مجله تکنولوژِی / صنایع حفاظت تصویری / دوربین مدار بسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله تکنولوژِی / صنایع حفاظت تصویری / دوربین مدار بسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

هوشمند سازی صنایع خرده فروشی (دوربین مدار بسته هایک ویژن )

 

بخش خرده فروشی در مقابل کسب و کار هایی مانند فروش آنلاین محصولات ، بیشترین ضرر را تحمل کرده است .
هزینه های پرسنل ، اجاره ، تعمیر و نگهداری تجهیزات ، هزینه های روزانه و بسیاری دیگر باعث شده تا صنایع خرده
فروشی در برابر همتایان آنلاین خود هزینه های بیشتر و سود کمتری داشته باشد . علاوه بر این موارد دلایل دیگری
نیز این صنایع را تهدید می کنند. خرید حضوری دشواری های خاص خود را دارد ، مشتریان باید در صفهای طولانی
برای پرداخت بایستند ، مشتریان VIP اغلب نادیده گرفته می شود ، این دلایل و مواردی شبیه به این باعث شده تا
صنایع خرده فروشی سنتی امروزه در جایگاه شکننده ای قرار داشته باشند.

سوال مهم اما این است که چگونه فروشگاه ها می توانند امکانات موجود خود را بهینه سازی کرده و میزان رضایت
مشتریان را افزایش دهند و بتوانند در رقابت با صنایع فروش آنلاین شرایط را به نفع خود تغییر دهند

 

تکنولوژی دوربین مداربسته هایک ویژن

نخستین عاملی که می تواند شرایط را به نفع آنها تغییر دهد استفاده از تکنولوژی های برتر و پیشرفته است. یکی
از چالش های مهم در این صنایع عدم وجود تجهیزات و فناوری هایی است که بتوانند داده های دقیق را از میزان
تردد افراد و فروش در ساعت های مختلف جمع آوری و ارائه کنند تا مدیران این صنایع در جریان مستقیم مشکلات
قرار بگیرند. بسیاری از مدیران این صنایع محدودیت های بودجه را بهانه می کنند در صورتی که استفاده از این
تجهیزات می تواند بازدهی فروشگاه ها را بطور چشمگیری افزایش دهد.

تکنولوژی هوشمند دوربین مدار بسته می تواند به روش های زیر به یک کسب و کار خرده فروشی کمک کند که عبارتند از:

شمارش افراد (People-counting ) برای ردیابی جریان و تعداد مشتریان

شناسایی مشتریان VIP : شناسایی مشتریان VIP و ارائه خدمات مناسب در حداقل زمان به مشتریان ویژه و کسب رضایت آنها

نقشه حرارتی (Heat mapping ) از قسمت های مختلف فروشگاه ، برای نشان دادن محبوبیت کالاهای خاص و مکان های پر تردد یا کم تردد

تشخیص اتوماتیک صف (Queue detection ) ، برای نظارت بر وضعیت صف مشتریان در جلوی صندوق های
پرداخت و اضافه کردن صندوق های پرداخت در مواقع شلوغ بودن فروشگاه جهت کاهش مدت زمان انتظار مشتریان

یکپارچه سازی سیستم مدار بسته با تجهیزات POS ، جهت رفع مشکلات ناشی از وجود اختلاف تجهیزات درج شده در
فاکتور . در این حالت در صورتی که مشتری مشکلی از بابت تعداد یا نوع محصولاتی که از فروشگاه دریافت کرده ،
داشته باشد سیستم هوشمند مدار بسته با تطبیق فاکتور مشتری و تصویر ضبط شده زمان ارائه محصولات هر گونه
مغایرتی را نمایش می دهد .

بیشتر بخوانید: انتقال تصویر هایک ویژن   

فناوری اینترنت اشیا با جمع‌آوری هوشمندانه داده‌های مشتریان به خرده‌فروشان کمک می‌کند

فرقی نمی­‌کند شما کارآفرین یک کسب­­­­­­­­­­‌وکار خرده­‌فروش باشید و یا رئیس یک شرکت جهانی سنتی، به‌ هرحال امروزه شاهد چالش­‌هایی در فروش حضوری و غیرآنلاین هستید.

