این 1 سال گذشته تا به امروز در حال ادامه این روند بوده است که انتظار می رود همچنان ادامه یابد.

سود و زیان

هایک ویژن بوضوح تا به امروز بر روی فروش ویژه این محصولات ضرر کرده است. هایک ویژن مخارج 300 کارمند محلی را می پردازد تا بتواند این فروش را بصورت محلی داشته باشد و بعلاوه ADI هم این تخفیف اعمال شده بر روی فروش را نیز داشته و از هایک ویژن قطعا سود برده است.

Hikvison در حالی که در حد Axis پول خرج می کند اما می خواهد قیمتها را در حد Longse پایین آورد. این کار دوامی نخواهد داشت.

تاثیرات رقابت قیمت هایک ویژن

بیشتر شرکتهای ارائه دهنده محصولات قدیمی در بازار که شاید این محصولات را خریداری کنند با این مسابقه قیمت بازهم به رده های پایین تر بازار خواهند رفت(مثل Nuvico، Everfocus، Speco).

ما واقعا نمی فهمیم که چطور قرار است با کاهش همزمان قیمتها بازهم hikvision دراین بازار پایدار بماند. از طرف دیگر شاید بعدها مجبور به اینکار شوند و فعلا هم بخاطر این کار همه چیز از دست برود.

اولین شرکتی که می تواند رقابت کند داهواست که علتش هم حضور در چین بعنوان رقیب قیمتی هایک ویژن است. اما داهوا برند جوانتری است و معلوم نیست با این کار چقدر ضرر متحمل خواهد شد.

در هر صورت در این جنگ قیمت دوربین مدار بسته قطعا کشته هایی وجود دارند اما برنده هم بخاطر جراحاتش سر از بیمارستان در خواهد آورد که بنظر وضع هایک ویژن اینطور خواهد بود. با سرمایه گذاری های هنگفت Hikvision قاعدتا مقام برتر را می تواند در دست بگیرد.

1.      دلایل نصب دوربین مدار بسته

2.      Dual Stream در دوربین مداربسته به چه معناست؟

3.      تکنولوژی H.265 در دوربین های مدار بسته

4.      دوربین مدار بسته پلاک خوان

حملات و هک دستگاه DVR دوربین مدار بسته

روشهای فریبنده شرکتهای سازنده دوربین مدار بسته


در سال 2017 اغلب شرکتهای سازنده دوربین مداربسته امکان تنظیم خوکار سرعت شاتر را در دوربینهای مدار بسته ممکن ساخته اند تا بتواند از سرعت بسیار پایین تا سرعت پیش فرض 30/1 ثانیه تصاویر بهتری ضبط نماید. کاربران باید بدانند که بسیاری از شرکتهای سازنده دوربین مداربسته هنوز هم سرعت پیش فرض شاتر دوربین مداربسته را روی کمترین حد قرار می دهند تا در شرایط نور کم قادر به تصویربرداری باشند اما اینکار موجب تولید تصاویری تار یا بلور شده در نور کم می شود.

با تغییر میزان سرعت شاتر در مقادیری مثل 1/4 ثانیه میزان دریافت نور تا بیش از 750 درصد نسبت به یک دوربین مدار بسته پیشرفته افزایش می یابد. این قابلیت تقریبا در اکثر دوربینهای مدار بسته با قابلیت کار در نور کم و ارزانقیمت بشکلی استفاده شده است.

در تصویر زیر فرق بین سرعتهای مختلف شاتر را مشاهده می کنید. وقتی سنسور دوربین مدار بسته زمان بسیار کوتاهی در معرض نور قرار می گیرد (تصویر سمت راست) حرکات سریع اجسام هم واضح تر دیده می شود و با افزایش این زمان حتی در نور کافی هم اجسام تار دیده می شوند.

سرعت شاتر Exposure دوربین مدار بسته

مثلا نمونه این تغییرات را در دوربین مداربسته Axis M3004 در تصویر زیر می بینید. در تصویر سمت چپ تصویر فرد ثابت، بسیار واضح است اما در حرکت آرام قدم زدن کاملا تار دیده می شود که علتش هم سرعت شاتر پیش فرض بسیار پایین 1/4 ثانیه ایست.

سرعت شاتر Exposure دوربین مدار بسته

مثلا در دوربین مدار بسته Samsung SNB-6004 با سرعت شاتر 1/5 ثانیه و رزولوشن 1080P تصویر تصنعی شبح شکل در حرکت فرد مشخص است در حالی که قابلیت کار در نور کم دوربین خیلی فرقی نکرده است.

سرعت شاتر Exposure دوربین مدار بسته

بعلاوه ممکن است شرکتهای سازنده از تکنیکهای دیگری که اساسا به میزان کندی شاتر در عمل ختم می شود، استفاده کنند. نمونه این تکنیکها محسوس کننده (Sens Up)، تشدید کننده(Intensifier) یا ادغام فریمها خواهند بود. کاربران باید درباره این عبارات اطلاعات داشته باشند و وقتی در شک بودند که این قابلیتها برایشان کاربرد دارد یا نه، تمام قابلیتهای دیگر را غیرفعال کنند و ببینند چقدر کارکرد دوربین مدار بسته تغییر خواهد کرد. آیا این قابلیتها با یکدیگر در تداخلند یا کیفیت تصویر را در ظاهر بالا می برند؟!

 

مشکلات دیگر تاری تصویر

کاربران باید در مورد دیگر ویژگیهای بکار رفته در دوربینهای مدار بسته تحت شبکه (IP) که باعث تاری تصویر می شود اطلاعاتی داشته باشند. سطح بالایی از DNR (کاهش نویز دیجیتال) که امروزه در دوربینهای مدار بسته کار در نور فوق العاده کم استفاده می شود می تواند باعث تاری تصویر شود. بعلاوه دوربینهای مداربسته WDR واقعی هم باعث ایجاد تاری در تصویر می شوند و علتش هم ترکیب exposure چندگانه برای ایجاد تصاویر WDR است که حتی در حرکات کوچک اجسام هم تصویر را تار می کنند. این مشکلات با آنکه عوامل و دلایل مختلفی دارند اما  بیشتر شبیه تاری تصویری است که بدلیل سرعت شاتر بوجود می آید.

بخاطر تمام این مشکلات متخصصان و تکنسینها باید برای رسیدن به بهترین نتایج، تنظیمات متعددی را برای حذف تاری تصویر تغییر می دهند تا به بهترین ترکیب یک شرکت دست پیدا کنند.

1.      دوربین مدار بسته وریفوکال

2.      دوربین مدار بسته برای تعمیرگاه های خودرو / تکنولوژی POC در نصب دوربین های مداربسته

3.      نصب دوربین مدار بسته در مطب های پزشکی / تفاوت HDMI و VGA در دوربین مدار بسته

4.      مزایای استفاده از فیبر نوری در دوربین مدار بسته

IR CUT دوربین مدار بسته

بررسی تخصصی دوربین مدار بسته Pro 4K اویجیلون

استفاده از منابع نوری

در هنگام استفاده از منابع نور در فضای آزاد با حجمی در حدود 4.5 لوکس در نزدیکی دوربینهای مداربسته شروع به مقایسه دوربینهای مداربسته کردیم. در صحنه زیر می بینید که دوربین مداربسته اویجیلون تصاویری ارائه می کند که کمی رنگ پریدگی دارد و جزئیات اجسام کاهش یافته و تقریبا تمام تصویر برگه سنجش بینایی غیرقابل تشخیص است. دوربین مدار بسته سونی VB770 تصاویر بهتری ارائه می داد و تقریبا اجسام و نوشته های تصویر بخوبی قابل تشخیص هستند.

بررسی تخصصی دوربین مدار بسته سونی، اویجیلون، هایک ویژن و اکسیز

در این میزان نور، کارایی وضعیت رنگی و وضعیت تک رنگ بشدت با یکدیگر در تمام دوربینهای مدار بسته مورد بررسی یکسان بودند. به همین دلیل در مقایسات بعدی تنها در حالت تک رنگ (Monochrome) به مقایسه پرداختیم.

بررسی تخصصی دوربین مدار بسته سونی، اویجیلون، هایک ویژن و اکسیز

در میزان PPF حدودا برابر 65 با زاویه دیدی 60 درجه، دوربین مدار بسته اویجیلون Pro جزئیاتی یکسان با دوربینهای مدار بسته 1080P ارائه می داد و تنها دوربین مدار بسته سونی VB770 تا حدودی تمام جدول سنجش را پوشش داد.

بررسی تخصصی دوربین مدار بسته سونی، اویجیلون، هایک ویژن و اکسیز

در آخر هم در PPF حدود 45 مشاهده و تشخصی فرد در تصویر تمام دوربینهای مدار بسته غیر قابل ممکن بود.

بررسی تخصصی دوربین مدار بسته سونی، اویجیلون، هایک ویژن و اکسیز

بررسی دوربینهای مدار بسته در نور روز

در طول روز دوربین مدار بسته اویجیلون Pro تصاویر بسیار بهتری از دوربینهای مدار بسته 1080P ارائه داد و تقریبا 2 تا 3 خط از جدول تشخیص بینایی بخوبی در سطوح سنجش نزدیک قابل تشخیص بودند و جزئیات اجسام هم بدلیل بالابودن PPF بخوبی مشاهده می شدند.

بررسی تخصصی دوربین مدار بسته سونی، اویجیلون، هایک ویژن و اکسیز

با پیشروی در بررسیها با تفاوتهای بسیار بیشتری روبرو شدیم. دوربینهای مدار بسته 1080P جزئیات بسیار خشن و ناقصی ارائه می دادند اما دوربین مداربسته سونی و اویجیلون جزئیات تقریبا یکسانی ارائه می دادند و تنها کمی نور تصویرها فرق داشت.

بررسی تخصصی دوربین مدار بسته سونی، اویجیلون، هایک ویژن و اکسیز

در مقایسه آخر هم که در فاصله دورتری از دوربینهای مدار بسته بدست آمد دوربین مدار بسته اویجیلون جزئیات بهتری نسبت به دوربین مدار بسته سونی VB770 ارائه کرد و قابلیتهای بهتری را به نمایش گذاشت. دوربینهای مدار بسته 1080P تقریبا جزئیات بسیار کمی در این فاصله داشتند و روی جدول سنجش هم تقریبا چیزی قابل تشخیص نبود.

بررسی تخصصی دوربین مدار بسته سونی، اویجیلون، هایک ویژن و اکسیز

مقایسه پهنای باند دوربینهای مدار بسته

نرخ انتقال بیتها در دوربین مدار بسته اویجیلون Pro 4K خیلی بیشتر از میزانی است که در دوربینهای مدار بسته 4K در نور کم (حدود 0.1 لوکس) شاهد آن هستیم و عددی بیش از 32 مگابیت در ثانیه می باشد. البته باید توجه داشت که این میزان شامل جریان تصویری اصلی است که بیشترین رزولوشن را داراست و جریانهای دیگر که با HDSM سر و کار دارند در این دسته قرار نداشتند. میزان انتقال بیتها بصورت کلی در زمان تاریکی که شامل جریان تصویری رزولوشن پایین است تقریبا 46 مگابیت بر ثانیه بود.

بررسی تخصصی دوربین مدار بسته سونی، اویجیلون، هایک ویژن و اکسیز

وضعیت صحنه های ساکن یا Idle

فرم ور دوربین مدار بسته اویجیلون شامل قابلیت کاهش پهنای باندی با نام وضعیت صحنه های ساکن یا بیکار (Idle) بود که با تنظیم میزان فریمهای تصویر و فشرده سازی و ترکیب فریمهای I در زمان سکون صحنه وضعیت را بهبود می بخشید. در تنظیمات پیش فرض این قابلیت میزان فریمها در ثانیه 1، میزان ترکیب فریمهای I هر 4 ثانیه و میزان فشرده سازی یا Cap هم ثابت بوده که میزان مصرف پهنای باند چیزی در حدود 75 تا 80 درصد چه در روز و چه در شب در زمان سکون تصویر در صحنه کاهش می یابد.

بررسی تخصصی دوربین مدار بسته سونی، اویجیلون، هایک ویژن و اکسیز

نتایج خیلی بهتری هم با افزایش میزان فشرده سازی تصاویر و ترکیبات I فریمهای مختلف بدست می آید.

توجه کنید که برخلاف کدکهای هوشمند مثل Zipstream در اکسیز یا H.264+ هایک ویژن، وضعیت صحنه ساکن اویجیلون در زمان پویا شدن تصویر اصلا انتقال بیتها را کاهش نمی دهد و به تنظیم فشرده سازی پشت صحنه و اجسام متحرک مثل کدکهای هوشمند نمی پردازد. در بررسیهای انجام شده فهمیدیم که حتی در صحنه های شلوغ هم دیگر کدکهای هوشمند می توانند چیزی در حدود 50 درصد و حتی فراتر مصرف پهنای باند را کاهش دهند.

صرفه جویی پهنای باند در ارتباط HDSM سرور به دستگاههای گیرنده

HDSM اویجیلون بصورت دینامیکی ارتباط و پهنای باند سرور-کلاینت یا سرور ارائه تصویر و گیرنده ها را تنظیم می کند و براساس سایز تصویر نمایشی و زوم دیجیتال آنرا مدیریت می کند. درواقع بطور ساده جریانها به بلوکهایی تقسیم می شدند و تنها بلوکهای لحظه ای از سرور به دستگاهها ارسال می شد و کاهش مورد نیاز پهنای باند در زمان زوم دیجیتال رخ می داد. برای مثال وقتی دوربینهای مدار بسته 4K Pro در حالت شب در پنجره های مجزای 2 در 2 دیده می شوند، انتقال بیتها در ارتباط تقریبا 8 مگابیت بر ثانیه می شود. با زوم به گوشه های تصویر در میدان دید دوربین مدار بسته میزان انتقال بیتها (Bitrate) تا 3.5 مگابیت بر ثانیه کاهش می یابند.

جریان تصویری دوم RTSP

هیچ راهی برای مشاهده یا انتقال جریان تصویر دوربین مدار بسته H4 Pro بصورت full 4K از طریق ONVIF یا RTSP به پلتفرمهای دیگر وجود ندارد. اما جریان تصویر جایگزین با رزولوشن 1080P می تواند به دستگاههای دیگر از طریق RTSP منتقل شوند.

1.      دوربین مدار بسته پلاک خوان

2.      حملات و هک دستگاه DVR دوربین مدار بسته

3.      باز یابی فیلم ها در دوربین مدار بسته / تکنولوژی Starlight در دوربین های مدار بسته

4.      خطا هنگام تنظیمات DVR / آموزش پرس سوکت شبکه

دستگاه DVR هیبرید چیست ؟