مجله تکنولوژِی / صنایع حفاظت تصویری / دوربین مدار بسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله تکنولوژِی / صنایع حفاظت تصویری / دوربین مدار بسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مقالات و مطالبی مفید درباره دوربین مداربسته

در سلسله یادداشت هایی سعی می کنم لیستی از مطالب مفید درباره دوربین های مداربسته را نیز به شما عزیزان معرفی کنم. در ادامه پست های گذشته توصیه من این است که نگاهی به مطالب زیر نیز داشته باشید.


1.      اهمیت نصب دوربین مداربسته در ساختمان های مسکونی

2.      نظارت تصویری و حفاظتی برای امنیت منزل در نوروز

3.      دوربین مداربسته دیجیتال یا دوربین HD چیست ؟

4.      هایک ویژن گزارش مالی 6 ماهه نخست سال 2021 خود را اعلام کرد

5.      چگونه دوربین و سنسور با همدیگر شهر های هوشمند تری می سازند؟

6.      5 نکته که برای بهتر شدن عملکرد سیستم اکسس کنترل که باید به آن توجه کنیم !

7.      چرا بزرگراه های پر پیچ و خم به سیستم های پیشرفته مدیریت ترافیک نیاز دارند ؟

8.      نقشه سیم کشی دوربین مداربسته چگونه است ؟

9.      سیستم کنترل تردد هوشمند

10.  بهترین پلیر تصاویر H.265 هایک ویژن

11.  دوربین اسپید دام هایک ویژن

12.  انواع دوربین مدار بسته از نظر ظاهر

13.  برترین برندهای دوربین مداربسته حافظه دار در سال 2021

14.  انتقال تصویر دوربین مداربسته چیست؟

15.  تکنولوژی WDR در دوربین مداربسته چیست و چه کاربردی دارد؟

16.  اهمیت اینترنت اشیا در خانه های هوشمند

17.  دوربین مداربسته دیجیتال یا دوربین HD چیست ؟

18.  گزارش مالی 6 ماهه نخست هایک ویژن در سال 2021

19.  شرایط مطلوب عملکرد دوربین مدار بسته هایک ویژن

20.  زوم اپتیکال و تاثیر آن بر کیفیت تصویر دوربین مدار بسته

21.  تکنولوژی پردازش تصویر یا VCA چیست ؟

22.  نقشه سیم کشی دوربین مداربسته چگونه است ؟

23.  عملکرد حسگر تشخیص حرکت دزدگیر

24.  اهمیت اینترنت اشیا در خانه های هوشمند

اهمیت نصب دوربین مداربسته در ساختمان های مسکونی

تفاوت دوربین مداربسته HD و FULL HD / کاهش آلارم کاذب در سیستم مداربسته


تفاوت-دوربین-مداربسته-HD-و-FULL-HD,,
نوع دوربین مدار بسته    به کار گرفته شده در هر جایی، وابسته به نوع آن مکان می باشد. هر کدام از دوربین های مداربسته از نظر رزولوشن متفاوت هستند که کیفیت HD و FULL HD رایج ترین و با کیفیت ترین آنهاست. در ادامه به مقایسه این دو کیفیت در دوربین های مدار بسته می پردازیم.

فرمت پخش HD در دوربین مدار بسته

High Defenition که به اختصار HD خوانده می شود از لحاظ لغوی به معنای کیفیت بالا می باشد. HD در واقع بیان کننده رزولوشن ۷۲۰*۱۲۸۰ پیکسل است که اصطلاحا به آن رزولوشن 720 نیز گفته می شود.
در مقیاس مگاپیکسلی رزولوشن 720 تقریبا برابر با 1 مگاپیکسل در نظر گرفته می شود. اعداد 720 و 1080 معرف رزولوشن های افقی هستند. در نتیجه، دوربین های HD با رزولوشن 720p می توانند تصاویری با کیفیت 1280×720 پیکسل ارائه کنند.