طبق یک گزارش، در آمریکا فروشگاه پوشاک مردانه و زنانه برند گپ به تازگی ۲۳۰ شعبه فروش حضوری خود را تعطیل کرده است. همچنین فروشگاه‌های مشابه مانند جی.سی.پنی، ویکتوریا سیکرت و پی‌لس شوسورس نیز تعدادی از نمایندگی‌های خود را در سراسر دنیا منحل کرده‌­اند. با توجه به این آمار روشن است که خرده‌فروشان تحت فشار هستند، اما خرده‌فروشی حضوری کامل از بین نرفته‌است. برای نمونه فروشگاه‌های خرده‌فروشی مانند فروشگاه‌های زنجیره‌ای تارگت و بست‌بای و همچنین فروشگاه تازه‌تاسیس آل‌بردز در فروش حضوری موفق هستند. در این میان حتی خرده‌فروش‌های آنلاین کاسپر، گلوسیر و واربی‌پارکر فروشگاه‌های خرید حضوری خود را راه‌اندازی کرده‌اند.

فناوریIOT با جمع‌آوری‌ اطلاعات از دستگاه‌های هوشمند و وای‌فای در حال تغییر داده‌های فروش فروشگاه‌های حضوری است.

چرا کارآفرینان خرده‌فروشی باید به IOT توجه کنند؟  

درواقع مدیران این مجموعه‌ها نیازهای مشتریان آنلاین و حضوری را بررسی کرده و همین امر باعث مشتری‌‌مداری آنها شده ‌است. به‌طورکلی خرده‌فروشان باید در دو سیستم خرید حضوری و خرید آنلاین یکپارچگی به‌وجود‌آورند. همین موضوع باعث مطرح شدن خرده فروشی هوشمند به کمک اینترنت اشیا می‌شود. در واقع فناوری IOT توانایی حل این مشکل را دارد.

برای موفقیت خرده‌فروشان در سال ۲۰۱۹، تجربه خرید چندکاناله (omnichannel) بسیار مهم است. براساس گزارشی در مجله هاروارد بیزینس؛ حدود ۷۳ درصد مشتریان، از کانال‌های متعددی برای خرید استفاده می‌کنند. هرچه تعداد کانال‌های ارائه شده برای خرید مشتریان بیشتر باشد، درنتیجه خریداران مبالغ بیشتری را پرداخت خواهند کرد. درحالی‌که بسیاری از برندها تنها روی خرید اینترنتی تمرکز کرده‌اند، مدیران خرده‌فروشی متوجه شده‌اند که تمایل مشتری به هر دو نوع خرید است.

فناوریIOT با جمع‌آوری‌ اطلاعات از دستگاه‌های هوشمند و وای‌فای در حال تغییر داده‌های فروش فروشگاه‌های حضوری است. اینترنت اشیا با جمع‌آوری داده‌ها در فروشگاه‌ها، درست مانند خرده‌فروشان آنلاین که از طریق کوکی‌ها و آمارگیری به داده‌ها دسترسی دارند، باعث توسعه کسب‌وکار خرده‌فروش‌های سنتی می‌شود.

در ادامه به تعدادی از راه‌های مهم که مدیران خرده فروشی‌های سنتی از طریق آن می‌‌توانند به اهداف کسب‌وکار خود دست یابند و همچنین با استفاده از تکنولوژی اینترنت اشیا، تجربه مشتری مداری خود را افزایش دهند بیان شده است:

در زمان حضور مشتریان در فروشگاه  اطلاعات دقیق  محصولات، به آنها داده شود

با توجه به گزارش موسسه بازاریابی YES که در حوزه توانمندسازی بازاریابان برای مشارکت، کسب‌ و حفظ مشتریان فعالیت می‌کند، ۵۷ درصد از خریداران گفته‌اند: «هنگام حضور در فروشگاه‌ها از برنامه‌های موبایل خود استفاده می‌کنند؛ این امر فرصتی را در اختیار خرده‌فروشان قرار می‌دهد که از فناوری اینترنت اشیا برای ایجاد یکپارچگی در فروشگاه و نرم‌افزارهای فروش استفاده‌ کنند

برای مثال، برنامه LOWE به مشتریان این امکان را می‌دهد که هنگام خرید در فروشگاه محصولات مورد‌نیازشان را از طریق تلفن‌های همراه خود پیدا کنند، SEPHORA اپلیکیشن مشابه‌ایی است که هنگام ورود مشتری به فروشگاه، اطلاعات محصول را براساس ویژگی‌های آن مشتری و با توجه به تاریخچه خریدهای قبلی او، به کاربر می‌دهد. اینترنت اشیا می‌تواند امکان بررسی موجودی انبار را نیز فراهم کند. اپلیکیشن LULULEMON از RFID (فناوری شناسایی با کمک فرکانس رادیویی) برای انجام بررسی موجودی‌های موجود در فروشگاه‌های خود استفاده می‌کند، بدین معنا که مشتری می‌تواند موجودی واقعی فروشگاه را با دقت ۹۸ درصد بررسی‌کند.

بیشتر بخوانید: قیمت دوربین مداربسته تی وی تی

همچنین به تازگی برنامه WALMART یک سیستم جدید به نام خرده فروشی هوشمند راه‌اندازی کرده‌ است که موجودی تمام شعبات فروشگاه‌ را در دسترس مشتری قرار می‌دهد تا اطمینان حاصل شود نیاز مشتری برطرف شده ‌است.


بهینه‌سازی تجربه خرید

در خرده‌فروشی به کمک اینترنت اشیا یا همان خرده‌فروشی دیجیتال برای ارتقا وب‌سایت‌ها می‌توان تعداد کلیلک کردن (جستجو) مصرف‌کنندگان را در وبسایت‌ها بررسی‌کرد، به همین ترتیب در خرده فروشی حضوری نیز می‌توان به بررسی رفتار مشتریان در فروشگاه و تحلیل فضایی که از آن استفاده می‌کنند، پرداخت. (اینکه آن‌ها بیشتر به سمت کدام قفسه‌ها می‌روند و به دنبال چه هستند.) همچنین IOT می‌تواند فرآیند پرداخت را ساده‌تر کند. طبق گزارش شرکت NCR که یک تولیدکننده دستگاه‌های خودپرداز است، حدود ۷۳ درصد از مشتریان روند خرید را دردناک می‌دانند. خرده‌فروشی به کمک اینترنت اشیا می‌تواند این مشکل را حل کند.

اینترنت اشیا با جمع‌آوری داده‌ها در فروشگاه‌ها، درست مانند خرده‌فروشان آنلاین که از طریق کوکی‌ها و آمارگیری به داده‌ها دسترسی دارند، باعث توسعه کسب‌وکار خرده‌فروش‌های سنتی می‌شود.

هدف تبلیغات جذب مشتریان است

از این‌رو اینترنت اشیا می‌تواند خرید حضوری را نیز برای مشتریان آسان‌تر کند. برای مثال، مدت مدیدی خرده فروشان از IOT برای ارسال پیام‌های تبلیغاتی به گوشی‌های هوشمند مشتریانی که در نزدیکی فروشگاه هستند، استفاده می‌کردند. به تازگی شاهد خلاقیت‌های بیشتری از خرده‌فروشان هستیم. ربکا مینکوف و والگرینز، دو نمونه از این شرکت‌ها هستند.

برند ربکا مینکوف در صنعت مد و فشن با استفاده از اینترنت اشیا، آیینه هوشمندی طراحی کرده است که می‌تواند شما را در لباس‌ها و آرایش‌های مختلف نشان ‌دهد در صورتیکه در واقعیت شما هیچ تغییری نکرده‌اید. با استفاده از این آینه‌ها دیگر نیازی به اتاق پرو نیست.

شرکت والگرینز نیز یکی از نمونه‌های خلاق است که برای فروشگاه‌ها یخچال‌هایی با قابلیت اسکرین طراحی و تولید می‌کند. این اسکرین‌ها علاوه بر اینکه تمامی موجودی داخل یخچال را نشان می‌دهد، به شما این فرصت را می‌دهد تا تبلیغات خود را بر روی این اسکرین‌ها نمایش دهید

 

1.      دوربین مداربسته

2.      قیمت دوربین مداربسته

3.      دوربین مدار بسته

4.      خرید دوربین مداربسته

5.      خرید دوربین مدار بسته

6.      فروش دوربین مداربسته

7.      دوربین مداربسته هایک ویژن

8.      دوربین هایک ویژن

9.      دوربین مداربسته

10.   قیمت دوربین مداربسته

11.   دوربین مدار بسته

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد