مجله تکنولوژِی / صنایع حفاظت تصویری / دوربین مدار بسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله تکنولوژِی / صنایع حفاظت تصویری / دوربین مدار بسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

قابلیت شمارش افراد People Counting در سیستم نظارت تصویری هایک ویژن چیست ؟

گاهی اوقات استفاده از سیستم نظارت تصویری هدفی غیر از شناسایی افراد دارد . این موضوع جالب توجه است که بسیاری از کاربران از برخی سیستم های دوربین مدار بسته استفاده می کنند تا داده های آماری مفید کارشان را تهیه نمایند . برخی از دوربین های مدار بسته قابلیت استخراج اطلاعات مهم آماری را دارند و می توانند بر اساس این اطلاعات به کاربران گزارش بدهند . یکی از این موارد ، قابلیت شمارش افراد یا People Counting می باشد . مدیران کسب و کار به کمک دوربین مداربسته  مجهز به تکنولوژی People Counting می توانند تعداد افرادی که از یک ناحیه عبور می کنند را شمارش نمایند .


دوربین های مجهز به این تکنولوژی می توانند تعداد سوژه های مختلف مانند : اشخاص ، وسایل نقلیه و … را شمارش نموده و این میزان را در غالب گزارش های مختلف ارائه نمایند . دوربین های People Count بر اساس الگوریتم های مختلف مانند عرض شانه افراد ، تشخیص دست ها و پا های افراد و مواردی شبیه به آن ، تعداد افراد را شمارش می کنند .


قابلیت شمارش افراد People Counting در سیستم نظارت تصویری هایک ویژن چیست ؟ #دانش-پروژه

برای تنظیم دوربین People Count ، یک خط فرضی در محلی که می خواهیم افراد شمارش شوند می کشیم ، ( این محل می تواند درب ورودی یا هر مکان دیگری باشد ) . نحوه ترسیم خط فرضی باید به گونه ای باشد که افراد هنگام عبور از ناحیه مورد نظر ، خط را قطع نمایند . پس از فعال کردن این قابلیت ، هنگام هر بار عبور فرد از این خط ، دوربین شروع به شمردن افراد می نماید .

شمارش افراد توسط دوربین شمارشگر می تواند یک طرفه یا دو طرفه انجام شود به زبان ساده تر کاربر می تواند برای شمارش دوربین جهت تعریف نماید تا دوربین تنهای افرادی را که به محوطه وارد شده یا از آن خارج می شوند را فیلم شمارش کند . البته امکان شمارش دو طرفه سوژه ها توسط دوربین هم وجود دارد .

برخی از مشتریان مانند فروشگاه ها ، مراکز خرید ، ادارات خصوصی و … نیاز به اطلاعات آماری از میزان مراجعه ارباب رجوع به آنها در بازه های زمانی مشخص دارند . این مهم توسط دوربین شمارنده به نحو مطلوب انجام می شود و کاربر می تواند آمار تعداد افرادی که در  بازه های زمانی مختلف ( روزانه ، ماهانه و … ) از آنجا عبور کرده اند را در اختیار داشته باشد .

  • امکان شناسایی ساعت های شلوغی مکان هایی مانند فروشگاه ها یا مراکز خرید و …
  • ارائه آمار روزانه از تعداد کارمندان حاضر در یک شرکت یا اداره

شایان ذکر است که سیستم شمارنده افراد هم مانند هر تکنولوژی دیگری ، دارای درصد اندکی خطا در محاسبه می باشد . دوربین های شمارشگر افراد هایک ویژن ، با دقت نزدیک به 98 درصد ، عملیات شمارش افراد را به خوبی انجام می دهند و از این رو آمار های ارائه شده توسط آنها ، از قابلیت اطمینان بالایی برخوردار می باشد .


2.      دوربین مداربسته

3.      قیمت دوربین مداربسته

4.      دوربین مدار بسته

5.      خرید دوربین مداربسته

6.      خرید دوربین مدار بسته

7.      فروش دوربین مداربسته

8.      دوربین مداربسته هایک ویژن

9.      دوربین هایک ویژن

10.   دوربین مداربسته

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد