مجله تکنولوژِی / صنایع حفاظت تصویری / دوربین مدار بسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله تکنولوژِی / صنایع حفاظت تصویری / دوربین مدار بسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

هوشمند سازی صنایع خرده فروشی (دوربین مدار بسته هایک ویژن )

 

بخش خرده فروشی در مقابل کسب و کار هایی مانند فروش آنلاین محصولات ، بیشترین ضرر را تحمل کرده است .
هزینه های پرسنل ، اجاره ، تعمیر و نگهداری تجهیزات ، هزینه های روزانه و بسیاری دیگر باعث شده تا صنایع خرده
فروشی در برابر همتایان آنلاین خود هزینه های بیشتر و سود کمتری داشته باشد . علاوه بر این موارد دلایل دیگری
نیز این صنایع را تهدید می کنند. خرید حضوری دشواری های خاص خود را دارد ، مشتریان باید در صفهای طولانی
برای پرداخت بایستند ، مشتریان VIP اغلب نادیده گرفته می شود ، این دلایل و مواردی شبیه به این باعث شده تا
صنایع خرده فروشی سنتی امروزه در جایگاه شکننده ای قرار داشته باشند.

سوال مهم اما این است که چگونه فروشگاه ها می توانند امکانات موجود خود را بهینه سازی کرده و میزان رضایت
مشتریان را افزایش دهند و بتوانند در رقابت با صنایع فروش آنلاین شرایط را به نفع خود تغییر دهند

 

تکنولوژی دوربین مداربسته هایک ویژن

نخستین عاملی که می تواند شرایط را به نفع آنها تغییر دهد استفاده از تکنولوژی های برتر و پیشرفته است. یکی
از چالش های مهم در این صنایع عدم وجود تجهیزات و فناوری هایی است که بتوانند داده های دقیق را از میزان
تردد افراد و فروش در ساعت های مختلف جمع آوری و ارائه کنند تا مدیران این صنایع در جریان مستقیم مشکلات
قرار بگیرند. بسیاری از مدیران این صنایع محدودیت های بودجه را بهانه می کنند در صورتی که استفاده از این
تجهیزات می تواند بازدهی فروشگاه ها را بطور چشمگیری افزایش دهد.

تکنولوژی هوشمند دوربین مدار بسته می تواند به روش های زیر به یک کسب و کار خرده فروشی کمک کند که عبارتند از:

شمارش افراد (People-counting ) برای ردیابی جریان و تعداد مشتریان

شناسایی مشتریان VIP : شناسایی مشتریان VIP و ارائه خدمات مناسب در حداقل زمان به مشتریان ویژه و کسب رضایت آنها

نقشه حرارتی (Heat mapping ) از قسمت های مختلف فروشگاه ، برای نشان دادن محبوبیت کالاهای خاص و مکان های پر تردد یا کم تردد

تشخیص اتوماتیک صف (Queue detection ) ، برای نظارت بر وضعیت صف مشتریان در جلوی صندوق های
پرداخت و اضافه کردن صندوق های پرداخت در مواقع شلوغ بودن فروشگاه جهت کاهش مدت زمان انتظار مشتریان

یکپارچه سازی سیستم مدار بسته با تجهیزات POS ، جهت رفع مشکلات ناشی از وجود اختلاف تجهیزات درج شده در
فاکتور . در این حالت در صورتی که مشتری مشکلی از بابت تعداد یا نوع محصولاتی که از فروشگاه دریافت کرده ،
داشته باشد سیستم هوشمند مدار بسته با تطبیق فاکتور مشتری و تصویر ضبط شده زمان ارائه محصولات هر گونه
مغایرتی را نمایش می دهد .

بیشتر بخوانید: انتقال تصویر هایک ویژن   

فناوری اینترنت اشیا با جمع‌آوری هوشمندانه داده‌های مشتریان به خرده‌فروشان کمک می‌کند

فرقی نمی­‌کند شما کارآفرین یک کسب­­­­­­­­­­‌وکار خرده­‌فروش باشید و یا رئیس یک شرکت جهانی سنتی، به‌ هرحال امروزه شاهد چالش­‌هایی در فروش حضوری و غیرآنلاین هستید.

طبق یک گزارش، در آمریکا فروشگاه پوشاک مردانه و زنانه برند گپ به تازگی ۲۳۰ شعبه فروش حضوری خود را تعطیل کرده است. همچنین فروشگاه‌های مشابه مانند جی.سی.پنی، ویکتوریا سیکرت و پی‌لس شوسورس نیز تعدادی از نمایندگی‌های خود را در سراسر دنیا منحل کرده‌­اند. با توجه به این آمار روشن است که خرده‌فروشان تحت فشار هستند، اما خرده‌فروشی حضوری کامل از بین نرفته‌است. برای نمونه فروشگاه‌های خرده‌فروشی مانند فروشگاه‌های زنجیره‌ای تارگت و بست‌بای و همچنین فروشگاه تازه‌تاسیس آل‌بردز در فروش حضوری موفق هستند. در این میان حتی خرده‌فروش‌های آنلاین کاسپر، گلوسیر و واربی‌پارکر فروشگاه‌های خرید حضوری خود را راه‌اندازی کرده‌اند.

فناوریIOT با جمع‌آوری‌ اطلاعات از دستگاه‌های هوشمند و وای‌فای در حال تغییر داده‌های فروش فروشگاه‌های حضوری است.

چرا کارآفرینان خرده‌فروشی باید به IOT توجه کنند؟  

درواقع مدیران این مجموعه‌ها نیازهای مشتریان آنلاین و حضوری را بررسی کرده و همین امر باعث مشتری‌‌مداری آنها شده ‌است. به‌طورکلی خرده‌فروشان باید در دو سیستم خرید حضوری و خرید آنلاین یکپارچگی به‌وجود‌آورند. همین موضوع باعث مطرح شدن خرده فروشی هوشمند به کمک اینترنت اشیا می‌شود. در واقع فناوری IOT توانایی حل این مشکل را دارد.

برای موفقیت خرده‌فروشان در سال ۲۰۱۹، تجربه خرید چندکاناله (omnichannel) بسیار مهم است. براساس گزارشی در مجله هاروارد بیزینس؛ حدود ۷۳ درصد مشتریان، از کانال‌های متعددی برای خرید استفاده می‌کنند. هرچه تعداد کانال‌های ارائه شده برای خرید مشتریان بیشتر باشد، درنتیجه خریداران مبالغ بیشتری را پرداخت خواهند کرد. درحالی‌که بسیاری از برندها تنها روی خرید اینترنتی تمرکز کرده‌اند، مدیران خرده‌فروشی متوجه شده‌اند که تمایل مشتری به هر دو نوع خرید است.

فناوریIOT با جمع‌آوری‌ اطلاعات از دستگاه‌های هوشمند و وای‌فای در حال تغییر داده‌های فروش فروشگاه‌های حضوری است. اینترنت اشیا با جمع‌آوری داده‌ها در فروشگاه‌ها، درست مانند خرده‌فروشان آنلاین که از طریق کوکی‌ها و آمارگیری به داده‌ها دسترسی دارند، باعث توسعه کسب‌وکار خرده‌فروش‌های سنتی می‌شود.

در ادامه به تعدادی از راه‌های مهم که مدیران خرده فروشی‌های سنتی از طریق آن می‌‌توانند به اهداف کسب‌وکار خود دست یابند و همچنین با استفاده از تکنولوژی اینترنت اشیا، تجربه مشتری مداری خود را افزایش دهند بیان شده است:

در زمان حضور مشتریان در فروشگاه  اطلاعات دقیق  محصولات، به آنها داده شود

با توجه به گزارش موسسه بازاریابی YES که در حوزه توانمندسازی بازاریابان برای مشارکت، کسب‌ و حفظ مشتریان فعالیت می‌کند، ۵۷ درصد از خریداران گفته‌اند: «هنگام حضور در فروشگاه‌ها از برنامه‌های موبایل خود استفاده می‌کنند؛ این امر فرصتی را در اختیار خرده‌فروشان قرار می‌دهد که از فناوری اینترنت اشیا برای ایجاد یکپارچگی در فروشگاه و نرم‌افزارهای فروش استفاده‌ کنند

برای مثال، برنامه LOWE به مشتریان این امکان را می‌دهد که هنگام خرید در فروشگاه محصولات مورد‌نیازشان را از طریق تلفن‌های همراه خود پیدا کنند، SEPHORA اپلیکیشن مشابه‌ایی است که هنگام ورود مشتری به فروشگاه، اطلاعات محصول را براساس ویژگی‌های آن مشتری و با توجه به تاریخچه خریدهای قبلی او، به کاربر می‌دهد. اینترنت اشیا می‌تواند امکان بررسی موجودی انبار را نیز فراهم کند. اپلیکیشن LULULEMON از RFID (فناوری شناسایی با کمک فرکانس رادیویی) برای انجام بررسی موجودی‌های موجود در فروشگاه‌های خود استفاده می‌کند، بدین معنا که مشتری می‌تواند موجودی واقعی فروشگاه را با دقت ۹۸ درصد بررسی‌کند.

بیشتر بخوانید: قیمت دوربین مداربسته تی وی تی

همچنین به تازگی برنامه WALMART یک سیستم جدید به نام خرده فروشی هوشمند راه‌اندازی کرده‌ است که موجودی تمام شعبات فروشگاه‌ را در دسترس مشتری قرار می‌دهد تا اطمینان حاصل شود نیاز مشتری برطرف شده ‌است.


بهینه‌سازی تجربه خرید

در خرده‌فروشی به کمک اینترنت اشیا یا همان خرده‌فروشی دیجیتال برای ارتقا وب‌سایت‌ها می‌توان تعداد کلیلک کردن (جستجو) مصرف‌کنندگان را در وبسایت‌ها بررسی‌کرد، به همین ترتیب در خرده فروشی حضوری نیز می‌توان به بررسی رفتار مشتریان در فروشگاه و تحلیل فضایی که از آن استفاده می‌کنند، پرداخت. (اینکه آن‌ها بیشتر به سمت کدام قفسه‌ها می‌روند و به دنبال چه هستند.) همچنین IOT می‌تواند فرآیند پرداخت را ساده‌تر کند. طبق گزارش شرکت NCR که یک تولیدکننده دستگاه‌های خودپرداز است، حدود ۷۳ درصد از مشتریان روند خرید را دردناک می‌دانند. خرده‌فروشی به کمک اینترنت اشیا می‌تواند این مشکل را حل کند.

اینترنت اشیا با جمع‌آوری داده‌ها در فروشگاه‌ها، درست مانند خرده‌فروشان آنلاین که از طریق کوکی‌ها و آمارگیری به داده‌ها دسترسی دارند، باعث توسعه کسب‌وکار خرده‌فروش‌های سنتی می‌شود.

هدف تبلیغات جذب مشتریان است

از این‌رو اینترنت اشیا می‌تواند خرید حضوری را نیز برای مشتریان آسان‌تر کند. برای مثال، مدت مدیدی خرده فروشان از IOT برای ارسال پیام‌های تبلیغاتی به گوشی‌های هوشمند مشتریانی که در نزدیکی فروشگاه هستند، استفاده می‌کردند. به تازگی شاهد خلاقیت‌های بیشتری از خرده‌فروشان هستیم. ربکا مینکوف و والگرینز، دو نمونه از این شرکت‌ها هستند.

برند ربکا مینکوف در صنعت مد و فشن با استفاده از اینترنت اشیا، آیینه هوشمندی طراحی کرده است که می‌تواند شما را در لباس‌ها و آرایش‌های مختلف نشان ‌دهد در صورتیکه در واقعیت شما هیچ تغییری نکرده‌اید. با استفاده از این آینه‌ها دیگر نیازی به اتاق پرو نیست.

شرکت والگرینز نیز یکی از نمونه‌های خلاق است که برای فروشگاه‌ها یخچال‌هایی با قابلیت اسکرین طراحی و تولید می‌کند. این اسکرین‌ها علاوه بر اینکه تمامی موجودی داخل یخچال را نشان می‌دهد، به شما این فرصت را می‌دهد تا تبلیغات خود را بر روی این اسکرین‌ها نمایش دهید

 

1.      دوربین مداربسته

2.      قیمت دوربین مداربسته

3.      دوربین مدار بسته

4.      خرید دوربین مداربسته

5.      خرید دوربین مدار بسته

6.      فروش دوربین مداربسته

7.      دوربین مداربسته هایک ویژن

8.      دوربین هایک ویژن

9.      دوربین مداربسته

10.   قیمت دوربین مداربسته

11.   دوربین مدار بسته

 

 

 

نقشه سیم کشی دوربین مداربسته


برای نصب سیستم نظارت تصویری تحت شبکه یا دیجیتال ( HD ) ، نیاز به نقشه سیم کشی دوربین مداربسته داریم . نحوه اتصال دوربین و سایر تجهیزات در یک سیستم مدار بسته باید به درستی انجام شود تا تصاویر با کیفیت مناسب ثبت و مورد بهره برداری قرار بگیرد . در این محتوا شما با نقشه سیم کشی دوربین مدار بسته آشنا می شوید .

  •  

سیستم مدار بسته اچ دی از دوربین مدار بسته ، دستگاه DVR و منبع تغذیه تشکیل شده است . نقشه سیم کشی دوربین مدار بسته HD شامل دو بخش مجزا می باشد .

  •  
  •  

در حالت اول : از هر دوربین HD یک کابل کواکسیال ( RH59 ) به دستگاه DVR کشیده شود . هر چه تعداد دوربین ها بیشتر باشد میزان کابل کشی نیز بیشتر خواهد بود . جهت اتصال کابل تصویر ار جی 59 به دوربین و DVR باید از کانکتور BNC استفاده کنید .

در حالت دوم: از محل قرار گرفتن دستگاه DVR ، به ازای هر دوربین یک کابل برق تا محل نصب دوربین HD کشیده می شود . کابل برق توسط فیش های نری یا مادگی برق به دوربین و منبع تغذیه متصل می شود .

  •  

سیستم تحت شبکه از دوربین IP ، سوئیچ شبکه و دستگاه NVR تشکیل شده است . این تجهیزات توسط کابل شبکه به یکدیگر متصل می شوند . معمولا جهت اتصال تجهیزات تحت شبکه به یکدیگر ، نقشه سیم کشی دوربین مدار بسته تحت شبکه به این صورت می باشد :

از هر دوربین IP یک کابل شبکه به سوئیچ شبکه وصل می شود ، پس از اتصال کلیه دوربین های مدار بسته به سوئیچ شبکه ، سوئیچ توسط یک کابل شبکه مجزا به دستگاه NVR متصل می شود .

نکته مهم : در صورتی که از سوئیچ شبکه POE استفاده شود . از همان کابل شبکه ای که بین دوربین و سوئیچ شبکه کشیده شده می توان جهت تغذیه دوربین IP استفاده نمود و نیاز به کابل برق مجزا وجود ندارد در غیر اینصورت باید از نقشه سیم کشی ویژه برق که در قسمت نخست این محتوا به آن اشاره شد استفاده نمود .

برای دریافت خدمات منحصر به فرد  نصب دوربین مداربسته  و تجهیزات نظارتی دیگر مانند کنترل ترددیا سیستم اعلام سرقت هوشمند شما می توانید با شرکت مهر تجارت تماس بگیرید و از خدمات تخصصی این شرکت بهره مند شوید.

نقشه سیم کشی دوربین مداربسته

نقشه کابل کشی دوربین های مداربسته ، از مهمترین قسمت های طراحی پروژه می باشد. کابل کشی مناسب بر روی کیفیت تصاویر اثرگذار است. دوربین ها عموما در مکان هایی دور از دستگاه ضبط کننده یا مانیتورها نصب می شوند. بنابراین طراحی نقشه سیم کشی دوربین مداربسته کمک زیادی به انجام نصب، تعمیرات و نگهداری سیستم در آینده می کند. با ما همراه باشید تا با طراحی اصولی کابل کشی دوربین مداربسته آشنا شوید.

نقشه سیم کشی دوربین مداربسته با نرم افزار

کلا طراحی نقشه برای کابل کشی و برنامه ریزی و محاسبات بسیار مفید است. علاوه بر این در آینده نیز برای امور تعمیر و نگهداری و لجستیک شبکه نظارت تصویری کاربرد بالایی دارد.

از این رو، جهت طراحی نقشه سیمکشی دوربین مداربسته دو راهکار وجود دارد. راهکار اول این است که از کارفرما بخواهید فایل AutoCAD محل مورد نظر را در صورت موجود بودن، در اختیار شما قرار دهد. در این صورت می توانید به راحتی بر روی همان نقشه دوربین های مداربسته را جایگذاری کنید. اما در صورتی که فایل AutoCAD موجود نباشد می توانید با استفاده از نرم افزارهایی که در ادامه توضیح داده می شود، نقشه سیم کشی دوربین مداربسته را تهیه کرد.

یکی از شرکت های مطرح و فعال در زمینه تجهیزات حفاظتی و دوربین مداربسته شرکت hikvision چین است.

نرم افزار های طراحی نقشه سیم کشی دوربین مداربسته

 

Microsoft office Visio

مجریان سیستم های مداربسته معمولا اطلاعات زیادی در رابطه با نرم افزارهای حرفه ای تر نقشه کشی ندارند. از این رو استفاده از نرم افزارهای ساده و اولیه در کنار برطرف کردن نیاز آنها، امکان آماده سازی سریع تر نقشه ها برای افرادی با اطلاعات نقشه کشی اولیه را فراهم می کند.

یکی از بهترین نرم افزارها برای این کار، نرم افزار Microsoft Office Visio است. این نرم افزار یکی از زیر مجموعه های نرم افزار Office است که دسترسی به آن را بسیار ساده می کند. با داشتن یک مجموعه از شکل ها و علائم مرتبط با نقشه کشی و مجموعه مرتبط با سیستم های حفاظتی این نرم افراز برای کاربری های عادی کاملا ایده آل است.

 

Concept Draw

این نرم فزار نیز تا حد زیادی مشابه نرم افزار Visio است و امکان طراحی سیستم دوربین مداربسته برای افراد عادی را فراهم می کند. نرم افزار Concept Draw دارای مجموعه هایی متفاوت از علائم و شکل های مرتبط با سیستم های حفاظتی است و قابلیت های جذابی برای طراحی های الکتریکی دارد.

 

AutoCAD Electrical

این نرم افزار یکی از مجموعه نرم افزارهای Auto CAD است که به طور تخصصی برای طراحی سیستم های الکتریکی طراحی شده است. کار کردن با این نرم افزار به سادگی دو نرم افزار بالا نیست اما امکان تهیه نقشه های به مراتب حرفه ای تر را فراهم می کند.

نرم افزار AutoCAD Electrical دارای مجموعه هایی از علائم مرتبط با سیستم های الکتریکی و مداربسته است. در صورت نیاز می توانید شکل های مورد نیاز خود را به نرم افزار اضافه کرده یا آنها را طراحی کنید.

نقشه سیم کشی دوربین مداربسته آنالوگ HD

 دوربین مداربسته  HD از دوربین، دستگاه DVR و منبع تغذیه تشکیل شده است و نقشه سیم کشی دوربین مداربسته در این سیستم از دو طریق انجام میگیرد:

نقشه سیم کشی دوربین مداربسته بر اساس تصویر:

در این حالت یک کابل کواکسیال RG59 از هر دوربین به دستگاه دی وی ار کشیده می شود. هرچقدر تعداد دوربین ها بیشتر باشد، میزان کابل کشی بیشتر خواهد بود. برای اتصال کابل تصویر RG59 به دوربین و دستگاه DVR باید از ;کانکتور استفاده کنیم.

نقشه سیم کشی دوربین مداربسته بر اساس منبع تغذیه:

در این حالت از محل قرار گرفتن دستگاهDVR ، به ازای هر دوربین یک کابل برق تا محل نصب دوربین کشیده می شود. کابل برق توسط فیش های نری یا مادگی برق به دوربین و منبع تغذیه متصل می شود 

نقشه سیم کشی دوربین مداربسته IP

سیستم مداربسته تحت شبکه از دوربین های IP و سوئیچ شبکه دستگاه NVR تشکیل شده است. این تجهیزات توسط کابل شبکه به یکدیگر متصل می شوند. معمولا جهت اتصال تجهیزات تحت شبکه به یکدیگر، نقشه سیم کشی دوربین مدار بسته تحت شبکه به این صورت می باشد :

از هر دوربین IP یک کابل شبکه به سوئیچ شبکه وصل می شود، پس از اتصال کلیه دوربین های مدار بسته به سوئیچ شبکه، سوئیچ توسط یک کابل شبکه مجزا به دستگاه NVR متصل می شود. در صورتی که از سوییچ شبکه استفاده شود از همان کابل شبکه ای که بین دوربین و سوئیچ شبکه کشیده شده می توان جهت تغذیه دوربین IP استفاده نمود و نیاز به کابل برق مجزا وجود ندارد.

 در غیر اینصورت باید از نقشه سیم کشی ویژه برق که در قسمت نخست این محتوا به آن اشاره شد استفاده نمود .

انواع کابل دوربین مداربسته

در حال حاضر،کابل کشی برای سیستم های دوربین های با استفاده از سه نوع کابل انجام می گیرد:

  • کابل های کواکسیال
  •  کابل های UTP شبکه
  • کابل های فیبر نوری

 انتقال کابل ها از طریق شبکه های تلفن به دلیل مشکلات امنیت سایبری برای انتقال دوربین های مداربسته توصیه نمی شود. اما با این حال هنوز هم در برخی از محیط ها استفاده می شود.

کابل  کواکسیال:

 متداول ترین روش برای انتقال تصاویر ویدیوئی به دستگاه ضبط کننده و سایر اجزای سیستم مداربسته است. کابل کواکسیال، از یک سیم واحد تشکیل شده است که لایه ی اولی آن یک لایه ی عایق غیر رسانا می باشد. سپس این لایه در یک محافظ سیمی بافته شده بهم قرار دارد. در نهایت تمامی این لایه ها توسط یک پوشش پلاستیکی احاطه شده است. به دلیل اینکه کابل ها دارای پوشش محافظ می باشند میزان تداخل در انتقال تصویر به شدت کاهش می یابد.

برنامه های وابسته به دوربین های مداربسته به تجهیزات با کیفیت بالا نیاز دارند به همین دلیل سیم محافظ بافته شده و مرکز سیم هر دو باید رسانا و از جنس مس باشند. کیفیت کابل ها به طور مستقیم روی کیفیت تصویر دوربین های تاثیر می گذارد.

  بطور کلی می توان با استفاده از کابل RG59  تا ۲۵۰ متر تصویر را منتقل نمود. اما در برخی مدل دوربین های هایک ویژن می توان تا ۷۰۰ متر نیز تصویر دوربین را منتقل نمود که از این بابت یک راهکار ایده آل برای منتقل کردن تصویر به حساب می آید.

 

کابل شبکه:

 کابل های شبکه شامل 8 رشته سیم هستند که به صورت دو به دو در هم تابیده شده اند. کابل شبکه UTP فاقد هرگونه فویل یا لایه محافظ می باشد و معمولا در فضاهای داخلی و فاقد نویز استفاده می شود.

کابلهای شبکه بر حسب نوع دسته بندی که به CAT معروف است به انواع مختلفی تقسیم می شوند که از این بین کابل های Cat5 و Cat6 برای انتقال تصاویر دوربین های تحت شبکه مناسب هستند.

 

کابل فیبر نوری:

 یکی از پرسرعت ترین روشهای انتقال تصاویر دوربین مداربسته، استفاده از فیبرهای نوری است. اطلاعات در فیبر نوری توسط سیگنال های نوری در مسافت های بالا انجام می شود.
فیبر نوری کلا از سه بخش تشکیل شده است:
هسته: برای عبور سیگنال
روکش: دور تا دور هسته را احاطه کرده و باعث برگشت نور منعکس شده به هسته می شود.
بافر رویه : حفاظت فیبر در مقابل رطوبت و سایر موارد آسیب پذیر را انجام می دهد.

 

مزایای فیبرهای نوری در مقایسه با سیم های مسی در نصب دوربین مداربسته

  • در مسافت های طولانی فیبر نوری ارزان تر تمام می شود.
  • فیبر نوری باریک تر است
  •  فیبر نوری ظرفیت اطلاعات بالاتری را انتقال می دهد
  • همچنین میزان افت سیگنال در فیبر نوری بسیار کمتر از سیم های مسی است

1.      دوربین مداربسته

2.      قیمت دوربین مداربسته

3.      دوربین مدار بسته

4.      خرید دوربین مداربسته

5.      خرید دوربین مدار بسته

6.      فروش دوربین مداربسته

7.      دوربین مداربسته هایک ویژن

8.      دوربین هایک ویژن

9.      دوربین مداربسته

10.   قیمت دوربین مداربسته

11.   دوربین مدار بسته

 

 

قابلیت شمارش افراد People Counting در سیستم نظارت تصویری هایک ویژن

 

گاهی اوقات استفاده از سیستم نظارت تصویری هدفی غیر از شناسایی افراد دارد . این موضوع جالب توجه است که بسیاری از کاربران از برخی سیستم های دوربین مدار بسته استفاده می کنند تا داده های آماری مفید کارشان را تهیه نمایند . برخی از دوربین های مدار بسته قابلیت استخراج اطلاعات مهم آماری را دارند و می توانند بر اساس این اطلاعات به کاربران گزارش بدهند . یکی از این موارد ، قابلیت شمارش افراد یا People Counting می باشد . مدیران کسب و کار به کمک دوربین های مجهز به تکنولوژی People Counting می توانند تعداد افرادی که از یک ناحیه عبور می کنند را شمارش نمایند .

دوربین های مجهز به این تکنولوژی می توانند تعداد سوژه های مختلف مانند : اشخاص ، وسایل نقلیه و … را شمارش نموده و این میزان را در غالب گزارش های مختلف ارائه نمایند . دوربین های People Count بر اساس الگوریتم های مختلف مانند عرض شانه افراد ، تشخیص دست ها و پا های افراد و مواردی شبیه به آن ، تعداد افراد را شمارش می کنند .

قابلیت شمارش افراد People Counting در سیستم نظارت تصویری هایک ویژن چیست ؟ #دانش-پروژه

برای تنظیم دوربین People Count ، یک خط فرضی در محلی که می خواهیم افراد شمارش شوند می کشیم ، ( این محل می تواند درب ورودی یا هر مکان دیگری باشد ) . نحوه ترسیم خط فرضی باید به گونه ای باشد که افراد هنگام عبور از ناحیه مورد نظر ، خط را قطع نمایند . پس از فعال کردن این قابلیت ، هنگام هر بار عبور فرد از این خط ، دوربین شروع به شمردن افراد می نماید .

برای استعلام  قیمت دوربین مداربسته   می توانید با شرکت مهر تجارت تماس بگیرید.

شمارش افراد توسط دوربین شمارشگر می تواند یک طرفه یا دو طرفه انجام شود به زبان ساده تر کاربر می تواند برای شمارش دوربین جهت تعریف نماید تا دوربین تنهای افرادی را که به محوطه وارد شده یا از آن خارج می شوند را فیلم شمارش کند . البته امکان شمارش دو طرفه سوژه ها توسط دوربین هم وجود دارد .

برخی از مشتریان مانند فروشگاه ها ، مراکز خرید ، ادارات خصوصی و … نیاز به اطلاعات آماری از میزان مراجعه ارباب رجوع به آنها در بازه های زمانی مشخص دارند . این مهم توسط دوربین شمارنده به نحو مطلوب انجام می شود و کاربر می تواند آمار تعداد افرادی که در  بازه های زمانی مختلف ( روزانه ، ماهانه و … ) از آنجا عبور کرده اند را در اختیار داشته باشد .

  • امکان شناسایی ساعت های شلوغی مکان هایی مانند فروشگاه ها یا مراکز خرید و
  • ارائه آمار روزانه از تعداد کارمندان حاضر در یک شرکت یا اداره

شایان ذکر است که سیستم شمارنده افراد هم مانند هر تکنولوژی دیگری ، دارای درصد اندکی خطا در محاسبه می باشد . دوربین های شمارشگر افراد هایک ویژن ، با دقت نزدیک به 98 درصد ، عملیات شمارش افراد را به خوبی انجام می دهند و از این رو آمار های ارائه شده توسط آنها ، از قابلیت اطمینان بالایی برخوردار می باشد .

شمارش افراد در دوربین مداربسته (People Counting)

دسترسی به آمار دقیقی از میزان رفت و آمد مشتریان در یک محیط تجاری می تواند به نحوه مدیریت یک کسب و کار کمک زیادی کند. از این رو صاحبان تکنولوژی سیستم های نظارتی و دوربین مداربسته با افزودن قابلیت هایی همچون شمارش افراد، تشخیص چهره، شناسایی پلاک خودرو و …. توانسته اند تا حد زیادی این نیاز را برطرف سازند. این آمارها می توانند جهت کمک به کسب و کارهای بزرگ و کوچک، سازمان ها و ارگان ها برای داشتن درک بهتری از رفتار کارکنان و سایر افرادی که از محل آنها بازدید می کنند، استفاده شود. از جمله این قابلیت ها می توان به شمارش افراد در دوربین مداربسته (People Counting) اشاره نمود که در ادامه به شرح آن می پردازیم.

شمارش افراد (People Counting) به چه معناست؟

این قابلیت همانطور که از نامش پیداست به معنی شمردن افرادی است که در معرض دید دوربین قرار می گیرند. برای مثال فرض کنید یک دوربین شمارشگر افراد را در جلوی درب ورودی یک فروشگاه بزرگ نصب کرده اید. هنگامی که افراد از این درب وارد فروشگاه می شوند، توسط نرم افزار شمارشگر افراد دوربین شناسایی شده و شمرده می شوند. سپس این اطلاعات جمع آوری شده و در پایان هر روز و یا هر هفته می توان آمار دقیقی از مشتریان مراجعه کننده به فروشگاه داشت. اطلاع از این آمار می تواند به ارتقا نحوه مدیریت و بهبود وضعیت اقتصادی فروشگاه کمک زیادی کند.

الگوریتم شمارش افراد هایک ویژن  ( hikvision ) بر چه اساسی انجام می شود؟

نرم افزار های تجزیه تحلیل تصاویر در دوربین های مداربسته هایک ویژن دارای الگوریتم های خاصی هستند. توسعه دهندگان این نرم افزار ها،  پارامتر هایی ویژه ای را برای هر کدام از سوژه های تصویری مانند انسان، اشیا و… تعریف می کنند. برای مثال برای سوژه های انسانی طول عرض شانه ها را در نظر می گیرند و یا کاراکتر های دیگری از جمله پرداختن به ظاهر کلی افراد مانند داشتن دو دست، دو پا و … را در نظر می گیرند.

نحوه عملکرد شمارشگر افراد در دوربین مداربسته

عملکرد این نرم افزار بدین گونه است که برای مثال کاربر یک خط فرضی را در ابتدای درب ورودی مکان مورد نظر خود تعریف می کنید، به طوریکه در صورت تردد افراد از خط مورد نظر سیستم فعال شده و شروع به شمارش افراد بر اساس پارامتر های تعریف شده درون خود می کند. از دیگر ویژگی های این نرم افزار تحلیلی، این است که جهت حرکت سوژه ها را از راست به چپ و یا از چپ به راست نیز تشخیص می دهد. به این ترتیب می توان تعیین کرد که تنها افرادی که وارد و یا خارج می شوند، شمارش شوند.

برای دریافت خدمات  نصب دوربین مداربسته  و معرفی بهترین نصاب دوربین مداربسته و تجهیزات اعلام سرقت هوشمند می توانید با شرکت مهر تجارت تماس بگیرید.

مزایای سیستم شمارش افراد (People Counting)

  1. با وجود امکان شمارش لحظه ای تعداد افراد تردد کننده، امکان مقایسه آماری تعداد مشتریان مراجعه کننده به فروشگاه در اوایل و اواخر هفته و یا مناسبت های خاص میسر می گردد.
  2. با استفاده از قابلیت شمارش افراد، ساعت های پیک حضور مشتریان در فروشگاه مشخص می گردد که تاثیر مستقیمی بر نحوه مدیریت سازمان دارد.
  3. امکان بهبود تکنیک های بازاریابی را فرآهم می کند.
  4. امکان بهینه سازی نحوه توزیع نیرو های انسانی را میسر می سازد.

در پایان باید به این نکته توجه نمود که در هر فناوری میزانی از درصد خطا وجود دارد. در مورد نرم افزار شمارش افراد یا People Counting در سیستم مدار بسته هایک ویژن می توان گفت حداکثر دقت نزدیک به 98  درصد می باشد. دوربین های مداربسته زیادی دارای این قابلیت هستند اما برند های هایک ویژن، داهوا ، بوش و اکسیس از جمله بهترین برندهای تولید کننده دوربین های نفر شمار هستند.

1.      دوربین مداربسته

2.      قیمت دوربین مداربسته

3.      دوربین مدار بسته

4.      خرید دوربین مداربسته

5.      خرید دوربین مدار بسته

6.      فروش دوربین مداربسته

7.      دوربین مداربسته هایک ویژن

8.      دوربین هایک ویژن

9.      دوربین مداربسته

10.   قیمت دوربین مداربسته

11.   دوربین مدار بسته

 

 

سیستم کنترل تردد هوشمند هایک ویژن

 

یکی از شیوه هایی که می تواند سطح ایمنی را افزایش دهد ، استفاده از سیستم کنترل تردد است . با توجه به پیشرفت روز افزون سیستم های امنیتی و ظهور سامانه های مختلف ، امروزه استفاده از سیستم کنترل تردد هوشمند می باشد .این سیستم وظیفه مدیریت و کنترل کردن رفت و آمد و یا تعریف سطح دسترسی به قسمت های مختلف را انجام می دهد و در مواقع بروز مشکل با اعلام خطر به کاربر خبر رسانی می کند . تعیین سطح دسترسی به قسمت های مختلف شامل ارائه مجوز عبور یا مسدود کردن درب ها و مبادی ورودی افراد یا وسایل نقلیه می باشد . از سیستم کنترل تردد هوشمند می توان در یک شرکت ، بانک ، کارخانه و حتی یک طبقه استفاده نمود و آن را بر اساس نیاز کاربر برنامه ریزی کرد .

سیستم کنترل تردد هوشمند در مواقع اضطراری و یا مواقعی که فرد یا افرادی قصد تردد غیر مجاز داشته باشند با ارسال اخطار و خبر رسانی به کاربر اتاق کنترل از بروز خطر جلوگیری می کند این سیستم بسته به نوع رویداد به ماموران امنیتی پیغام های مناسب را ارسال می کند . در ادامه برخی از مهمترین مزیت های سیستم کنترل تردد هوشمند را مشاهده می کنید :

کلید های الکترونیکی غیر قابل کپی کردن هستند و سطح ایمنی را بالا می برند . به علاوه با تغییر کاربر ، نیاز به تغییر قفل نخواهیم داشت و اجازه تردد توسط سیستم داده نمی شود.

ثبت کلیه تردد ها در حافظه سیستم کنترل تردد هوشمند انجام می شود و می توان کلیه ورود و خروج ها را به تفکیک تاریخ ، زمان و … مشاهده کرد . همچنین می توان به کاربران اجازه دسترسی های مختلفی داد.

سیستم کنترل تردد هوشمند از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است و می توان برای هر کاربر تنظیمات تردد مختلفی را تعریف کرد.

کنترل قفل های الکترونیکی گیت ها از راه دور امکان پذیر است . با استفاده از سیستم مرکزی می توانید گیت های مختلف را در هر فاضله ای به سادگی تنظیم کرد.

 

سیستم کنترل تردد هوشمند هایک ویژن

  • سیستم کنترل تردد استاندالون

در سیستم کنترل تردد استاندالون یا مستقل  ، کلیه تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری بدون نیاز به نرم افزار مرکزی عمل می کنند . این تجهیزات دارای حافظه داخلی ثبت اطلاعات پرسنلی افراد و رویداد ها بوده و برنامه دهی به این سیستم ها توسط صفحه کلید کارت خوان یا لپ تاپ ها انجام می شود .

محدودیت در برنامه ریزی تجهیزات و زمان طولانی گزارش گیری، از مهمترین نقاط ضعف سیستم کنترل تردد هوشمند مستقل است . محدودیت نصب تعداد درب ، عدم امکان شبکه شدن ، عدم توسعه پذیری سیستم ، عدم امکان یکپارچه سازی با سایر تجهیزات مانند دوربین مدار بسته  از دیگر نقاط ضعف این سیستم ها می باشد.

از این  سیستم در پروژه های کوچک استفاده می شود .

  • سیستم کنترل تردد تحت شبکه

سیستم کنترل تردد تحت شبکه شامل یک کامپیوتر مرکزی و نرم افزار هوشمند کنترل تردد می باشد . این نرم افزار می تواند تمامی تجهیزات موجود در سیستم کنترل تردد هوشمند را مدیریت و مانیتور کند و در صورت نیاز فرامین مختلفی را صادر نماید .

کنترل لحظه ای گیت ها ، برنامه ریزی لحظه ای ، نمایش همزمان چندین گیت ، توسعه پذیری سیستم ، قابلیت تعریف کاربران مختلف با سطح دسترسی های متنوع وبسیاری دیگر از مزایای سیستم کنترل تردد تحت شبکه می باشد .

از این سیستم می توان در پروژه های بزرگ یا متوسط کنترل تردد استفاده نمود.

سیستم کنترل تردد هوشمند hikvision

سامانه کنترل تردد | امنیت از مzقولاتی بوده است که ذهن بشر را از بدو خلقت به خود معطوف نموده و بدین منظور و در راستای تحقق ایجاد امنیت در هر زمان ابزارهای خاصی را اختراع و استفاده کرده است و سیر تکاملی این حرکت پویا به گونه ای بوده است که امروزه استفاده از سیستم های حفاظتی و امنیتی و سیستم های مدرن در سراسر جهان نه تنها عادی و همه گیر شده است بلکه به دلایل گوناگونی از قبیل بالا بردن ضریب اطمینان، عدم مواجه با اشتباه نیروی انسانی، کاهش هزینه ها، بهره بری بالا و مطلوب و صرفه جویی در زمان استفاده از این سیستم ها امری اجتناب ناپذیر به نظر می رسد.

اصطلاح کنترل دسترسی مدت ها بصورت مفهومی مبهم مطرح می گردید. گاهی بعنوان کنترل دسترسی به یک سیستم از طریق منابع خارجی تفسیر می شد، مثل کنترل کردن روند ورود کاربران برای دسترسی داشتن به سرور و یا دسکتاپ.

بدین طریق به این اصطلاح به عنوان روشی برای تایید و اهراز هویت کاربران نگاه می شد، در حالی که مبحث اهراز هویت کاملا مستقل می باشد. اصطلاح کنترل دسترسی در واقع به کنترل بیشتر بر روی دسترسی به منابع سیستم اشاره دارد یعنی فرض را بر این می گذاریم که هویت کاربر مورد تایید قرار گرفته است و اکنون چگونگی نحوه دسترسی کاربر به منابع باید کنترل گردد.

کنترل دسترسی به مکانیزمی گفته می شود که از طریق آن بتوان نحوه دسترسی کاربران به منابع سیستم را محدود به نیازهایشان کرد. در واقع این مدل ها هر کدام به طریقی نحوه تامین داده ها و تنظیم حق دسترسی ها را بیان می کنند.

داشتن سیستم های هوشمند و مدرن ضمن به ارمغان آوردن آسودگی خیال در ایجاد محیطی منظم و بدون اضطراب به ما کمک می کند با هوشمند نمودن سیستم های پیرامونمان یک یار دلسوز و هوشیار دائم مراقب ماست. او دستورات از قبل تعیین شده ما را به دقت انجام داده و با ارائه مدرک صحت انجام کارهای محول شده همیشه و بدون حقوق ماهانه در خدمت ما است.

سیستم عای هوشمند که متشکل از یک مغز الکترونیکی و سنسورهای حساس می باشد می تواند تمام دستوراتمان را از قبیل کنترل در رفت و آمدها باز و بسته نمودن درب های منزل و محل کار ضمن شناسائی افراد و ثبت زمان و وقایع روشن و خاموش نمودن سیستم های مورد نیاز و یا نور پیرامونی، زمانبندی و هشدار در صورت عدم اجرای صحیح دستورات یا صحت انجام دستورات به هر گونه دلخواه و ... را فراهم نماید.

کنترل تردد به عنوان ابزاری فعال جهت تایید یا رد ورود و خروج از مکان هایی خاص مانند ساختارهای تجاری، صنعتی، دولتی و به خصوص مراکز مالی  تولیدی بکار می رود. سیستم های امروزی بسیار بیشتر از محدودیت دسترسی برای یک فضا عمل می کنند. بهبود بازدهی کارکنان و محدودیت ایجاد مسئولیت برای آن ها دلایل مهم دیگری هستند که به طور معمول ضرورت گسترش این سیستم ها را توجیح می کنند.

سامانه هوشمند ماداکتو با دستیابی به تکنولوژی های روز دنیا سیستم های کنترل تردد بر اساس شناسایی مولفه های بیومتریک را طراحی و تولید می کند.

 

 کاربردهای اتوماسیون تردد

اکسس کنترل | این سیستم دسترسی تکت تک افراد یا پرسنل به هر اتاق را تعیین می نماید. بنابراین مدیران اداری و مدیران داخلی هر سازمان می توانند از قدرت و انعطاف این سیستم جهت مدیریت واحد زیر نظر خود بهره ببرند. این دستگاه ها از سرعت خواندن اثر انگشت و کارت و تشخیص چهره فوق العاده ای برخوردار بوده و همچنین دارای امکانات اتصال به کامپیوتر هستند. بنابراین این دستگاه برای محیط های اداری کوچ و یا بزرگ مناسب است.

 

امکانات نرم افزار مدیریت تردد

  • امکان تعریف محدوده زمانی مختلف جهت مجوز تردد هر یک از افراد
  • امکان تنظیم ساعت و تاریخ و روز دستگاه از طریق نرم افزار
  • امکان خواندن اطلاعات ذخیره شده در هر دستگاه
  • امکان خواندن اطلاعات بصورت بلادرنگ از هر دستگاه
  • امکان دیدن چند نفر آخر همراه با ساعت و تاریخ
  • امکان ذخیره خطاهای پرسنل هنگام استفاده از نرم افزار
  • امکان تنظیم مدیرت زمان بازماندن درب
  • امکان باز کردن درب از طریق نرم افزار
  • امکان تعریف رمز برای پرسنل
  • امکان باز شدن درب با انگشت، کارت و یا رمز
  • امکان انتصاب محدودیت های تردد یک شخص به اشخاص دیگر در همان گروه و یا تمام افراد
  • تعریف پرسنل مجاز و زمانبندی تردد آنها
  • حذف یا اضافه کردم ریدر به سیستم و تنظیم پارامترهای آن
  • امکان تعریف Zone
  • گروهبندی پرسنل و تعریف نجوه ترددهای مجاز از نظر محدوده ورودی و زمانبندی گروه
  • تعریف کارکنان با سطوح دسترسی مختلف برای کار با نرم افزار و مشاهده ترافیک هر Zone مشخص شدن محل پرسنل در Zone ها بصورت Online
  • امکان گزارش گیری Zone ها بر اساس اشخاص ، زمان ها
  • مدیرت کامل تردد افراد مهمان از نظر محل و زمان توسط سیستم
  • نمایش وضعیت عملکرد در بها
  • تعاریف کامل مهمانان و مدت حضور آنها در مجموعه و دربهای مورد نیاز برای دسترسی
  • امکان تعریف گروه های مختلف دربها و افراد برای کنترل بسیار آسانتر

 

نرم افزار Access Control System  شرکت ماداکتو

  • دارای قابلیت خواندن کاربران از دستگاه بصورت آنلاین و بارگزاری کاربران در دستگاه به همین شکل
  • در این نرم افزار محدودیتی بایت معرفی دستگاه ندارید و با یک نرم افزار می توانید چندین دستگاه را کنترل کنید
  • امکان فراخوانی ترددها به صورت روزانه، هفتگی، ماهیانه و بر اساس تاریخ
  • امکان گزارش گیری از افراد به طور کاملا پیشرفته
  • دارای خروجی های تکست و اکسل
  • ایجاد کاربر با محدودیت دسترسی

 

 برای   نصب دوربین مداربسته     نیز می توانید با شرکت مهر تجارت تماس بگیرید .  

امکانات اتوماسیون کنترل دسترسی ماداکتو سافت

کنترل دسترسی | سامانه هوشمند ماداکتو مفتحر است پس از سالها تحقیق و بررسی و ارائه نرم افزارهای متفاوت در محیط ویندوزی و وب و همچنین استفاده از نظرات ارزشمند مسئولین محترم مجموعه های متفاوت و نیز با یاری کارشناسان خبره و مهندسین مجرب ماداکتو نرم افزارهای متنوع کنترل دسترسی، حضور و غیاب را به بازار ارائه نماید.

این مهم شما را قادر می نماید نظارت دقیقی بر تردد افراد در مجموعه خود داشته و گزارشات کاملی را به سمع و نظر مدیران برسانید. ماداکتو با ارائه نسخه های مختلف و ارائه امکانات و گزارش های مختلف مدیریتی و پیشرفته نیازهای سازمان ها و شرکت ها را بطور کامل برآورده می نماید.

 

برخی از امکاناتی که در نرم افزار ماداکتو سافت به آن پرداخته ایم عبارت است از :

  • امکان گزارش گیری از کلیه ورود و خروج ها در بازه های زمانی مشخص | اجازه ورود ، X تعداد از افراد گروه
  • N امکان ایجاد محدودیت تردد افراد یک گروه به تعداد مشخص در یک روز، به این معنی که در یک روز X بار ورود به داخل سالن داده نشود. اُمین شخص از گروه N+1
  • امکان تعریف بازه زمانی روزانه و هفته ای برای تردد افراد (مثلا از ساعت 8 الی 21 فقط روزهای زوج)
  • امکان تعریف بازه های زمانی متفاوت برای گروه های مختلف
  • امکان تعریف مدت اعتبار در نرم افزار، برای هر فرد و هر گروه، مثلا 1 ماهه، 1 ساله و ( بصورتی که بعد از تاریخی معین اثر انگشت فرد بصورت اتومات از روی دستگاه شماره 2 حذف یا غیرفعال گردد.
  • امکان غیرفعال کردن اثر انگشت یک گروه یا فرد از طریق نرم افزار، بدون نیاز به حذف دستی آنها در دستگاهها
  • امکان حذف یک یا چند گروه، و یک یا چند فرد از نرم افزار و پیرو آن، امکان انتقال اصلاح ایجاد شده به دستگاه شماره 2 بدون نیاز به حذف آنها در دستگاه شماره 1
  • امکان خارج کردن یک یا چند فرد از یک گروه و پیرو آن، امکان انتقال اصلاح ایجاد شده به دستگاه شماره 2 بصورتی که اگر فرد عضو هیچ گروهی نباشد، اجازه ورود نداشته باشد.
  • امکان انتقال یک یا چند فرد از گروه

1.      دوربین مداربسته

2.      قیمت دوربین مداربسته

3.      دوربین مدار بسته

4.      خرید دوربین مداربسته

5.      خرید دوربین مدار بسته

6.      فروش دوربین مداربسته

7.      دوربین مداربسته هایک ویژن

8.      دوربین هایک ویژن

9.      دوربین مداربسته

10.   قیمت دوربین مداربسته

11.   دوربین مدار بسته

 

همه چیز در خصوص دوربین PanoVu شرکت هایک ویژن

در راستای ارائه دوربین های به روز و پیشرفته با توجه به نیاز مشتریان شرکت  هایک ویژن   با ارائه دوربین سری جدید خود، سری PanoVu دوربین های مدار بسته تحت شبکه، فصل جدید از تصویر برداری در دوربین های مدار بسته تحت شبکه را روی مشتریان خود گشوده است. در این سری از دوربین ها، یک دوربین پانوراما با استفاده از 8 سنسور دید 360 درجه را ارائه می دهد علاوه بر دوربین پانوراما یک دوربین متحرک نیز با سرعت بالا، برد مناسب و 36 برابر زوم اپتیکال وظیفه بررسی تمام نواحی را پوشش می دهد. در واقع این دوربین از ترکیب دو نوع دوربین مختلف به وجود آمده است. نوع دوربین های استفاده شده در سری پانو ویوو هایک ویژن باعث شده است تا این دوربین با ارائه تصویر پانوراما و همچنین تصویر بسته ( از نزدیک) از سوژه های متعدد بهترین تصویر برداری جهت اهداف مختلف را در اختیار مشتریان قرار دهد.

تصویر پانوراما توسط 8 سنسور مجزا در 8 طرف دوربین باعث می شود تا دید کلی 360 درجه بصورت همیشگی توسط دوربین به مرکز کنترل ارسال شود، علاوه بر آن دوربین متحرک مجزا در سری PanoVu هایک ویژن با حرکت سریع به نواحی مختلف در تصویر 360 درجه اقدام به تصویر برداری با کیفیت عالی و شامل جزئیات زیاد می نماید. این دوربین علاوه بر تجزیه، تحلیل لحظه ای از نواحی و افراد مختلف با توجه به فعالیت، سرعت حرکت، شکل ظاهری، پوشش و … شروع به تصویر برداری و ارسال تصاویر مشکوک برای مرکز کنترل می کند. استفاده از تکنولوژی های هوشمند آنالیز تصویر دوربین های مدار بسته تحت شبکه هایک ویژن شامل تشخیص نفوذ، عبور از خط فرضی، آشکارسازی ورود به محوطه ی فرضی از پیش تعیین شده، خارج شدن از محوطه ی فرضی از پیش تعیین شده و… از جمله توانمندیهای این دوربین مداربسته می باشد.

دوربین پانورامای سری پانو ویوی هایک ویژن توانایی ارسال آلارم برای دوربین متحرک جهت حرکت سریع به ناحیه ی وقوع آلارم را دارا هستند این حرکت می تواند شامل فوکوس و زوم مورد نیاز جهت تصویر برداری با کیفیت مناسب از ناحیه مورد تصویر برداری می باشد. این امر باعث می شود تا دوربین مداربسته مذکور از قابلیت اتکای بالایی جهت تشخیص آلارم را داشته باشد.


در ادامه برخی از ویژگی های سری PanoVu، آمده است:

1-    دوربین پانوراما:

–      هشت سنسور “1.9/1 از نوع CMOS شامل دو دوربین مدار بسته با رزولوشن 4096*1800 پیکسل با سرعت تصویر برداری 30 فریم در ثانیه.

–      زاویه دید افقی: 360 درجه. زاویه دید عمودی: 80 درجه.

–      حداقل میزان نور مورد نیاز جهت ارائه تصویر مناسب: 0.005 لوکس برای حالت رنگی و 0.0005 لوکس برای حالت سیاه و سفید.

2-    دوربین متحرک:

–      سنسور “1.9/1 از نوع CMOS  با رزولوشن 1080*1920 پیکسل با سرعت تصویر برداری 30 فریم در ثانیه.

–      رزولوشن تصویر برداری 1080*1920 پیکسل.

–      حداقل میزان نور مورد نیاز جهت ارائه تصویر مناسب: 0.002 لوکس برای حالت رنگی و 0.0002 لوکس برای حالت سیاه و سفید.

–      فاصله کانونی بین 5.7- 205.2 میلیمتر، زوم اپتیکال 36 برابر.

–      زاویه دید دوربین بین 2 درجه تا 58.7 درجه بسته به میزان زوم دوربین متحرک.

–      مجهز به فیلتر حذف نور مادون قرمز ICR.

–      قابلیت ماسک کردن حداکثر 24 ناحیه در میدان دید دوربین.

–      پشتیبانی از تکنولوژی های هوشمند تصویر برداری مانند ضد مه، ROI، HLC، WDR، DNR، ELS و حذف سه بعدی نویز تصویر.

–      قابلیت ارسال سه استریم مجزا جهت ضبط، انتقال تصویر و نمایش زنده روی نمایشگر (مانند Video Wall و…).

–      پشتیبانی از فرمت فشرده سازی H.264، MJPEG و MPEG4.

–      چرخش 360 درجه در راستای افقی و چرخش از منفی 15 درجه تا نود درجه در راستای عمودی.

–      قابلیت برنامه ریزی حداکثر 300 نقطه به عنوان Preset.

–      قابلیت تعریف حداکثر 8 مسیر (Patrol)، در هر مسیر می توانیم از حداکثر 32 Preset استفاده کنیم.

–      و همچنین برخی از ویژگی های مهم دیگر که جهت اطلاعات بیشتر شما را به مطالعه برگه مشخصات فنی دوربین سری PanoVu هایک ویژن دعوت می کنیم.

3-    آلارم:

–      پشتیبانی از 7 ورودی آلارم و 2 خروجی آلارم جهت مدیریت رویدادهای احتمالی.

–      برخی از مواردی که توسط دوربین می تواند به وسیله آلارم اطلاع رسانی شود عبارتند از : تشخیص چهره، تشخیص صوت غیر معمول، تشخیص حرکت، تحلیل دینامیک رویدادهایی که روبروی دوربین رخ می دهد، اطلاع رسانی در صورت هر گونه دستکاری روی دوربین ( اعم از اسپری پاشیدن، پوشاندن سر، تغییر زاویه دید دوربین و …)، قطع شبکه، اخطار مربوط به آدرس آی پی یکسان، قابلیت ضبط تصاویر غیر معمولی در محل از پیش تعیین شده.

–      برخی از مواردی که دوربین می تواند با ارسال آلارم می تواند فعالیت کند عبارتند از: دنبال کردن Preset، Patrol و Pattern، ضبط تصاویر روی SD کارت نصب شده روی دوربین، خروجی Aux. ارسال ایمیل، ارسال تصاویر بصورت مستقیم روی بستر FTP و

4-    شبکه:

–      پشتیبانی از پروتکل های انتقال تصویر برندهای متعدد مانند : ONVIF، PSIA، ISAPI، Open- Ended API .

–      فشرده سازی صدا با فرمت های مختلف.

–      پشتیبانی از پروتکل های متعدد جهت انتقال تصاویر در بسترهای متعدد ( رجوع شود به برگه مشخصات فنی دوربین)

5-    یکپارچه سازی سیستم:

–      قابلیت تعریف کردن حداکثر 32 کاربر و اتصال آنها به دوربین، کاربران می توانند در سه سطح مختلف مدیر، اپراتور و کاربر تعریف شوند.

–      اقدامات امنیتی مانند: تأیید دوباره کاربر از طریق آی دی و پسورد، تأییدیه هاست از طریق مک آدرس، فیلتر کردن آدرس آی پی.

–      قابلیت اتصال همزمان حداکثر 20 کاربر جهت رویت تصویر زنده دوربین.

–      دارا بودن قابلیت اتصال مستقیم فیبر به دوربین ( این قابلیت بصورت آپشن روی دوربین فعال می شود).

–      پشتیبانی از پروتکل های متعدد نصب در پورت RS485 از قبیل: هایک ویژن، Pelco-P، Pelco-D، Half Duplex و  Self Adaptive.

–      پشتیبانی از حافظه روی دوربین از نوع Micro SD/SDHC با ظرفیت حداکثر 128 گیگابایت جهت ضبط در حالت آلارم.

از جمله موضوعات مهم و مرتبط با دوربین مداربسته هایک ویژن در بحث    ریست پسورد هایک ویژن  و  انتقال تصویر هایک ویژن

است شما می توانید با مراجعه به وبسایت شرکت مهر تجارت از این خدمات تخصصی بهره مند شوید.

 

6-    عمومی:

–      میزان توان مصرفی 120 وات در حالت روشن بودن دوربین، با روشن شدن گرم کننده 44 وات به توان مصرفی افزوده می شود.

–      روشن شدن با آداپتور 36 ولت دی سی.

–      دمای فعالیت دوربین دوربین بین منفی 40 تا مثبت 65 درجه.

–      فعالیت در گستره رطوبتی کمتر از 90%.

–      پشتیبانی از استاندارد حفاظتی IP66، محافظ داخلی جهت عدم آسیب دیدن دوربین در مواقع نوسان برق و

–      وزن دوربین بدون پایه معادل 14 کیلوگرم می باشد.

–      جهت نصب این دوربین در نواحی مختلف جمله دیوار، ساختمان و …، پایه های متعددی توسط شرکت هایک ویژن تولید شده است که از جمله می توان به پایه های مدل:  DS-1603ZJ، DS-1668ZJ(20)،  DS-1668ZJ اشاره نمود


1.    

دوربین زیر آب هایک ویژن

تغییر رنگ تصویر در دوربین مداربسته

دوربین حرارتی هایک ویژن

نویز دوربین مداربسته