5. طراحی سایت
10. طراحی سایت
11. طراحی وب سایت
12. طراحی سایت شرکتی
14. طراحی سایت تهران
15. طراحی سایت
اولین و مهمترین نکته که در ساخت تصاویر جهت استفاده در وب باید مورد توجه قرار گیرد، فرمت و قالب بندی آنها است. دو فرمت فایل استاندارد تصویر که در وب استفاده می شوند: فرمت GIF (که سرنام کلمه هایGraphics Interchange Format) و فرمت Jpeg(که سر نام کلمه هایJoint Photographic Exprets Group) می باشد. علاوه بر این دو قالب، قالب سومی نیز به نام PNG (که سرنامه کلمهPortable Network Graphics) وجود دارد. به نظرمی رسد که این فرمت بهترین فرمت ذخیره سازی تصاویر جهت وب می باشد. اما متاسفانه مرورگرهای قدیمی این فرمت را پشتیبانی نمی کنند. در صورت تمایل شما می توانید از این فرمت فایل استفاده کنید ولی توجه داشته باشید که تمام مرورگرها نمی توانند فایلهایی را با فرمت PNG بخوانند.
اولین و مهمترین نکته که در ساخت تصاویر جهت استفاده در وب باید مورد توجه قرار گیرد، فرمت و قالب بندی آنها است. دو فرمت فایل استاندارد تصویر که در وب استفاده می شوند: فرمت GIF (که سرنام کلمه هایGraphics Interchange Format) و فرمت Jpeg(که سر نام کلمه هایJoint Photographic Exprets Group) می باشد. علاوه بر این دو قالب، قالب سومی نیز به نام PNG (که سرنامه کلمهPortable Network Graphics) وجود دارد. به نظرمی رسد که این فرمت بهترین فرمت ذخیره سازی تصاویر جهت وب می باشد. اما متاسفانه مرورگرهای قدیمی این فرمت را پشتیبانی نمی کنند. در صورت تمایل شما می توانید از این فرمت فایل استفاده کنید ولی توجه داشته باشید که تمام مرورگرها نمی توانند فایلهایی را با فرمت PNG بخوانند.
یکی از چیزهایی که هنگام ذخیره سازی تصاویر باید بسیار به آن توجه کنید محدودیت پهنای باند اینترنت می باشد. به صورتی که شما برای انتقال یک تصویر زیبا با حجم 2 مگا بایت به یک مودم 8/28 نیاز دارید و مودم هایی با سرعت پایین تر هنگام انتقال این تصویر دچار مشکل می گردند. ولی این بدان معنا نیست که شما نمی توانید یک تصویر بزرگ را در وب انتشار دهید، منظور این است که کاربران اینترنت شاید برای نمایش یک تصویر4 مگابایت منتظر نمانند.
فرمتهای فشرده سازی در پایین آوردن حجم و اندازه قابل تا حد زیادی می توانند شما را یاری دهند بدوم این که به کیفیت نمایش تصاویر صدمه ای برسانند.
فرمتJPEG
این فرمت با توجه به نیاز شما می تواند ایده آل ترین فرمت فشرده سازی باشد. این فرمت جهت ارسال تصاویر تمام رنگی استفاده می گردد، مخصوصاً که در این فرمت می توانید 16 میلیون رنگ مختلف را نمایش دهید. فرمتJPEG اطلاعات رنگی تصویر را حفظ می کند اما از روشLossy برای فشرده سازی استفاده می کند. برای ذخیره سازی تصاویر در فتوشاب با این فرمت شما باید مد رنگی تصاویرتان را بهRGB تبدیل نمایید. لابد می پرسید چراRGB ؟ زیرا مدRGB مد رنگی مورد استفاده برای تمام مانیتورهاست.
نکته:
هر بار که شما یک فایل تصویری را در فرمتJPEG ذخیره می نمایید مقداری از داده ها هنگام فرآیند فشرده سازی از بین می روند. این کار باعث ایجاد بلوکها و نوارهایی از رنگ در تصویرتان می شود. هیچ گاه تصویری که دارای فرمتJPEG است را مجدداً با همان فرمت ذخیره ننمایید.
فرمتGIF
فرمت فایل دیگری که شما می توانید جهت استفاده تصاویر در وب از آن استفاده کنیدGIFاست. تعداد رنگهای موجود دراین فرمت 256 رنگ می باشد. از این فرمت شما می توانید جهت ساخت تصاویر متحرک درImage Realyاستفاده کنید.
فرمتPNG
در فتوشاب شما از دو نوع فرمتPNG جهت فشرده سازی تصاویر می توانید استفاده می کنید که عبارتنداز: 8 بیت و24 بیت.
در فرمت8-PNG از 8 بیت رنگ (2 به توان هشت) استفاده می گردد و بیشتر برای تصاویری که دارای نواحی یکدست رنگ می باشند استفاده می شود. این فرمت خیلی خوب جزییاتی مانند نقشهای ترسیم شده، آرمها یا طرحهایی که حاوی متن می باشند را حفظ می نماید.
نکته:
اگر می خواهید که افراد بیشتری از صفحه وب شما دیدن کنند از فرمت8- PNG استفاده نکنید. زیرا مرورگرهای قدیمی این فرمت پشتیبانی را نمی کنند. فرمت8-PNG از روش فشرده سازیIossless استفاده می نماید. در این روش هیچ داده از تصویر هنگام فرآیند فشرده سازی از بین نمی رود. اندازه تصاویر در این فرمت نسبت به فرمتGIF 10 تا 30% کوچکتر می باشد. در فرمت24-PNG از 24 بیت (2به توان بیست و چهار) رنگ استفاده می شود و بیشتر برای تصاویری که تغییرات شدت رنگ در آنها تدریجی است استفاده می گردد. شفافیت چند سطحی توسط این فرمت در تصاویر، پشتیبانی می گردد.
5. طراحی سایت
6. سئو سایت
7. سئو
اگر دارای سایت یا وبلاگ هستید به احتمال زیاد از سرویس گوگل آنالیتیکز برای بررسی آمار و رفتار کاربرانتان استفاده می کنید. اما گوگل آنالیتیکز، وب اپلیکیشنی نسبتا بزرگ و پیچیده است و ممکن است به راحتی از تمام آمارهای آن سر در نیاورید. در عین حال وبمسترها و وبلاگ نویس های زیادی وجود دارند که نمی دانند باید به کدام فاکتورها در گوگل آنالیتیکز توجه بیشتری داشته باشند. امروز می خواهیم به سه فاکتور مهم بپردازیم که به شما نشان می دهد که سایت یا وبلاگ تان تا چه حد برای کاربرانش جذاب است. با توجه ویژه به آنها می توانید اطلاعات مفیدی برای بهینه کردن سایت تان به دست بیاورید.
اگر دارای سایت یا وبلاگ هستید به احتمال زیاد از سرویس گوگل آنالیتیکز برای بررسی آمار و رفتار کاربرانتان استفاده می کنید. اما گوگل آنالیتیکز، وب اپلیکیشنی نسبتا بزرگ و پیچیده است و ممکن است به راحتی از تمام آمارهای آن سر در نیاورید. در عین حال وبمسترها و وبلاگ نویس های زیادی وجود دارند که نمی دانند باید به کدام فاکتورها در گوگل آنالیتیکز توجه بیشتری داشته باشند. امروز می خواهیم به سه فاکتور مهم بپردازیم که به شما نشان می دهد که سایت یا وبلاگ تان تا چه حد برای کاربرانش جذاب است. با توجه ویژه به آنها می توانید اطلاعات مفیدی برای بهینه کردن سایت تان به دست بیاورید.
Pages per Visit
همانطور که از نامش مشخص است این عدد میانگین تعداد صفحات بازدید شده توسط هر کاربر را نشان می دهد. هر چقدر سایت شما برای مخاطبش جذاب تر باشد شما این عدد را بالاتر خواهید یافت. چرا که نشان می دهد بازدیدکنندگان به سایت شما علاقمند شده و روی صفحات بیشتری کلیک کرده اند. پایین بودن این عدد می تواند نشان دهنده مشکلات اساسی در کاربردپذیری و طراحی سایت شما باشد. در صورتی که این عدد پایین است باید به فکر راه حل باشید.
Average Time on Site
کاربران چقدر در سایت شما می مانند؟ شما دوست دارید که وقت بیشتری در وبلاگ تان صرف شود و بالا بودن این عدد به معنی جذاب بودن سایت و وبلاگ تان است. جالب است بدانید که کاربران صفحات وب را طی تنها ۱۰ الی ۲۰ ثانیه ترک می کنند. مگر اینکه واقعا چیزی برای ارایه داشته باشید که سبب ماندن طولانی تر آنها بشود.
Bounce Rate
این معیاری است که به صورت درصد نمایش داده می شود و در واقع میزان پرش کاربران را نشان میدهد. اما منظورمان از میزان پرش چیست؟ هر کاربر از یک «صفحه ورودی» به سایت شما وارد می شود. که این صفحه وروی ممکن است صفحه اول سایت شما باشد یا صفحات داخلی آن که از طریق لینک دیگر سایت ها یا موتور جستجو به آن رسیده است. درصد Bounce به شما نشان می دهد که چه میزان از کاربران بعد از دیدن صفحه ورودی از سایت شما خارج شده اند. به این معنی که احتمالا محتوای سایت برای آنها جذاب نبوده و به همین خاطر روی لینک دیگری در سایت شما کلیک نکرده اند. با این حساب هرچه درصد Bounce در سایت شما کمتر باشد یعنی اوضاع بهتر است و کاربران علاقه بیشتری به ماندن در سایت دارند. اما چه درصدی را باید درصد خوب بدانیم؟ در این مورد نظرهای متفاوتی وجود دارد به عنوان یک قانون کلی می توانید به دنبال ۵۰٪ و یا اعداد کمتر باشید. به این معنی که بیشتر از نیمی از کاربرانی که به سایت شما می رسند به آن علاقمند شده و صفحات دیگری از آن را مرور می کنند.
اینها سه معیار مهم برای بررسی میزان جذاب بودن سایت به حساب می آیند. این معیارها ساده هستند اما باید برای بهبود آنها تلاش زیادی بکنید. در صورت تمایل می توانید این اعداد را برای سایت تان مشاهده کنید و در بخش نظرات با دیگر وبمسترها در مورد آن بحث کنید که چطور می توان آنها را بهتر کرد.
1. سئو سایت
2. سئو
7. طراحی سایت
8. سئو سایت
9. سئو
10. طراحی وب سایت
مرورگرهای اینترنتی در تمامی روز و هر روز هفته فعالند، خواه این مرورگر اینترنت اکسپلورر، فایرفاکس، گوگل کروم و یا سفری باشد، با وجود اینکه امروزه مرورگرها یکی از مهمترین نرم افزاری کاربردی هستند، ریشه و دلیل انتخاب نام آنها به فراموشی سپرده شده است. به گزارش مهر، با توجه به جایگاه مرکزی که این نرم افزارها در زندگی انسان دارند، باید تاریخچهای نیز در پس ساخت و نامگذاری این نرم افزارها وجود داشته باشد. مارتین بیبی توسعه دهنده نرمافزاری در مایکروسافت تاریخچه ای از انتخاب اسامی مرورگرها را گردآوری کرده است. بعضی از آنها نامی آشکار و واضح دارند، مانند اینترنت اکسپلورر. نام این مرورگر به خوبی نشان میدهد که در حال ارائه چه خدماتی است اما بعضی دیگر از مرورگرها مانند اپرا هیچ نشانهای از خدماتی که ارائه میکنند نداشته و تنها به دلیل زیبا بودن انتخاب شدهاند.
مرورگرهای اینترنتی در تمامی روز و هر روز هفته فعالند، خواه این مرورگر اینترنت اکسپلورر، فایرفاکس، گوگل کروم و یا سفری باشد، با وجود اینکه امروزه مرورگرها یکی از مهمترین نرم افزاری کاربردی هستند، ریشه و دلیل انتخاب نام آنها به فراموشی سپرده شده است. به گزارش مهر، با توجه به جایگاه مرکزی که این نرم افزارها در زندگی انسان دارند، باید تاریخچهای نیز در پس ساخت و نامگذاری این نرم افزارها وجود داشته باشد. مارتین بیبی توسعه دهنده نرمافزاری در مایکروسافت تاریخچه ای از انتخاب اسامی مرورگرها را گردآوری کرده است. بعضی از آنها نامی آشکار و واضح دارند، مانند اینترنت اکسپلورر. نام این مرورگر به خوبی نشان میدهد که در حال ارائه چه خدماتی است اما بعضی دیگر از مرورگرها مانند اپرا هیچ نشانهای از خدماتی که ارائه میکنند نداشته و تنها به دلیل زیبا بودن انتخاب شدهاند.
با استثنا در نظر گرفتن اینترنت اکسپلورر و اوپرا، هیچ یک از اسامی مرورگرهایی که بیبی تاریخچه آنها را گردآوری کرده از شرکت سازنده مرورگرها برگرفته نشده است.
برای مثال به نظر نمیآید کسی منشا نام سفری (Safari) را بداند، شاید بخشی از نام این مرورگر از نام وبلاگی به نام Surfin برگرفته شده باشد، اما این نام ارتباطی مستقیم با مفهوم جستجو در طبیعت وحشی داشته و به نوعی به مفاهیمی مانند اکتشاف و مسیریابی اشاره ای ضمنی دارد.
موزیلا
شاید نامشخص ترین نام در این میان نام مرورگر فایرفاکس شرکت موزیلا باشد. بیبی داستانی معروف را درباره نامگذاری این مرورگر بیان می کند که بر اساس آن نامگذاری این شرکت و مرورگرش از ترکیب واژههایی انجام گرفته و هدف نهایی این شرکت بوده است.
بر اساس گزارش ZDnet، ترکیب دو عبارت "Mosaic Killer" (نابود کننده مرورگر موزائیک) و Godzilla به معنی قدرتی گودزیلا مانند که می تواند مرورگر موزائیک را نابود سازد، منجر به ابداع نام Mozilla شده است.
اینترنت اکسپلورر
در سال 1995 داشتن نامی که به افراد ایده ای کلی درباره کارایی یک محصول را بدهد، ایده ای بسیار رایج و محبوب بود. به ویژه که در آن زمان که افراد به تازگی با پدیده ای به نام اینترنت آشنا شده بودند و تلاش داشتند به گونه ای خود را درگیر آن کنند.
اکسپلورر (جستجوگر) برای بیان مفهوم آزادی و امکاناتی که به واسطه استفاده از وب برای افراد به وجود می آمد انتخاب شده است و با شعار پیشین شرکت مایکروسافت هدف امروزت چیست؟ در یک راستا قرار داشت.
Netscape Navigator
Navigator اولین مرورگر زندگی بسیاری از افراد بود که بر اساس مرورگر موزائیک ساخته شده بود. نام موزائیک نیز به احتمال زیاد از این رو انتخاب شده بود که برای اولین بار امکان نمایش متن و تصویر به صورت همزمان بر روی یک صفحه به وجود آمده بود.
Navigator اولین محصول شرکت Netscape پس از زمانی بود که این شرکت نام خود را از شرکت ارتباطاتی موزائیک تغییر داد. Navigator (هدایتگر) نیز مانند اینترنت اکسپلورر نامی است که مفهوم آن به عنوان یک مرورگر اینترنتی کاملا واضح است.
فایرفاکس
بیشتر افراد فراموش کردهاند که فایرفاکس از ابتدا به این نام خوانده نمیشد و در واقع طی گذشت زمان چندین بار دچار تغییر نام شده است. در ابتدا نام آن فونیکس بود که به دلیل بروز اختلاف با شرکتی هم نام به پرنده آتشین (Firebird) تغییر نام داد. این نام نیز با پروژهای منبع باز هم نام شد، از این رو پس از مشاوره های فراوان با چندین وکیل نام فایرفاکس (نام دیگر پانداهای سرخ است و هیچ ارتباطی با پرنده های افسانه ای ندارد) برای این مرورگر انتخاب شد.
اپرا
انتخاب اپرا برای نامگذاری یک مرورگر دلایل مختلفی داشته است. مهمترین آن این است که اپرا در همه جای دنیا، ایتالیا، روسیه، فرانسه یک معنی را میدهد. دلیل دیگر این است که اپرا تقریبا در همه جای جهان ریشههای تاریخی دارد و همواره با کیفیت و استانداردهای بالای هنری سر و کار داشته است، برای مثال اپرا یکی از بی حاشیه ترین هنرها در جهان به شمار می رود و تمامی هنرمندان در آن از بالاترین سطوح اجتماعی و اخلاقی برخوردارند، دلیل سوم نیز سرگرم کننده بودن اپرا است.
کروم
بیبی در وبلاگ خود نوشته است که برای انتخاب نام این مرورگر مشهور و محبوب رای گیریهای زیادی انجام شده است اما در نهایت نام کروم برای آن پیشنهاد شد و دلیل اول این پیشنهاد این نام نیز علاقه یکی از طراحان ارشد این مرورگر به خودروهای تندرو است. به تدریج استفاده از این نام برای مرورگر گوگل رواج پیدا کرد زیرا طراحان آن به این نام عادت کردند و این نام را با سرعت بالای مرورگر مرتبط می دانستند.
اگر به دنبال باز کردن ایمیل جدید یا خرید آنلاین هستید؛ حتماً به کلمات کج و معوجی که برای تست کردن شما روی صفحه پدیدار میشوند برخوردهاید. مطمئن باشید این کار برای تست کردن هوش و استعداد شما نیست! کامپیوترها و سایتها از شما میخواهند که این تست را بگذرانید تا معلوم شود شما کامپیوتر هستید یا نه. پس اگر این تست را با موفقیت پشت سر گذاشتید به ماشین نبودن خودتان شک نکنید! این تست CAPTCHA نام دارد. CAPTCHA یعنی Completely Automated Public Turing Test ToTell Computers And Humans Apart یا به عبارتی "تست عمومی کاملاً خودکار Turing برای تشخیص انسان از کامپیوتر". این تست را در سایتهای زیادی دیدهاید. رایجترین نوع آن کلماتی بهم ریخته است و شما باید ترتیب درست کلمات را وارد کنید تا وب سایت شما را تأیید کند.
اگر به دنبال باز کردن ایمیل جدید یا خرید آنلاین هستید؛ حتماً به کلمات کج و معوجی که برای تست کردن شما روی صفحه پدیدار میشوند برخوردهاید. مطمئن باشید این کار برای تست کردن هوش و استعداد شما نیست! کامپیوترها و سایتها از شما میخواهند که این تست را بگذرانید تا معلوم شود شما کامپیوتر هستید یا نه. پس اگر این تست را با موفقیت پشت سر گذاشتید به ماشین نبودن خودتان شک نکنید!
این تست CAPTCHA نام دارد. CAPTCHA یعنی Completely Automated Public Turing Test ToTell Computers And Humans Apart یا به عبارتی "تست عمومی کاملاً خودکار Turing برای تشخیص انسان از کامپیوتر". این تست را در سایتهای زیادی دیدهاید. رایجترین نوع آن کلماتی بهم ریخته است و شما باید ترتیب درست کلمات را وارد کنید تا وب سایت شما را تأیید کند.
راستی چرا سایتها نیاز دارند؛ انسانها را از کامپیوترها تشخیص دهند؟ این دقیقاً و تنها به این دلیل است که بعضیها با استفاده از نقاط ضعف کامپیوترها؛ کمی شیطنت به خرج میدهند و همین کار میتواند خسارتها زیادی به سایتها و شرکتها و حتی باقی کاربران بزند.
برای مثال سرویسهای رایگان ایمیل، خود را با میلیونها درخواست کاذب روبرو میبینند و کار آنها برای ساعتها مختل میشود. این درخواستها میتوانند قسمتی از یک برنامه خودکار باشد.
اگر تا اینجا کمی به فکر فرو رفتهاید بهتر است این را هم بدانید که نرمافزارهایی که این تستها را تولید میکنند نیز نمیتوانند جواب آن را تشخیص دهند چه برسد به برنامههای دیگر.
CAPTCHA ریشه در یک آزمایش بنام Turning Test دارد. آلن تورینگ AlanTuring که بعضی او را پدر علوم کامپیوتر جدید میخوانند، این تست را برای این طراحی کرد که بفهمد آیا کامپیوترها میتوانند مثل انسانها فکر کنند یا خیر. این تست به این صورت است که فردی یک سری سوال را از یک کامپیوتر و از یک انسان میپرسد بدون اینکه بداند کدام کامپیوتر است و کدام انسان.
اگر پرسش کننده بتواند با توجه به پاسخهای انسان و کامپیوتر تشخیص دهد که کدام یک کامپیوتر است، کامپیوتر تست Tuning را پشت سر گذاشته است.
هدف CAPTCHA این است که تستی را بسازد که انسان بتواند آن را بگذراند و ماشین نتواند و همچنین برای هر کاربر یک سوال مشابه نسازد و تمام سوالها متفاوت باشند.
CAPTCHA بر این واقعیت تکیه میکند که ذهن ما توانایی تشخیص دیداری را دارد. ذهن انسان این توانایی را دارد که از روی تصاویر ، ترتیب و ریتمی که در آن وجود دارد را تشخیص دهد. حتی میتواند برای تصویری که هیچ ترتیبی ندارد، یک ترتیب فرضی ایجاد کند. آیا تا به حال در ابرها تصاویر عجیب و غریب پیدا کردهاید؟ این قابلیت مدل سازی و ترتیب سازی به تصاویر همان قابلیت ذهن ما انسانهاست.
ولی با این حال جایگزین دیگری برای معلولین نیز وجود دارد. بعضی از CAPTCHAها سری از کلمات به صورت صداهای تغییر یافته و با صداهای اضافی را تولید و پخش میکنند.
یکی از کاربردهای مهم CAPTCHA در آمار گیریهای آنلاین است. در 1999 آمارگیری با طرح سوال اینکه بهترین رشته کامپیوتر متعلق به کدام دانشگاه است انجام شد.
دانشگاههای کارنگی ملون (Carnegie Mellon) و MIT با ساختن برنامهای کامپیوتری که به طور خودکار به آنها رای میداد؛ بیشترین نتایج را کسب کردند در صورتی که دانشگاههای دیگر تنها چند صد رای کسب کرده بودند.
از کاربردهای دیگر CAPTCHA میتوان به سرویسدهندههای ایمیل اشاره کرد و یا سایتهای خرید آنلاین.
افرادی که برای نفوذ به CAPTCHA تلاش میکنند معمولاً بر روی تغییر تصاویر و شناسایی انکه چطور کامپیوترها فکر میکنند، متمرکز میشوند.
برای اینکار نیاز به انجام چند کار است. اول اینکه برنامهای بنویسیم که تصویر را از قسمتهای مزاحم پاک کند. سپس به سراغ مقایسه حروف با حروف بانک اطلاعاتی خود کند. و اگر ترتیبی در بین کلمات پیدا کرد که با کلمهای در لغت نامه یکی است از همان ترتیب استفاده کند. البته بسیاری از سایتها از کلمات واقعی استفاده نمیکنند و کلماتی که CAPTCHA آنها نشان میدهد معنی خاصی ندارد.
CAPTCHAهای دیگری مثل Gimpy هستند که چهار حرف را نشان میدهد و شما تنها 3نای آنها را باید تشخیص دهید. به این ترتیب رقابت بین هکرها و برنامه نویسان و مسئولان امنیتی سایتها ادامه پیدا میکند.
یکی از اساتید دانشگاه کارنگی ملون (CarnegieMellon) به نام لویس ون آن که یکی از خالقان CAPTCHA نیز است در سخنرانی در سال 2006 به این نکته اشاره کرد که CAPTCHA دروازهای به درک بهتر هوش مصنوعی است. در حقیقت هکرها هر بار که سعی میکنند کامپیوتری بسازند که از موانعی مانند CAPTCHA گذر کند؛ قدمی دیگر در شناخت و تحقیق روی هوش مصنوعی بر میدارند. در حقیقت یک قدم عقب نشینی برای CAPTCHA؛ یک قدم به جلو برای هوش مصنوعی میتواند باشد.
3. طراحی سایت
4. سئو سایت
5. سئو
10. طراحی سایت