از لحاظ کارایی، کیفیت HD ، کیفیت قابل قبولی در دوربین های مداربسته محسوب می شود. در این دوربین ها امکان زوم کردن و مشاهده جزئیات سوژه ها به صورت جزئی امکان پذیر است.
البته همانطور که قبلا گفتیم؛ هر چه کیفیت تصاویر کمتر باشد فضای کمتری را هم اشغال می کند و به پهنای باند کمتری نیز نیاز دارد. این یکی از مهترین دلایلی است که استفاده از دوربین های HD را رایج کرده است.
برای نصب دوربین مدار بسته  باید به متخصصان مراجعه کنید.

فرمت های HD در اسکن های مختلف:


720p ( 720×1280 – 720 lines, progressive scanned 
1080i (1080×1920 – 1,080 lines, interlaced scanned 
1080i (1080×1920 – 1,080 lines, progressive scanned 

لازم به ذکر است که تعداد خطوط/پیکسل ها و نوع اسکن مهم است چرا که هر چه تعداد این خطوط/پیکسل ها بیشتر باشد تصویر با کیفیت تری خواهیم داشت. نوع اسکن ذکر شده نیز در واقع بیانگر تکنولوژی بکار رفته در چیپ تصویر است.

تفاوت فرمت HD و Megapixel

در حوزه مگاپیکسل می توان هر دوربین مداربسته ای را که دارای رزولوشنی بیش از یک میلیون پیکسل است، یک دوربین مگاپیکسل محسوب می کرد. با این حال فرمت HD نیز با کمی اختلاف می تواند زیر مجموعه ای از مگاپیکسل باشد.
در بازار سیستم های نظارت تصویری و مداربسته کمترین رزولوشن در محدوده مگاپیکسل، رزولوشن 1.3 مگاپیکسل است که مقدار آن برابر با 1280×1024 پیکسل (یا 1.3 میلیون پیکسل) می باشد. با پیشرفت تکنولوژی در حال حاضر نیز شاهد دوربین هایی با رزولوشن 10 مگاپیکسل در بازار هستیم.
با توجه به توضیحات گفته شده از لحاظ فنی دوربین مداربسته با کیفیت HD، جزء دوربین های مگاپیکسلی محسوب نمی گردد اما از لحاظ عرفی آن را جزو همین دسته می شناسند.


مزیت مهم

یکی از مزایای مهم دوربین مدار بسته HD این است که به راحتی می توان آن را جایگزین دوربین های آنالوگ قدیمی و تیوی لاینی نمود. چون این دوربین ها با سیستم های NTSC یا PAL کاملا سازگار هستند می توان بدون هیچ هزینه اضافی سیستم امنیتی خود را ارتقا بدهید.

دوربین مدار بسته Full HD

فرمت Full HD برابر با ۱۰۸۰x۱۹۲۰ پیکسل می باشد که تقریبا معادل با 2 مگاپیکسل است. طبیعتا دوربین مدار بسته Full HD دارای کیفیت تصویر بالاتری نسبت به دوربین HD می باشند.
از این رو؛ دوربین های Full HD برخلاف HD کیفیت بالاتری دارند و جزییات در آنها به راحتی قابل مشاهده است. اما به همان میزان نیز فضای بیشتری از هارد و پهنای باند را نیز اشغال می کند.  یکی از بهترین برند های تولید کننده این نوع دوربین شرکت هایک ویژن  است.


تفاوت دوربین مداربسته HD و Full HD


کیفیت تصویر

مهم ترین تفاوت میان دوربین های HD و FULL HD وضوح تصویر یا همان رزولوشنی است که در تصاویر آنها نمایان می شود. به همین دلیل پیشنهاد می شود برای مکان هایی که از نظر امنیتی حساسیت بالایی دارند از دوربین های FULL HD استفاده شود.

پهنای باند و فضای ذخیره سازی

همانطور که گفتیم در دوربین های مداربسته هر چه کیفیت تصاویر بالاتر باشد حجم آنها نیز بیشتر می شود. در نتیجه برای انتقال آنها به پهنای باند بیشتری نیاز است. بالطبع فضای بیشتری هم برای ذخیره سازی نیاز دارد.

محیط های مناسب برای استفاده از دوربین مدار بسته HD و FULL HD

هر دو مدل را می توان در محیط های داخلی و خارجی به کار برد. اما در محیط هایی که میزان نور آن پایین است بهتر است از مدل FULL HD استفاده کرد تا کیفیت تصاویر بهتر نمایش داده شود.

قیمت


کیفیت دوربین های FULL HD تقریبا 2 برابر کیفیت HD است، از طرفی FULL HD ها به دستگاه NVR قوی تری نیاز دارند. به همین دلیل دوربین های FULL HD نسبت به HD گرانتر هستند. از سوی دیگر برای مشاهده تصاویر به همان کیفیت ضبط شده نیاز به مانیتورهای با کیفیت است که عامل دیگر افزایش هزینه است.

پک دوربین مداربسته    

راهکارهای کاهش آلارم کاذب در سیستم مداربسته

راهکارهای-کاهش-آلارم-کاذب-در-سیستم-مداربسته,,
آلارم های کاذبی که به صورت پی در پی در یک سیستم مداربسته اتفاق می افتند می توانند مزاحمت فراوانی ایجاد کنند. برای مثال تصور کنید که این امر چه مقدار می تواند در نیمه شب و هنگامی که خواب هستید آزار دهنده باشد. همچنین این امر باعث می شود تا تشخیص آلارم واقعی از کاذب نیز دشوار باشد. اکثر آلارم های کاذب در سیستم های نظارت تصویری ناشی از خطای کاربری است و 97٪ از تمام آلارم ها غیرواقعی خواهند بود. حال سوال اینجاست که چگونه می توان میزان این آلارم ها را کاهش داد.
معمولا آلارم های کاذب بر اثر فعالسازی قابلیت های پردازش تصویر همچون تشخیص نفوذ، تشخیص عبور از خط و ... اتفاق می افتند. به همین دلیل در این مطلب سعی کرده ایم که به بررسی هر کدام به صورت جداگانه بپردازیم.

تشخیص حرکت Motion Detection

کاربران اغلب تصور می کنند که سیستم تشخیص حرکت تنها افراد یا وسایل نقلیه را تشخیص می دهد، اما متأسفانه چنین نیست، و بعضی اوقات سوژه های طبیعی دیگر مانند ورود حیوانات به مکان مورد نظر یا افتادن برگ درختان نیز باعث فعال شدن این سیستم و به صدا در آمدن آلارم می گردد. این به این دلیل است که دستگاه ضبط DVR تصاویر را به صورت الگوریتم میبیند و زمانی که تغییری در این الگوریتم رخ می دهد DVR آن را به عنوان حرکت می شناسد.
به منظور جلوگیری از این امر بهتر است تنظیمات مربوط به سیستم تشخیص حرکت در دوربین مداربسته خود را به درستی انجام دهید. برای مثال می توانید حساسیت Sensivity آن را کاهش دهید و یا برای شرایط روز و شب هر کدام به صورت جداگانه تنظیمات را انجام دهید. همچنین می توانید آن را برای مناطقی که پر تردد است غیرفعال نمایید.

تشخیص نفوذ Intrusion detection

فرض کنید دوربین مداربسته ای را در جلوی درب ورودی منزل خود نصب نموده اید و قابلیت تشخیص نفوذ را برای آن فعال کرده اید. هر بار که سایه ابرها از روی دوربین رد می شود آلارم به صدا در می اآید و شما فکر می کنید که شخصی پشت در است. برای جلوگیری از این مسئله بهتر است 4 فاکتور مهم را در نحوه تنظیمات این قابلیت در نظر بگیرید:
1. منطقه مورد نظر
2. حد آستانه Threshold
3. حساسیت Sensivity
4. سایز ی که برای سوژه در دستگاه تعریف می کنید
حال برای اینکه تشخیص دهید که مقادیر هر کدام را بر چه اساسی تعیین کنید می توانید ابتدا تنظیمات معمولی و ارقام پایه را برای دستگاه خود تعیین نموده و سپس بعد از چند روز به بررسی آلارم های رخ داده بپردازید. برای مثال از بین آلارم های رخداده ی واقعی می توانید ابعاد سوژه هایی را که منجر به فعال شدن آلارم می گردند را تشخیص دهید. همچنین با بررسی آلارم ها متوجه می شوید که اکثر آلارم ها بر اثر حرکت حشرات نور چراغ ماشین ها و ... است بنابراین می توانید طبق این موارد حد آستانه و یا حداقل زمان مورد نیاز برای به صدا در آمدن آلارم را تعیین نمایید.
مورد آخری که باقی می ماند تعیین میزان حساسیت یا Sensivity است که نسبت به بقیه موارد پیچیده تر است. معمولا انتخاب عدد 30 برای آن می تواند کافی باشد.

عبور از خط line crossing

استفاده از قابلیت عبور از خط نیز از جمله مواردی است که منجر به ایجاد آلارم های کاذب می گردد. خب سوالی که پیش می آید این است که چرا با وجود قابلیت تشخیص نفوذ، از عبور از خط استفاده کنیم که منجر به افزایش آلارم های کاذب شود. خب پاسخ اینجاست که بعضی مواقع پیش می آید که فردی وارد نقطه مورد نظر شما شده و سریعا در کمتر از زمان آستانه که در تشخیص نفوذ تعریف کرده اید از آن خارج می گردد. در اینجا قابلیت تشخیص نفوذ با شکست مواجه می گردد و بهتر است از قابلیت دیگری مانند عبور از خط استفاده نمایید.
در این قابلیت نه تنها می توانید جهت ورود یا خروج سوژه را به محل تعریف کنید بلکه می توانید میزان حساسیت را نیز تعیین کنید.

چیپ تصویر EFFIO CCD دوربین مداربسته چیست؟


چیپ-تصویر-CCD-EFFIO-دوربین-مداربسته-چیست-؟,,
حسگر تصویر بخشی از اجزای تشکیل دهنده یک دوربین مدار بسته است وظیفه این جزء رساندن نور به لنز دوربین از طریق تبدیل آن به سیگنال های الکتریکی است. در ساختار دوربین های مدار بسته از دو نوع سنسور تصویر CMOS و CCD استفاده می گردد.
چیپ های تصویر EFFIO از دسته سنسورهای CCD هستند که توسط شرکت سونی تولید می شوند این سنسورها دارای قابلیت های ویژه ای بوده، نسبت به نور حساسیت بالایی داشته و کیفیت رنگ ها در تصاویر حاصل از آنها نیز مناسب است. این چیپ ها دارای چندین نوع مختلف هستند.
دوربین هایی که از تکنولوژی Effio سونی بهره می برند قادرند تصاویری با وضوح و کیفیت بالاتر، با رنگ های زنده و نسبت سیگنال به نویز بیشتری ارائه دهند.

نحوه عملکرد سنسور Effio

سنسور Effio که مخفف عبارت (Enhanced Features and Fine Image Processor)است دارای ویژگی های خاصی است که آن را از هم ردیفان خود متمایز می سازد. از جمله این ویژگی ها این است که از لحاظ فرکانس خروجی، سنسور Effio فرکانس خروجی به مراتب بالاتری دارد. همچنین رزولوشنی که این چیپ تصویر ارائه می کند بسیار پیشرفته تر بوده و فارغ از تکنولوژی مگا پیکسلی در دوربین های تحت شبکه است. با توجه به نحوه پردازش تصاویر در این تکنولوژی، امکان دستیابی به تصاویر با وضوح بالاتر میسر می باشد.
در دوربین هایی که مجهز به سنسور Effio هستند سیستم پیشرفته تصحیح و ارتقا رنگ ها در تصاویر وجود دارد که رنگ هایی زنده و واقعی را به نمایش می گذارند. در مورد وجود نویز در تصاویر نیز از هر دو تکنولوژی 2D-DNR و 3D-DNR برای کاهش نویز تصاویر استفاده می کند.
لازم به ذکر است که با استفاده از این تکنولوژی امکان دستیابی به کیفیت بالای تصویر در حالت زوم الکترونیکی (E-ZOOM) نیز امکان پذیر است . زیرا در حالتی که لنز دوربین را بر روی نقطه خاصی متمرکز می کنید از کیفیت تصویر کاسته می شود اما با وجود این سنسور این مشکل تا حد زیادی برطرف گردیده است. به نحوی که برای مثال در دوربینی با قابلیت زوم بالا بدون افت کیفیت تصویر این کار انجام می شود.

1.      همه چیز درباره استاندارد ONVIF در دستگاههای نظارت تصویری

2.      انتخاب بهترین کابل برای شبکه دوربین مدار بسته و سیستم نظارت تصویری

3.      خرید دوربین داهوا از نمایندگی معتبر داهوا در ایران

4.      دوربین توربو اچ دی PIR هایک ویژن

5.      نکات برجسته بازار کنترل تردد (access control )

6.      دوربین بولت هایک ویژن

7.      نمایش تکنولوژی مبتنی بر هوش مصنوعی ( AI ) هایک ویژن

8.      هوشمند سازی صنایع خرده فروشی با دوربین مدار بسته هایک ویژن

9.      آموزش انتقال تصویر دوربین مدار بسته

10.  دوربین مدار بسته برای نصب در اماکن تجاری و کارخانه

11.  دوربین مدار بسته بدون اینترنت

12.  دوربین مداربسته پرنده آمازون

13.  بهبود امنیت انتقال تصویر دوربین مداربسته

14.  دوربینهای پوشیدنی و قابل نصب بر روی لباس

15.  پهپاد حفاظتی و بازار رو به رشد پهپادها

16.  حفاظت از مرز ها در دوران پسا کرونا

17.  حفاظت سایبری در دوربین های مداربسته

18.  نکات حفاظت سایبری در زمان دورکاری

19.  مزایای سیستم امنیتی یکپارچه

20.  بهینه‌سازی امنیتی رویدادهای بزرگ با نظارت ویدئویی هوشمند

21.  سیستم نظارت ویدئویی از راه دور ابزاری برای بهینه‌تر کردن سیستم های نظارتی

22.  حمل و نقل هوشمند با سیستم نظارت ویدئویی

23.  طراحی وبسایت دوربین مداربسته

24.  روش های بازاریابی و فروش دوربین مداربسته

رازهای فروش موفق دوربین مدار بسته

EIS در دوربین مدار بسته چه کاربردی دارد؟


EIS-در-دوربین-مدار-بسته-چه-کاربردی-دارد-؟,,
بسیار پیش می آید که دوربین های مداربسته در مکان های عمومی، شلوغ و روباز نصب شوند. این امر باعث می شود تا همواره در معرض عوامل طبیعی و مکانیکی همچون باد، باران، رفت و آمد افراد و ... باشند. این مسئله ممکن است منجر به وارد آمدن ضربه و ارتعاش به دوربین ها شده و از کیفیت و وضوح تصاویر آنها کاسته و یا ایجاد تاری کند.
بعلاوه در دوربین های مداربسته پیشرفته تر با افزایش کیفیت تصاویر و افزایش قدرت زوم در دوربین میزان تاری و نویز نیز افزایش یافته و بیشتر نظر بیننده را جلب می کند. همچنین با افزایش زوم دوربین نسبت به لرزش و ارتعاش حساس تر می شود.

hikvision    هایک ویژن

بیشتر بخوانید:   دوربین مداربسته
به منظور برطرف کردن این مشکلات، تولیدکنندگان دوربین های مداربسته همواره در تلاشند تا با ابداع روش های گوناگون و نوین در صدد رفع این مشکلات برآمده و نقائص مربوط به کیفیت تصاویر را که فاکتور اصلی یک سیستم مدار بسته است برطرف نمایند. یکی از این روش های ابداعی، چیپ های تثبیت کننده دیجیتالی یا الکترونیکی هستند که در ادامه به شرح آن می پردازیم.

تثبیت کننده تصویر دیجیتالی (EIS)

تثبیت کننده تصویر الکترونیکی (EIS) به منظور ارتقا کیفیت تصویر ابداع شد. در این روش با استفاده از پردازشگر الکترونیکی EIS تاری و عدم وضوح تصاویر که اغلب بر اثر لرزش دوربین ایجاد می گردد، کاسته می شود.
در این روش با استفاده از الگوریتم های خاص، دوربین خارج از مرز دید استاندارد (که به دلیل حرکت دوربین گرفته شده) می تواند پیکسل های تصویر را تشخیص دهد. سپس با استفاده از اطلاعات موجود در این پیکسل ها تصویر الکترونیکی از فریمی به فریم دیگر تعویض می گردد تا یک تعادل حرکتی در تصاویر دوربین ایجاد گردد.
بدین ترتیب این روش تضمین می کند که تصاویر بدون تاری و نویز خواهند بود. البته لازم به ذکر است که با این وجود، در حین این عملیات تصویر نهایی به صورت خیلی کم، کوچکتر می گردد، زیرا برخی از نقاط مرزی در تصویر حذف می گردند. این امر می تواند تا حدودی منجر به کاهش کیفیت تصاویر گردد، اما چشمگیر نیست.
چیپ تصویر EIS یک قطعه سخت افزاری است و معادل نرم افزاری آن تکنولوژی DIS مخفف عبارت Digital Image Stabilization به معنای تثبیت کننده دیجیتالی تصویر است. در مقام مقایسه قاعدتا عملکرد EIS نسبت به DIS به مراتب بهتر است.

تفاوت EIS و OIS

یکی دیگر از روش های اصلاح نقائص تصاویر در هنگام ارتعاش یا لرزه تثبیت کننده تصویر نوری یا OIS است.
در این روش رفع اثرات تاری حاصل از لرزش دوربین مدار بسته از طریق اجزای سازنده داخلی دوربین انجام می شود و به این ترتیب از اثرات مخرب لرزش هایی که به کل بدنه دوربین وارد می گردد، جلوگیری می کند. دوربین ارتعاشات را از طریق سنسورهای حرکتی خود تشخیص داده و سپس به صورت مکانیکی موقعیت لنز یا در برخی موارد حسگر نور را تغییر می دهد و بدین ترتیب باعث می شود تا نور همواره به سنسور دوربین اصابت کند.
اما در مقایسه، تثبیت کننده تصویر الکترونیکی یا دیجیتالی EIS روشی است که بر پایه تجزیه و تحلیل تصاویر گرفته شده در هنگام لرزش دوربین عمل می کند. بنابراین می تواند به عنوان یک راه حل واکنش پذیر و نه به عنوان پیشگیرانه در نظر گرفته شود.
   دوربین مداربسته تی وی تی          تی وی تی   نصب دوربین مداربسته

   پکیج دوربین مداربسته

چیپ تصویر DIS در دوربین مداربسته چیست؟

چیپ-تصویر-DIS-در-دوربین-مداربسته-چیست-؟,,
تا اینجا در مورد انواع چیپ تصویر دوربین مدار بسته و وظایف آن توضیحاتی ارائه دادیم. همانطور که می دانید به زبان ساده، وظیفه سنسور دریافت نور از محیط و تبدیل آن به سیگنال های الکتریکی است. حسگر های تصویر از جمله اجزای اصلی دوربین های مداربسته محسوب می گردند که نقش اصلی را در تشکیل تصاویر ایفا می کنند. این سیگنال های الکتریکی سپس به صورت تصاویر ویدئویی ضبط می شوند.
شرکت هایک ویژن سری جدید دوربین های مداربسته آنالوگ خود را در سال 2012 به بازار عرضه نمود. این دوربین های نسل جدید مجهز به سنسور DIS بودند. سنسور DIS در واقع ورژن بهبود یافته ای از سنسور Cmos است. در این سنسور های جدید مشکلات مربوط به عدم ارائه تصاویر با کیفیت در فضاهای کم نور موجود در سنسور های Cmos تا حدود زیادی برطرف گردیده است.

چیپ تصویر DIS

عبارت (Digital Image Stabilization) یا به اختصار DIS در دوربین مداربسته به معنی تثبیت کننده دیجیتالی تصویر است.
در هنگام نصب دوربین مدار بسته در مناطقی اعم از کنار خیابان، جاده ها، ایستگاه های راه آهن، بنادر، فرودگاه ها و … معمولا مشکلاتی اعم از وارد آمدن تکان و لرزش بر بدنه دوربین های مدار بسته وجود دارد زیرا این مناطق اصولا در معرض باد و باران و سایر عوامل فیزیکی قرار دارند. این تکان ها منجر به کاهش کیفیت تصاویر شده و در آن ایجاد نویز و تاری می کنند.
به همین دلیل از تکنولوژی چیپ تصویر DIS در آنها استفاده شده است. عملکرد چیپ تصویر DIS به گونه ای است که قادر است از میزان نویز قسمت هایی از تصاویر که بر اثر لرزش دوربین ایجاد شده و وضوح خوبی ندارند بکاهد.

نحوه عملکرد

طرز عملکرد این سنسور بدین صورت است که با سنجش دیتای گرفته شده توسط دوربین مداربسته لرزش و ارتعاشات های وارده بر دوربین را که اغلب به دلیل وزش باد و ... اتفاق می افتد، تشخیص می دهد. سپس دوربین با ایجاد ساختاری پیکسلی خارج از فریم قبلی تصویر یک بافر یا حائل پیکسلی ایجاد می کند و یک تصویر جدید بدون نویز درون این ساختار می سازد. هنگامی که دوربین در معرض ارتعاش یا تکان قرار می گیرد، دوربین فریم اصلاح شده خود را با فریم تار عوض می کند تا اثر این لرزش را بر روی تصویر ضبط شده کاهش دهد.
پس از آنکه چیپ تصویر DIS توسط شرکت هایک ویژن ارائه گردید، شرکت داهوا نیز نسخه دیگری از سنسور DIS را با نام HDIS روانه بازار نمود. لازم است بدانید که این دو سنسور ساخت دو شرکت مختلف از لحاظ کیفیت و عملکرد هیچگونه تفاوتی با یکدیگر نداشته و صرف قرار گرفتن حرف H در سنسور HDIS دلیل بر بهتر بودن کیفیت آن نیست.

1.      نکات خرید دوربین مدار بسته

2.      برترین برند دوربین مداربسته

3.      نمایندگی هایک ویژن

4.      دوربین مداربسته

5.      دوربین مداربسته

6.      قیمت دوربین مداربسته

7.      دوربین مدار بسته

8.      خرید دوربین مداربسته

9.      خرید دوربین مدار بسته

10.   فروش دوربین مداربسته

11.   دوربین مداربسته هایک ویژن

12.   دوربین هایک ویژن

13.   دوربین مداربسته

14.   قیمت دوربین مداربسته

دوربین مدار بسته