مجله تکنولوژِی / صنایع حفاظت تصویری / دوربین مدار بسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله تکنولوژِی / صنایع حفاظت تصویری / دوربین مدار بسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

ملزم شدن YouTube به نصب فیلتر رعایت کپی رایت


موسسه موسیقی GEMA، نماینده بیش از 60 هزار آهنگ ساز و موسیقی دان آلمانی، با تنظیم شکواییه ای، گوگل را به اتهام عدم رعایت قوانین کپی رایت به دادگاه کشانده است. غرامت درخواستی جالب توجه است...

یکی از دادگاه های آلمان گوگل را ملزم به پیاده سازی فیلترهایی بر سرویس محبوب YouTube نموده است. تا کاربرانی که از کشور آلمان به آپلود فایل‌های موسیقی تصویر بر روی این وب سایت می‌پردازند امکان درج و آپلود فایل‌های تحت حفاظت GEMA که یک موسسه موسیقی در آلمان است را نداشته باشد. www.ParsCms.com

GEMA در دادگاه عنوان کرده است که YouTube حساسیت لازم در زمینه‌ی رعایت حق معنوی کلیپ‌هایی که در این وب سایت درج می‌شوند را نداشته است. البته این عنوان شده است که قبلاً نیز در YouTube سیستمی برای بررسی و حذف محتوای ویدئویی که قوانین کپی رایت را زیر پا می‌گذارند، وجود داشته است. اگر این قانون توسط دادگاه مورد تأیید قرار گیرد گوگل مجبور به پرداخت غرامت برای تک تک فایل‌های ویدئویی که از قانون مورد نظر تخلف داشته‌اند، خواهد بود.

اگر حجم 60 ساعت ویدئو در دقیقه را و اگر 60 ساعت آپلود ویدئو در دقیقه در وب سایت YouTube در مقیاس جهانی را در نظر بگیریم رقم مورد نیاز برای پرداخت جریمه رقمی بسیار قابل ملاحظه است.

اگر حجم 60 ساعت ویدئو در دقیقه را و اگر 60 ساعت آپلود ویدئو در دقیقه در وب سایت YouTube در مقیاس جهانی را در نظر بگیریم شاید رقم مورد نیاز برای پرداخت جریمه رقمی قابل ملاحظه باشد. در صورتی که YouTube ملزم به بررسی حق مالکیت معنوی فایل ویدئویی قبل از انتشار آن در وب سایت باشد، ممکن است کاربران نیز به ستوه آیند و مشکل دیگری برای YouTube به مشکل‌های قبلی اضافه شود.

GEMA که نماینده بیش از 60 هزار آهنگ ساز و موسیقی دان آلمانی است در ابتدا به دلیل آپلود 12 فایل موزیک ویدئو بر روی YouTube که قوانین را زیر پا گذاشته‌اند از گوگل شکایت کرد. GEMA قبلاً نیز در موردی مشابه در شکایت از Grooveshark این سرویس پخش موسیقی را به تعطیلی کشانید.


www.ParsCms.com
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد