مجله تکنولوژِی / صنایع حفاظت تصویری / دوربین مدار بسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله تکنولوژِی / صنایع حفاظت تصویری / دوربین مدار بسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

هوش مصنوعی چیست؟

 

هوش مصنوعی Artificial intelligence تکنولوژی است که قادر است با دریافت اطلاعات کافی تصمیم های هوشمندانه ای بگیرد. پیش بینی شده است که تا سال 2025 مبلغی نزدیک 60 میلیارد دلار توسط برند ها بر روی هوش مصنوعی هزینه خواهد شد.

تعیین مرزهای واقعی گستردگی هوش مصنوعی به دلیل تمام شایعاتی که در این باره وجود دارد بسیار سخت است. می دانیم که هم اکنون ربات ها قادرند برخی اعمال انسان را تقلید کنند. اما چیزی که برای ما در این مقاله اهمیت دارد توسعه هوش مصنوعی در بازاریابی موتورهای جستجو SEM است.

هنگامی که از هوش مصنوعی صحبت می شود اغلب به یاد تکنولوژی هایی مانند ماشین بدون راننده و هواپیمای بدون سر نشین Drone خواهیم افتاد. اما باید به خاطر داشت که هوش مصنوعی قابلیت حضور در زمینه های متعدد دیگری را هم دارا می باشد.

قابلیت یادگیری ماشین که زیر مجموعه ای از هوش مصنوعی است، بر روی الگوریتم ها پیاده سازی می شود و براساس داده هایی که در اختیار دارد بدون نیاز به هیچ نرم افزار خاصی عمل می کنند. به زبان ساده تر قابلیت یادگیری ماشین به معنای الگوریتم هایی است که توان یادگیری از تجربه قبلی خود را دارند.

در ادامه برخی شرکت های بزرگ و نحوه به کارگیری هوش مصنوعی توسط آنها را باهم مرور خواهیم کرد:

 

هوش مصنوعی چیست

 

گوگل

  • الگوریتم رنک برین از تکنولوژی یادگیری ماشینی برای پردازش محتوا و ارائه نتایج جستجوی دقیق تر به کاربر استفاده می کند. این تکنولوژی توان تحلیل تصاویر و ویدئو ها را به خوبی متن دارد.
  • گوگل ادوردز و گوگل آنالیتیکس هر دو از قابلیت یادگیری ماشینی برای بهبود نحوه ارائه تبلیغات بهره می برند.
  • گوگل در نرم افزار ها و سخت افزارهای خود از تکنولوژی هوش مصنوعی استفاده می کند. گوگل اعلام کرده است که رویکرد AI first را برای نرم افزارهایی مانند Google Assistant و سخت افزارهایی مانند Google home و گوشی های هوشمند Pixel به کار برده است.
  • گوگل شرکت DeepMind که در زمینه هوش مصنوعی فعالیت می کرد را به قیمت 500 میلیون دلار خرید تا بتواند استراتژی AI first خود را به پیش ببرد.

آمازون

  • ابزار Amazon Echo در واقع یک دستیار هوش مصنوعی است، را برای بهبود تجربه کاربری مخاطبانش به کار گرفته است. آمازون بزرگترین شرکت خرده فروشی آنلاین در تعطیلات سال 2017 بود است.
  • آمازون در حال حاظر از قابلیت یادگیری ماشینی برای تشخیص محصولات استفاده می کند. این الگوریتم بر اساس رفتار کاربران عمل می کند. در واقع وظیفه آن پیشنهاد کالایی است که مشتریانی با یک رفتار خرید مشابه قبلاً از سایت خریداری کرده اند.
  • این غول فروش اینترنتی از تکنولوژی یادگیری ماشینی برای تحویل کالاها به وسیله Drones ها استفاده می کند.
  • آمازون به سایت ها امکان می دهد که از وب سرویس متکی بر هوش مصنوعی آمازون برای فروش بالاتر محصولات خود استفاده کنند.

فیس بوک Facebook

  • فیس بوک از تکنولوژی هوش مصنوعی برای تشخیص محتوای تصاویر بهره می برد.
  • خبر رسان فیس بوک نیز با کمک هوش مصنوعی برای هر کاربر بصورت شخصی سازی شده عمل می کند که یکی از پیچیده ترین کاربردهای هوش مصنوعی در شبکه های اجتماعی به شمار میرود.
  • موتور پیش بینی فیس بوک در هر ثانیه 6 میلیون پیش بینی انجام می دهد.

اپل Apple

  • اپل از هوش مصنوعی برای تشخیص اثر انگشت و چهره صاحبان دستگاه های خود بهره می برد. تکنولوژی که با هدف ارتقاء امنیت به کارگیری سخت افزارهای این شرکت تولید گردیده است.
  • اپل و IBM با همکاری یک دیگر نسخه جدیدی از برنامه هوش مصنوعی Watson را منتشر کرده اند.
  • اپل برای توسعه بانک داده هوش مصنوعی سخت افزارهای خود، 200 میلیون دلار، داده های تخصصی را خریداری کرده است.

هوش مصنوعی امروزه همراه با بسیاری از محصولات و سرویس ها به کاربران خدمات ارائه می دهد. هم اکنون بسیاری از وب سایت ها از تکنولوژی های هوش مصنوعی برای افزایش تعامل با کاربر استفاده می کنند. ویژگی اینکار در این است که کاربر عمدتاً متوجه پردازش های انجام شده توسط سایت نمی شود و فقط می داند که سایت خدماتی را ارائه می دهد که او خواهان آن است.

 

تحقیقات انجام شده نشان می دهد که از 77% کاربرانی که از هوش مصنوعی استفاده می کنند تنها 33% از آنها متوجه شده اند که دارند از چنین تکنولوژی بهره می برند.

آنچه که برای بازاریاب ها مسلم است این موضوع می باشد که هوش مصنوعی بدون آنکه سر و صدای زیادی ایجاد کند به بهبود استراتژی های آنها منجر شده است.

نرم افزارهای هوش مصنوعی در ارتباط با سئو و محتوا

درک کلمات کلیدی جستجو شده

گوگل می تواند از الگوریتم یادگیری ماشینی برای فهمیدن مقاصد اصلی کاربران از کلمات جستجو شده، استفاده کند. این کار با کمک رفتار جستجوی قبلی کاربر و مکان او صورت می پذیرد. هنگامی که کاربر برای واژه ای مانند پیتزا در گوگل جستجو می کند. این الگوریتم ها می توانند درک عمیق تری از واژه جستجو شده داشته باشند. و درک کنند که جستجو برای پیتزا احتمالاً به منظور یافتن رستوران های محلی یا پیتزا فروشی های اطراف محل اقامت کاربر است. در ضمن یادگیری ماشین می تواند حدس زدن را کنار گذاشته و واژه اصلی را جستجو کند.

شخصی سازی

ویژگی یادگیری ماشینی به موتور های جستجو کمک می کند که نتایج را برای هر کاربری به صورت شخصی سازی شده ارائه دهند. هنگامی که کاربران در موتورهای جستجو عبارتی را جستجو می کنند. این موتورها براساس رفتار کاربر و سایر افرادی که عبارت مشابهی را جستجو کرده اند، به کاربر نتایجی را که احتمالاً دنبال آنها است را نشان می دهند.

جستجوی صوتی

دستیارهای دیجیتال مانند Amazon’s Alexa یا Google Assistant بر اساس هوش مصنوعی و درک هوشمند درخواست مخاطبان پیاده سازی شده اند. هنگامیکه میخواهید محتوا تولید کنید و به سئو سایت خود می اندیشید. باید این تکنولوژی ها را در نظر داشته باشید یکی از راهکارهای بهینه سازی سایت برای جستجوی صوتی استفاده از Structured data است.

جستجوی ملتی مدیا

امروزه موتورهای جستجو قادرند بر اساس تصویر، ویدئو، صوت جستجو انجام دهند و شما باید تصاویر، ویدئو ها و فایل های صوتی موجود در سایت خود را برای این گونه جستجو ها بهینه سازی کنید.

آنالیتیکس

تجزیه و تحلیلی ها حاکی از آن است که به کارگیری هوش مصنوعی رضایت مندی کاربران را افزایش داده است. با هوش مصنوعی می توان خواسته مخاطب را درک کرد و اگر این درک به تولید محتوای مناسب برای کاربر منتهی شود. قطعاً کاربران سایت، تعامل بیشتری با محتوای تولیدی خواهند داشت.

 

 الگوریتم های پیچیده هوش مصنوعی

 

هوش مصنوعی تنها به انجام اتوماتیک یک سری فعالیت های روزانه ختم نمی شود. هوش مصنوعی قادر است این فعالیت ها را به صورتی انجام دهد که تاثیر بالاتری بر سئو سایت داشته باشند. به کارگیری نرم افزارهای هوش مصنوعی در سئو و تولید محتوا باعث تولید نتایج بهتر، سریع تر و دقیق تری خواهد شد.

نرم افزارهایی که بصورت مستقیم بر سئو تاثیر نمی گذارند

نرم افزارهایی که در زمینه هوش مصنوعی در وب سایت ها و اپلیکیشن های تحت وب به کارگرفته می شوند و از طریق افزایش تعامل کاربر با سایت به بهبود سایت کمک می کنند در واقع به صورت غیر مستقیم بر روی سئو سایت تاثیر می گذارند.

در ادامه برخی نرم افزارهای را که بطور مستقیم بر سئو سایت تاثیر نمی گذارند را معرفی کرده ایم :

  • نرم افزارهای هوشمند خرید: مانند نرم افزارهای مناقصه و یا شرط بندی های آنلاین
  • نرم افزارهای پیشنهاد دهنده: مثلا پیشنهاد یک نام کاربری برای هر کاربر تازه وارد
  • چت بات ها Chatbots: رباتهایی که به بهبود ارتباط با مخاطبان سایت کمک می کنند و بطور غیر مستقیم بر سئو سایت تاثیر مثبت می گذارند.
  • آنالیز بازار: نرم افزارهای ارزیابی بازارهای مالی به الگوریتم های پیچیده هوش مصنوعی متکی است.

نتیجه گیری

سئو و هوش مصنوعی امروز بصورت طبیعی با هم در ارتباط می باشند اما یک بازاریاب محتوا نیازی به یادگیری الگوریتم های پیچیده هوش مصنوعی ندارد. هرچند که درک فرایند هوش مصنوعی به افزایش بهره وری محتوای تولید شده توسط او کمک خواهد کرد.

به بازاریاب های آنلاین پیشنهاد می شود که این موارد را در نظر داشته باشند :

  • رقبایی که از هوش مصنوعی استفاده می کنند را شناسایی کنید.
  • با تولید کنندگان تکنولوژی های هوش مصنوعی در زمینه سئو صحبت کنید.
  • تاثیر هوش مصنوعی بر صنعت خود را مطالعه و رصد کنید.


مطالب پر بازدید طراحی و سئو سایت / بهترین مطالب سال 98

  1. طراحی وب سایت
  2. طراحی سایت شرکتی
  3. طراحی سایت فروشگاهی
  4. طراحی سایت تهران
  5. طراحی سایت
  6. سئو سایت
  7. سئو
  8. طراحی وب سایت
  9. طراحی سایت شرکتی
  10. طراحی سایت فروشگاهی
  11. طراحی سایت تهران
  12. طراحی سایت
  13. سئو سایت
  14. سئو
  15. طراحی وب سایت
  16. طراحی سایت شرکتی
  17. طراحی سایت فروشگاهی
  18. طراحی سایت تهران
  19. طراحی سایت
  20. سئو سایت
  21. سئو
  22. طراحی وب سایت
  23. طراحی سایت شرکتی
  24. طراحی سایت فروشگاهی
  25. طراحی سایت تهران
  26. طراحی سایت
  27. سئو سایت
  28. سئو
  29. طراحی وب سایت
  30. طراحی سایت شرکتی
  31. طراحی سایت فروشگاهی
  32. طراحی سایت تهران
  33. طراحی سایت
  34. سئو سایت
  35. سئو
  36. طراحی وب سایت
  37. طراحی سایت شرکتی
  38. طراحی سایت فروشگاهی
  39. طراحی سایت تهران
  40. طراحی سایت
  41. سئو سایت
  42. سئو
  43. طراحی وب سایت
  44. طراحی سایت شرکتی
  45. طراحی سایت فروشگاهی
  46. طراحی سایت تهران
  47. طراحی سایت
  48. سئو سایت
  49. سئو
  50. طراحی وب سایت
  51. طراحی سایت شرکتی
  52. طراحی سایت فروشگاهی

 

  1. طراحی سایت تهران
  2. طراحی سایت
  3. سئو سایت
  4. سئو
  5. طراحی وب سایت
  6. طراحی سایت شرکتی
  7. طراحی سایت فروشگاهی
  8. طراحی سایت تهران
  9. طراحی سایت
  10. سئو سایت
  11. طراحی وب سایت
  12. طراحی سایت شرکتی
  13. طراحی سایت فروشگاهی
  14. طراحی سایت تهران
  15. طراحی سایت
  16. سئو سایت
  17. طراحی وب سایت
  18. طراحی سایت شرکتی
  19. طراحی سایت فروشگاهی
  20. طراحی سایت تهران
  21. طراحی سایت
  22. سئو سایت
  23. طراحی وب سایت
  24. طراحی سایت شرکتی
  25. طراحی سایت فروشگاهی
  26. طراحی وب سایت
  27. طراحی سایت شرکتی
  28. طراحی سایت فروشگاهی
  29. طراحی سایت تهران
  30. طراحی سایت
  31. سئو سایت
  32. طراحی وب سایت

تامبلر چیست


تامبلر یک شبکه اجتماعی است که بی سر و صدا در حال رشد است. تامبلر، در حالی که شما سرگرم فیس بوک و توییتر بوده اید، رشد فوق العاده ای را تجربه کرده است. تامبلر تا کنون بیش از 50 میلیون کاربر داشته است که آنها بیش از 104 میلیارد پست ایجاد کرده اند.

تامبلر چیست؟
تامبلر یک وب سایت و یک پلتفرم وبلاگ است که به کاربران خود اجازه ارسال متن، عکس ها، فیلم ها، لینک ها، نقل قول ها و صدا را از طریق tumblelog می دهد. کاربران می توانند کاربران دیگر را دنبال، و یا tumblelog خود را خصوصی نمایند که استفاده از خدمات آن بسیار ساده است. تامبلر 225 میلیون وبلاگ دارد که در میان 10 شبکه بزرگ اجتماعی قرار گرفته است.

 

 

برخی از مزایای کلیدی تامبلر عبارتند از:

  • استفاده سریع
  • شروع آسان
  • امکان ارسال تصویر، صدا و ویدئو و مقالات به طور مستقیم در وبلاگ
  • امکان ایجاد ساده یک وبلاگ
  • امکان اشتراک بخشی کوتاه از یک نوشته

تامبلر با آموزشی دقیق برای کسب و کارتان به شما نشان می دهد چگونه می توانید بهترین نتایج را از این شبکه اجتماعی دریافت کنید.

تامبلر چگونه کار می کند؟
اساسا شما می توانید چیزهایی مانند عکس ها، مقالات و یا لینک را پست کنید. شما می توانید کاربران را در تامبلر دنبال و آنها نیز می توانند شما را دنبال کنند. تامبلر فضای بسیار بصری دارد و کاربران جوان تربه آن تمایل بیشتری دارند. در هر صفحه از اینترنت که باشید در صورت یافتن مطلبی جالب می توانید با کمک تامبلر به عنوان یک مینی بلاگ به صورت آنلاین آنرا به اشتراک بگذارید. کافیست مطلب با تصویر مورد نظر را انتخاب و روی گزینه share on تامبلر کلیک کنید.استفاده از تامبلر بسیار آسان است که توضیح آن را سخت می کند. تامبلر با قراردادن یک وبلاگ ساده هر آنچه که کاربران می خواهند را از قبیل داستان، عکس، تصاویر GIF، تلویزیون ، پیوندها، quips، جوک ها ، جوک های هوشمند، آهنگ Spotify ، mp3 ها، فیلم ها، مد، هنر و... را در آن قرار داده است. تامبلر از 225 میلیون وبلاگ متفاوت تشکیل شده است.

هنگامی که شما یک وبلاگ را دنبال می کنید، همه پست هایش را در داشبوردتان خواهید دید. در ابتدا کافیست به سایت https://www.tumblr.com بروید. با ثبت یک ایمیل که می تواند واقعی هم نباشد و یک رمز عبور و نام کاربری ثبت نام کنید. سپس در صورت تمایل میتوانید بلاگ هایی که برایتان جالب است را انتخاب و یا رد کنید. در مرحله بعد باید پروفایلتان را تکمیل و مواردی را که دوست دارید را دنبال و مطالب ، تصاویر ویدئو ها و... را به اشتراک بگذارید.

 

منبع : سئو کار

۱5 نماد که می توانید با کلید Alt تایپ کنید


بسیاری از علامت های هستند که در یک صفحه کلید استاندارد نمی توانید آنها را تایپ کنید، اما همانطور که می دانید با کلید ترکیبی Alt و حروف مورد نظرتان می توانید هزاران نماد را به وجود بیاورید.

دفعه ی بعد که لازم شد شما از کاراکتر های غیر معمول استفاده کنید ( مانند علامت کپی رایت، علامت تجاری و یا ریشه مربع یک عدد) می توانید به مطلب ما رجوع کنید و به راحتی علامت مورد نظرتان را تایپ کنید.

برای شروع کافیست تنها کلید Alt را نگه داشته و یکی از ترکیب های اعداد زیر را تایپ کنید. توجه داشته باشید که حتما Num Lock باید روشن باشد.

مثال هایی از نماد های ارزی :

  • Alt + 0128= €
  • Alt + 0162 = ¢
  • Alt + 0163= £

مثال هایی از علائم نگارشی :

  • Alt + 0161= ¡
  • Alt + 0191= ¿
  • Alt + 0223= ß

مثال هایی از ریاضیات :

  • Alt + 0176= °
  • Alt + 0177= ±
  • Alt + 0181= µ
  • Alt + 0189= ½
  • Alt + 0247= ÷

و مثال های دیگر :

  • Alt + 0134= †
  • Alt + 0153= ™
  • Alt + 0169= ©
  • Alt + 0174= ®

تعداد زیادی از علائم و نماد های وجود دارد که در این پست آورده نشده است. برای دسترسی به این علائم، از جمله حروف یونانی، علامت های مخصوص برای تایپ نامه و چیز های دیگر می توانید به لیست کامل این علائم مراجعه کنید.

 

منبع : گویا آیتی

جستجوی تصویری


چهار روش برای جستجوی تصویری

برای جستجو بر اساس تصویر سریع‌تر، برنامه افزودنی Chrome یا Firefox را دانلود کنید. پس از نصب برنامه افزودنی، فقط کافی است روی یک تصویر در وب کلیک راست کنید تا Google را با آن تصویر جستجو کنید.

روی یک تصویر در وب کلیک راست کنید.
برای جستجو بر اساس تصویر سریع‌تر، برنامه افزودنی Chrome یا Firefox را دانلود کنید. پس از نصب برنامه افزودنی، فقط کافی است روی یک تصویر در وب کلیک راست کنید تا Google را با آن تصویر جستجو کنید.

نشانی اینترنتی تصویر را کپی کرده و جای‌گذاری کنید.
تصویر موردنظر خود را در وب یافتید؟ برای کپی کردن نشانی اینترنتی روی تصویر کلیک راست کنید. در images.google.com، روی نماد دوربین کلیک کنید و «نشانی اینترنتی تصویر را جای‌گذاری کنید».

آپلود تصویر.
در images.google.com، روی نماد دوربین کلیک کنید و سپس «آپلود یک تصویر» را انتخاب نمایید. تصویر مورد نظر برای شروع جستجو را انتخاب کنید.

کشیدن و رها کردن.
تصویری را از وب یا رایانه خود کشیده و در کادر جستجوی موجود در images.google.com رها کنید.

 

منبع : دنیای IT