مجله تکنولوژِی / صنایع حفاظت تصویری / دوربین مدار بسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله تکنولوژِی / صنایع حفاظت تصویری / دوربین مدار بسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

تحلیلگر ویدئویی دوربین مداربسته نیاز آینده

تحلیلگر ویدئویی در خدمت CCTV : نیازها و چالشها

تحلیل ویدئویی بتنهایی می تواند در آینده یک بخش مهم صنعت امنیتی بحساب بیاید. در دسترس بودن این قابلیت با تمام جذابیتهایش بعنوان یک سرویس می تواند مورد توجه همه مشتریان قرار گیرد.

دولت و آژانسهای امنیتی نیاز به مدیریت مرکزی سیستمهای نظارت تصویری و دستگاههای نظارت مرکزی را بیش از پیش حس کرده اند. این موضوع بعنوان یک کمبود عمومی می تواند در برخورد با تروریسم کمک بسیار بهتر و موثرتری را بهمراه داشته باشد.

 نصب دوربین مدار بسته  هایک ویژن

خارج از عرصه امنیتی، کاربردهای جدیدی برای تحلیلگر ویدئویی درحال شکلگیری است تا هزینه های دستگاههای بروزی را که شرکتهای تولید کننده دوربین مداربسته تحت شبکه به بازار عرضه می کنند را نیز بیشتر رقابتی نماید و به اصطلاح هزینه ها توجیه پذیری بیشتری داشته باشند.

بازار برای تحلیلگرهای ویدئویی بشدت درحال رشد است اما هنوز هم با چالشهای خود روبروست. برای مثال استفاده از قابلیت تشخیص چهره،  در صورتی که شما دیتابیسی برای تطبیق تصاویر گرفته شده با اشخاص نداشته باشید عملا بی فایده و بی اثر خواهد بود. برای مقابله با این مشکلات خیلی از شرکتهای سازنده نرم افزارهای تحلیلگر رو به همکاری مشترک و بین رشته ای می آورند تا بخشهای حرفه ای یا ترکیبی کار را به گروههای تخصصی محول کنند.

مثلا راهکاری مثل Facewatch پلتفرمی است که خیلی با نوع کار نیروهای پلیس همخوانی داشته و به کسب و کارها و نیروهای امنیتی این امکان را می دهد تا از جرایم بصورت دیجیتالی گزارش آنلاین داشته باشند. بنابراین در مشاغل مختلف می شود این گزارشها و داده ها را به اشتراک گذاشت تا مثلا تصاویر مجرمین یا اهداف مهم در بین دیتابیسهای نرم افزارهای تشخیص چهره در همه جا به اشتراک و بهره برداری برسند.

بنابراین این نکته برای دوربینهای مداربسته رایج بعنوان سنسورهایی برای کسب اطلاعات افراد ناشناس می تواند تبدیل به یک مزیت شود که افراد زیادی را تشخیص دهد بی آنکه حتی فردی بیش از 1 بار از جلوی دوربین مداربسته رد شده باشد! به این معنی که می شود هرجایی از اطلاعات استفاده کرد، خواه در داخل سیستمهای امنیتی و یا در دفتر یک شرکت تجاری و خواه در دانشکده و .. . البته همه چیز طبق قانونی مدون خواهد بود.

بخشهای روبه رشد

شکی نیست که تحلیلگر ویدئویی بعنوان یک سرویس می تواند در روزها و سالهای پیش رو بعنوان یک نیازمندی در بحث پهنای باند و هزینه های جاری مورد توجه قرار گیرد. زیرا این راهکار می تواند با استفاده از سیستمهای نوآورانه به مقابله با چالشهای آشکار آینده سیستمهای نظارت تصویری برود.

البته نگرانیهای امنیتی داده های بدست آمده که در اختیار شرکتها و تولید کنندگان قرار می گیرد همچنان باقی خواهد ماند. در آخر اینکه آیا این راه حلها می توانند مشتریان را متقائد نمایند که از مزایای اتصال به فضای ابری با توجه به ریسکهای امنیتی همراه آن استفاده کنند یا خیر؟ باید ببینیم در آینده چه پیش می آید.

پکیج دوربین مداربسته  دوربین مدار بسته 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد